15 PROGRESSIVE Конференция: Smart shopping и Smart потребители през 2024

Брой 10, октомври 2024

Дата: 06.11.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
15 PROGRESSIVE Конференция: Smart shopping и Smart потребители през 2024

Под знака на „умното“ пазаруване или Smart Shopping, премина 15-тата годишна PROGRESSIVE конференция. А за да има smart shopping, трябва да има и smart потребители. Чрез зададената тема искахме да проверим мит или реалност са те на местния бързооборотен пазар.

Умно пазаруване и умни потребители у нас има. Изнесените в рамките на конференцията лекции бяха в подкрепа на това твърдение. Всеки лектор разгледа темата през погледа на своя бизнес и компетенции, а общата картина в края на двата дни бе повече от ясна. Разбира се, имаше и идеи за това в кои аспекти производителите и търговците биха могли да станат още по-смарт. 

Ето и някои акценти от презентациите, на които присъстваха делегатите:

 

  • Специално за събитието Даньо Димитров от JTN представи проучване, в което проследи поведението на смарт потребителите. Едни от основните му изводи бяха, че това са хора между 30 и 55 г., които следят активно цялата комуникация на пазара, разчитат на онлайн препоръки и оценяват собствените марки. 
     

  • Владимир Чириков представи Топ 10 играчи на българския ритейл пазар с уговорката, че ако оборотите им растат, значи се справят добре и може да се каже, че са „умни търговци“. В класацията първите 10 места се държат поравно от представители на 5 международни и 5 локални вериги. Владимир прогнозира, че за 2024 г. се очаква разместване в първите места. 
     

  • Кристина Милкова от Offerista Group Bulgaria сподели идеи как компаниите да комуникират по-ефективно офертите си. Един от начините е дигитализиране на офертите, което има много позитивен ефект, тъй като чрез дигиталните канали може да осъществява ежедневна комуникация с потребителите.
     

  • Рени Яврийска от Консюмър Пенъл България ГфК изнесе поредната доза актуални данни за поведението на българските домакинства. В София те са започнали да пазаруват по-рядко и в  по-малки количества, но правейки по-голям разход. Най-любимото на потребителите, по думите на Рени, е премиален продукт на промоция, ако може и да е мултипак. 
     

  • Участниците на тазгодишния Marketing Corner се упражняваха над това как да развиват бизнеса през ефективна бранд стратегия, а водещи на обучението бяха Анастасия Томешкова и Елена Церовска от Brandworks. 
     

  • Sales Lab пък беше воден от Георги Тодоров от ReExe, който показа, как могат да се привличат и задържат smart shoppers и кои са предизвикателствата на съвременния търговски обект.