Lidl съди Tesco за кражба на лого

Дата: 14.06.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Lidl съди Tesco за кражба на лого

 

Lidl се кани да заведе съдебно дело срещу Tesco. Според LIdl, най-големият супермаркет в Обединеното кралство е откраднал логото му, за да популяризира своята схема за лоялност Clubcard.

Търговецът на хранителни стоки ще похарчи 2,35 милиона британски лири, за да предяви делото в съда.

Германският дискаунтър твърди, че Tesco е използвал фона на запазеното лого на Lidl, което се състои от син квадрат, съдържащ жълт кръг с тънка червена рамка, за да рекламира своите отстъпки от Clubcard.

Tesco използва жълт кръг, изрязан върху син квадрат, за да рекламира „Цени за клубни карти“, които пусна преди три години, за коjто Lidl твърди, че нарушава неговата търговска марка.

Lidl, който за първи път се обърна към съда миналата година заради предполагаемите подобно изглеждащи лога, се стреми да забрани на Tesco да използва фона на Clubcard Prices в магазина.

В досъдебно заседание, съдия Джоана Смит обясни: „По същество Lidl казва, че Tesco умишлено се стреми да се възползва от репутацията на Lidl като супермаркет „дискаунтър“, известен с предоставянето на стойност“.

Lidl ще използва резултатите от проучване на клиентите, в което на респондентите е показан спорният фон без прикачено име, от което се установи, че потребителите го свързват с дискаунтъра.

Опитът на Tesco да обяви доказателствата от проучването за несъществени поради това, че  според компанията въпросите са подвеждащи, беше отхвърлено от съдия Смит.

Изчислено е, че Tesco ще похарчи £1,19 милиона за процеса, докато съдебните разходи на Lidl възлизат на £1,17 милиона, което според съдията отразява „колко ключов е този спор и за двете страни“.

Все още не е определена дата за съдебното дело.

 

Източник: The Retail Gazette