Купувачите от Великобритания намаляват консумацията на месо и риба заради инфлацията

Дата: 04.05.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Купувачите от Великобритания намаляват консумацията на месо и риба заради инфлацията

Британските купувачи са намалили потреблението на месо, риба и домашни птици, тъй като искат да спестят пари, на фона на влошаващата се криза на разходите за живот.

Пазарният изследовател NielsenIQ е установил, че продажбите на месо, риба и домашни птици са спаднали с 13% в обем за четирите седмици до 23 април на годишна база, период, който включва Великденските празници, и също така със 7,8% в стойност на годишна база, което показва, че купувачите от Обединеното кралство ограничават покупките си в тази категория.

Покачващите се цени причиняват най-голямото свиване на доходите на домакинствата в Обединеното кралство поне от 50-те години на миналия век, а доверието на потребителите е близо до рекордно ниско ниво.

Миналата седмица официални данни установиха, че почти една четвърт от британците се затрудняват да плащат сметките за домакинството си, докато шефът на втората по големина група супермаркети в страната Sainsbury's каза, че купувачите сега "гледат всяка стотинка".

Потребителите купуват по-евтина храна със собствена марка от супермаркетите, намаляват абонаментните стрийминг услуги като Netflix и анулират гаранциите за ремонт на домакински уреди.

Данните на NielsenIQ също показват спад от 15,9% в продажбите на база стойност на бири, вина и спиртни напитки през четириседмичния период на годишна база.

NielsenIQ заяви, че общите продажби в супермаркетите в Обединеното кралство са паднали с 1,8% на база стойност за четирите седмици на годишна база, с лек спад в средния брой артикули в кошницата - 11,2 срещу 11,5.

Повтаряйки данните от конкурентния пазарен изследовател Kantar миналата седмица, Nielsen каза, че дискаунтърите Aldi и Lidl са водещи на пазара по отношение на ръст на продажбите на база стойност, съответно с 6,4% и 9,1%.

Пазарният лидер Tesco беше единственият търговец на дребно от четирите големи британски бакали, който спечели пазарен дял на база стойност.

Източник: European Supermarket Magazine