Списанието
Изберете рубрика:

Най-голям е делът на потребителите, които купуват тоалетна хартия веднъж в месеца (41%). Това показва проучване на JTN, направено през февруари 2024 г., за да бъде представено пред гостите на Category Retail Forum. За нуждите на анализа, в анкетата на агенцията участие са взели мъже и жени между 18 и 74 години, които активно участват във вземането на решение за покупките в домакинството. Участниците живеят предимно в градовете на страната и са споделили мнението си в собствения респондентски онлайн панел на JTN. Количественото изследване има национален обхват, размерът на извадката е 600 интервюта.
Честота на пазаруване
Общо 11 на сто от участвалите в проучването са заявили, че купуват тоалетна хартия веднъж или повече пъти в рамките на седмицата. Кухненската хартия също е продукт, който се купува на месечна база, като и при него делът на потребителите с този навик по отношение на честотата е 41 на сто. Мокрите кърпички и салфетките обаче, са сегменти, за които е характерно пазаруване “веднъж на две седмици” (26% и за двата сегмента). При носните кърпички за еднократна употреба любопитно е, че две групи от по 19% посочват, че пазаруват “веднъж на два месеца” и “няколко пъти годишно”. Значителен процент хора заявяват, че не пазаруват изобщо салфетки в кутия (44%) и влажна тоалетна хартия (62%)
Поведенчески особености
Проверка на агенцията установява в каква степен определени твърдения се отнасят до участниците в проучването. Резултатите показват, че 71% биха закупили по-голямо количество хартиени продукти, ако са на промоция. 65 на сто биха купили марка, различна от любимата им, ако е на по-изгодна цена. Делът на по-малко лоялните е 59% - те посочват, че биха пазарували различен от техния любим бранд хартиени продукти, ако има промоция. Сравняват промоциите в различни магазини и отиват там, където е най-изгодно общо 59 на сто от потребителите. Делът на хората, които предпочитат по-ниска цена, отколкото повече хартия на стандартна цена е 55%.
Ако видят нова марка, която изглежда интересно, 51% биха я купили, показват данните на JTN.
Лоялните потребители, които винаги купуват една конкретна марка са 44%. За 35% е важно хартията, която пазаруват да е произведена по екосъобразен начин. 30 на сто купуват марки, които са им препоръчани. Същият процент заявяват, че биха купили марка от брандирани щандове в магазина. 20% от потребителите предпочитат да използват мокри кърпи вместо тоалетна/кухненска хартия. Същият е дела на хората, които избират марка, на която са гледали реклама напоследък.
Кой от къде разбира за промоциите
Разбира се, най-сигурният начин, по който потребителите се информират за промоционални оферти за тоалетна хартия/кухненска хартия е на място в магазина (54%), а 44 на сто от участвалите в проучването са посочили, че се информират за промоции в категорията от хартиена брошура. Немалък е делът на потребителите, които обаче черпят информация за цените на хартията, било то кухненска или тоалетна, от интернет - 32 на сто споделят, че разглеждат онлайн брошури в мобилното приложение на магазина, отново 32% казват, че преглеждат онлайн брошури в сайта на магазина, a 25 на сто разглеждат онлайн брошури в сайт или приложение, различно от това на търговския обект. Едва 23 на сто от хората се информират за промоциите на кухненска и тоалетна хартия от реклами по телевизията. От приятели или роднини, информация за цените получават 14%, 8 на сто получават известия от мобилно приложение за персонални отстъпки. Потребителите, които са заявили, че не следят за промоции за тези продукти са 6%.
Формулата 32+8
32+8 е най-желаният пакет тоалетна хартия от потребителите, показва проучването на JTN. Общо 23 на сто от участвалите в изследването, посочват, че пазаруват най-вече пакети с тази бройка ролки. Две групи потребители, всяка от които представя по 16% от потребителите, обикновено купуват опаковки с 4 ролки или с 24+6 ролки. Пакети с 8 ролки в тях най-често се избират от 12 на сто от хората.
Фактори, определящи избора
Сред основните фактори за избор на тоалетна хартия са цената на продукта (75%), броят на пластовете (62%), броят ролки в опаковката (51%), мекотата на хартията (48%), промоцията в момента, било то специална цена или по-голяма разфасовка (44%) и ароматът (26%).
Сред факторите за избор на тоалетна хартия са и марката (20%), липсата на аромат (11%), да бъде хипоалергенна (7%), цветът (5%), опаковката на продукта (4%), препоръка от роднина/познат/приятел (4%), дизайнът на ролката (2%).
Месечен разход за тоалетна хартия
Потребителите у нас харчат средно по 24 лв. на месец за тоалетна хартия, показва проучването на агенцията. Между 20 и 29 лв. на месец за продукта харчат 31 на сто от хората, а следващата група от 30% дава между 10 и 19 лв. Между 30 и 39 лв. за тоалетна хартия на месец отделят 15 на сто от пазаруващите.
Пластове
Най-предпочитаната тоалетна хартия на българския пазар е трипластовата, показва анализа на JTN. Общо 64 на сто от потребителите са заявили, че това е техният избор. На следващо място по предпочитание е двупластовата хартия (19%), а 6 на сто от потребителите споделят, че не следят броя на пластовете на ролките.
Агенцията се фокусира над това доколко добре потребителите познават всяка от марките тоалетна хартия, присъстващи на нашия пазар. Познатостта в случая е сбор от твърдения „Познавам тази марка добре / Познавам тази марка много добре“. На базата на това се подрежда следния топ 10 брандове: Емека (78%), Familia (72%), Milde (68%), Zebra (57%), Zewa (50%), Papia (40%), СиСи (39%), Maliva (36%), Sanitex (34%), Perfex (30%).
Най-често пазаруваните марки са Емека (28%), Familia (25%), Milde (14%), СиСи (7%), Zewa (5%), Zebra (4%), Papia (4%), K-Classic (3%), Perfex (3%), Selpak (2%).
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай