Списанието
Изберете рубрика:

Пазарът тепърва се развива и ще продължи да расте
LIDL България
Наблюдава ли се по-голям интерес към различните протеинови храни и напитки през последните години?
Да, определено интересът към протеиновите продукти расте постоянно. Пример е скира, който Lidl пръв предложи на българския пазар още в края на 2017 г. Това беше първият ни продукт в тази категория храни, а в момента високопротеиновите продукти са над 20, предимно наши собствени марки, но и търговски такива. Асортиментът ни в тази категория постоянно се разширява и добавяме нови продукти – протеинов сладолед, протеинова шунка, протеинови кюфтета, протеинови хлебчета със скир, мюсли, дори чипсове. Това е резултат именно от растящия интерес на потребителите към подобен тип продукти, но и част от нашата стратегическа линия да предлагаме повече продукти за здравословен начин на живот, в синхрон с приетата от Lidl Политика за рационално хранене.
Кои продукти в тази категория са най-търсени?
Всички, но определено най-хитовият продукт в тази категория при нас е протеиновият пудинг Milbona. Стартирахме с два вкуса – шоколад и ванилия, а наскоро добавихме още два – лешник и карамел. Това са продукти без лактоза, без добавена захар и се приемат изключително добре от клиентите. Важно е да отбележим, че добавянето на новите вкусове не намалява продажбите на предните, т.е. няма канибализация на продуктите, а напротив – продажбите растат. Конкретно с новите два вкуса при пудингите – с близо 30%.
Съвсем наскоро добавихме и протеинови мусове отново под марката Milbona – най-новият ни продукт в категорията, който също се харесва от клиентите. Много добре се приема и протеиновата извара с плодове. Всички са нискомаслени, подходящи за различни видове режими, лесни и удобни са за консумация и клиентите ги предпочитат.
Иновативните продукти в категорията (новите видове протеинови храни и напитки, които се появяват напоследък) предизвикват ли интерес от страна на потребителите?
Да, определено има интерес към нови продукти, затова и работим постоянно в посока да търсим и предлагаме на потребителите нови предложения. Съвсем наскоро стартирахме продажбата и на барчета с извара с 22% протеин, които клиентите харесаха и разпознаха веднага като удобна, по-лека и здравословна версия на сладките десертни барове. Продажбите много бързо достигнаха бройки, които с други нови артикули реализираме доста по-бавно.
От коя възрастова група са най-вече потребителите на категорията?
Нямаме конкретни проучвания за възрастовата структура на потребители, но определено демографският профил е най-разнообразен – от дами, които се грижат за теглото си, през активно спортуващи и любители на фитнеса, които внимават много за това с какво се хранят, до хора със специфични хранителни режими.
Оказва ли влияние цената при избора на продукти от категорията Протеинови храни и напитки и към кои продукти се насочват повече потребителите – по-изгодни като цена или по-скоро търсят високо качество?
Цената винаги е фактор, но водещо за тези потребители е качеството – доколко този продукт отговаря на техните изисквания като хранителни показатели, съотношение между отделните хранителни групи и т.н. За тях е важно да получат това, от което имат нужда, а цената остава на заден план.
Масовият потребител различава ли протеиновите продукти от другите категории здравословни продукти според вашите наблюдения?
За улеснение на клиентите се стремим в Lidl тези продукти да са добре обособени на блокове –при охладените продукти например, на едно място сме разположили заедно пудинга, мусовете, йогурта, изварата, шунките. Така клиентът може по-лесно да направи своя избор и да реши от какво има нужда като вижда всички протеинови продукти заедно.
Как мислите, че ще се развива пазара на тази категория?
Това, което започнахме със скира преди 5 години, в момента е доста по-мащабно. Пазарът тепърва се развива и ще продължи да расте. Гамата продукти непрекъснато се разширява и към нас непрекъснато идват предложения за нови продукти – от различни видове сирена, различни миксове, които сам си приготвяш вкъщи и много други. В Lidl не се страхуваме да експериментираме с различни продукти и да тестваме нагласите на потребителите – не само на българския, но и в сравнение с други пазари, в които веригата присъства.
Наблюдава се засилен интерес към продукти с повишено съдържание на протеин
Kaufland България
Наблюдава ли се по-голям интерес към различните протеинови храни и напитки през последните години?
През последните години се наблюдава засилен интерес към здравословно хранене, както и към продукти с повишено съдържание на протеин.
Кои продукти в тази категория са най-търсени?
Засилен интерес има към българската извара, която е с нисък процент мазнини и високо съдържание на протеин, както и към сирене котидж по същата причина. Все по-популярен става скирът в различни разновидности – натурален или овкусен, напитки и пудинги с повишено съдържание на протеин, както и течни белтъци.
Иновативните продукти в категорията (новите видове протеинови храни и напитки, които се появяват напоследък) предизвикват ли интерес от страна на потребителите?
Натуралният скир, който навлезе на пазара през последните години, вече се предлага в различни разновидности – различни вкусове, варианти на десерти, пудинги, напитки. Популяризират се плодови млека с добавка на супер храни като чия, годжи бери и други. Клиентите в тази категория се увеличават и търсят разнообразие.
От коя възрастова група са най-вече потребителите на категорията?
Потребители са предимно млади хора, като и подрастващи в тийнейджърска възраст. Като цяло активни и спортуващи хора, които полагат грижи за себе си.
Оказва ли влияние цената при избора на продукти от категорията Протеинови храни и напитки и към кои продукти се насочват повече потребителите – по-изгодни като цена или по-скоро търсят високо качество?
Клиентите се насочват към продукти с високо качество, но разбира се и тук потреблението се влияе от промоционалните цени.
Масовият потребител различава ли протеиновите продукти от другите категории здравословни продукти според вашите наблюдения?
Масовият потребител по-скоро не прави разлика. Важно е да се отбележи, че месото, яйцата, рибата, млечните продукти, като и много ядки, плодове и зеленчуци са източник на протеини.
Как мислите, че ще се развива пазарът на тази категория?
Очакваме ръст на продажбите в тази категория и завишен интерес от страна на нашите клиенти. Това от своя страна ще доведе до навлизане на все повече нови продукти. Част от българските производители на млечни продукти също планират и разработват продукти с повишено съдържание на протеин.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай