Експанзия: Нови хоризонти и възможности за развитие

Брой 10, октомври 2024

Дата: 06.11.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Експанзия: Нови хоризонти и възможности за развитие
Евгени Гайдов, Управляващ директор, Gaydov Consulting
 
През погледа на своя опит Евгени разказа на присъстващите за най-важните стъпки, които трябва да се предприемат, за да бъде една експанзия успешна.
 
Преди експанзията съществуват много въпроси, свързани със страховете и несигурността, като „Защо изобщо ми е необходима?“, „Мога ли да си позволя експанзия?“, „Ще се справя ли?“, „Аз така си работя добре…“, „Не мога да намеря персонал за новите обекти…“, „Логистиката не ми е на нужното ниво…“ и т.н.
 
Що се отнася до видовете експанзия те са няколко -  географска експанзия, хоризонтална експанзия, продуктова експанзия, онлайн експанзия, франчайзинг и партньорства.
 
„Експанзията във всичките й форми е един нестабилен процес. Второто име на експанзията е разширяване на пазара, разширяване на асортимента, спечелването на нови клиенти, което води до развитие на компанията, марката и т.н. Без експанзия бизнесът става статичен, груб и неконкурентноспособен. Ако не разширявате обхвата на дейностите и продуктовото портфолио, няма как да се развивате, защото всичко се променя и е необходима адаптация именно чрез експанзията. Без да се разширява бизнесът, той е във застой“, каза Гайдов.
 
Евгени се спря и на подготвителните стъпки за една успешна експанзия и даде пример за успешни практики.