Списанието

Изберете рубрика:

 

Разнообразието от вкусове и текстури движи категорията

Брой 7, юли 2024

Дата: 01.08.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Разнообразието от вкусове и текстури движи категорията

Категорията на зърнените закуски се очаква да достигне до около 6,20% годишен темп на растеж за периода 2024 – 2032 година, поддържайки досегашното си добро развитие. Пазарът ще продължи да расте, достигайки от 60 281 млрд. щ.д. през 2023 година до 103 586 млрд. щ.д. до 2032 година, показва анализ на Credence Research.

Продажбите на зърнени закуски растат като резултат от променящите се вкусове на потребителите и нарастването на необходимостта от здравословни и бързи варианти за закуска. В днешно време много потребители водят забързан и стресиран начин на живот, балансирайки между задълженията си в домакинствата, семейството, кариерата и обществото. Като резултат те се нуждаят от решения за бързи и лесни за приготвяне варианти на закуска. Заради леснотата на приготвянето им и възможността да се вземат на работното място, например или на училище, зърнените закуски са чудесен вариант да се задоволят нуждите на потребителите в тази посока. Предлага се огромно разнообразие от варианти на вкусове, текстури, и формули на зърнени закуски, така че потребителите могат сами да изберат продукта, който отговаря на техния персонален вкус и хранителните им нужди.

Търсят се зърнени закуски, които са с високи хранителни стойности, заради тенденцията за повишено внимание към здравето и развитието и възприемането на стандартите за добри хранителни навици. Много от продуктите предлагат на потребителите лесен начин да задоволят техните хранителни изисквания, които са свързани с дневните им персонални хранителни режими, защото съдържанието им е обогатено с различни витамини, минерали и фибри.

От своя страна и за да отговорят на търсенето на потребителите, производителите предлагат по-здравословни видове, които са пълнозърнести, с ниско съдържание на захар, с добавени протеини и други важни за поддържане на добро здраве съставки. Иновациите са непрекъснато съпътстващ процес при производството на зърнени закуски. За да подчертаят леснотата на използване, вкусовите качества и здравословните ползи на техните продукти, производителите добавят нови вкусове и аромати. Тези активности също допринасят за развитието на пазара.   

            

Видове, според начина на приготвяне

Зърнените закуски, които не изискват термична обработка преди консумация, доминират пазара по отношение на вида. Те се предлагат в различни варианти, вкусове, форми и размери. Оризът, овесените ядки, пшеницата и царевицата са съставките, които най-често се използват в съдържанието ми.

Зърнените закуски, които се приготвят чрез термична обработка ще достигнат значителен годишен темп на растеж през прогнозния период. Заедно с още няколко вида, предназначени за сутрешна закуска, тези зърнени закуски се сервират топли, докато останалите видове не изискват топлинна обработка и се сервират студени или на стайна температура. При производството на този вид продукти обикновено също се използва царевица, пшеница, ориз или овесени ядки, като предварително се сваряват в мляко или вода преди консумация.

Другите видове зърнени закуски, включително гранола и мюсли, инстантни зърнени харни и специалитети и функционални зърнени храни, допълват сегмента.     

Видове, според съставките

Различни зърнени култури са съставките, които съставляват най-големия сегмент, що се отнася до съдържанието на зърнените закуски. Видът на зърнената закуска зависи от зърнената култура, която е с най-високо съдържание в продукта. Разнообразието на зърнените култури, притежаващи различни хранителни качества, вкусове и текстура, ги правят предпочитани при производството на зърнени закуски.

Сегментът на „различните вкусове“ ще е този, който ще регистрира значителен ръст на годишна база през прогнозния период. Класическите вкусове като „шоколад“, „мед“, „ванилия“ и „канела“ са предпочитани от потребителите, защото са добре познати задоволяват и най-специалните изисквания за удобство и комфорт.

Други съставки, които се добавят при производството на зърнени закуски, за да надградят разнообразието им са различни видове семена и сушени плодове.

Разнообразие от опаковки и потребители

По отношение на опаковките зърнените закуски, предлагани в кутия, ще растат най-бързо в продажбите през прогнозния период. Леснотата на използването им допринася за тяхната популярност сред потребителите. Потребителите, които водят забързан начин на живот ще търсят „удобни“ зърнени закуски, които лесно могат да се сипят в купа и като се добави мляко към тях вече да са готови за консумация.

Други видове опаковки са торбите, единичните порции и мултипаковете, които също имат своите почитатели сред потребителите на продукти от категорията.

Зърнените закуски, разработени специално за деца, ще достигнат най-висок темп на ръст на годишна база през прогнозния период. При тях се използват по-специфични маркетингови техники, за да спечелят вниманието на потребителите, като например светли опаковки, наличие на талисмани, както и партньорства с различни и добре познати филмови и анимационни герои. Специалното брандиране допринася за очакването, забавлението и приключенията на децата.

Други видове продукти, насочени към определена таргет група от тази категория, са зърнените закуски за възрастни, предложения, разработени специално за семейства, както и продукти за спортуващи и почитатели на фитнеса.

Зърнена закуска за закуска

Глобализацията, урбанизацията и експанзията на западните медии и реклама, водят до увеличаване на популярността именно на западните модели на хранене, които много често съдържат в менютата си зърнени закуски. С по-широкото наблюдение на западния начин на живот потребителите са все по-склонни да включат зърнените закуски в дневната си рутина. Производителите наблюдават този тренд и имплементират предпочитанията на потребителите в своите продуктови предложения към тях. За да отговорят на очакванията им в търсенето като например на безглутенови, органични, без съдържание на ГМО продукти, те разработват нови видове, което води след себе си и предложенията за нови вкусове, текстури и формули.

Консумацията на зърнена закуска продължава да бъде най-предпочитаното хранене за закуска, като 79% от потребителите по света обикновено я ядат сутрин. Наблюдава се и тенденция зърнените закуски да се похапват и като снак през деня, което дава възможност на производителите да предложат нови вкусове и опаковки, които да задоволят тези специфични нужди.  

Забележка: Материалът е публикуван със съкращения. Източник: https://www.credenceresearch.com