Smart Shopping - поведение и стратегия на потребителите

Брой 10, октомври 2024

Дата: 06.11.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Smart Shopping - поведение и стратегия на потребителите
Траяна Боздуганова и Венета Любенова, Customer Success, NIQ България
 
В лекцията си, дамите от NIQ България направиха обзор на макро тенденциите в България, показаха какво е развитието на FMCG пазара и какви са потребителското поведение и характеристиките на „смарт“ пазаруването. В тая на презентацията си се разгледа и нивото на онлайн търговията в страната. 
 
По данни на агенцията, икономическият растеж се стабилизира с изгледи да се върне на нивото отпреди две години. Отчита се значителен ръст в инвестициите през последната година. Индексът на потребителско доверие продължава да се подобрява – като потребителските очаквания спрямо инфлацията и финансовото стабилизиране на домакинствата са основните двигатели за подобрението на показателя. 
 
Анализът на NIQ България за развитието на бързооборотния пазар у нас показва динамика в стойност - ръстът през 2023 спрямо 2022 е изключително силен за по-голямата част от категориите.
 
Според агенцията 26% от българските потребители казват, че са си закупили храна и хранителни стоки онлайн към края на 2023 година.