Starbucks и Estée Lauder понесоха сериозен удар заради мерките в Китай

Дата: 05.05.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Starbucks и Estée Lauder понесоха сериозен удар заради мерките в Китай

Starbucks се отказа от очакванията си за 2022 г.: след войната в Украйна веригата за кафе сега също е засегната от суровите анти-Covid ограничения в Китай. Поради това марката с логото на русалка оттегля прогнозата си за продажби и печалба за останалата част от годината.

Тримесечните данни на Starbucks са разочароващи, въпреки силното възстановяване на американския вътрешен пазар. Продажбите в САЩ нараснаха с 12% през последното тримесечие, но тъй като веригата за кафе се фокусира върху китайските потребители през последните няколко години, този ръст беше засенчен от затягането на мерките за Covid в Китай. В резултат на тези блокирания продажбите в Китай спаднаха с 23%.

Общо световният оборот нарасна със 7%. Нетните продажби достигнаха 7,64 милиарда долара (7,26 милиарда евро). А следващото тримесечие ще бъде още по-лошо, вече предвижда главният изпълнителен директор на Starbucks Хауърд Шулц, тъй като Пекин и Шанхай сега също сериозно ограничават живота извън дома. Други големи търговци на дребно и марки също страдат.

Estée Lauder се задоволява с прогнози за по-малък ръст за тази година, след като новите блокирания в Китай натежават върху продажбите. За цялата финансова година козметичната група сега очаква ръст на нетните продажби от 7 до 9%, доста под 13 до 16%, които първоначално предполагаше. Очакваната печалба на акция се понижава до 6,54 до 6,70 долара, вместо от 7,28 до 7,47 долара.

През последното тримесечие продажбите се увеличиха с 10% до 4,25 милиарда долара (4,03 милиарда евро), въпреки че анализаторите очакваха малко повече. Тримесечната печалба обаче надхвърли прогнозите и възлезе на 2,97 долара на акция. Имаше ръст във всички региони с изключение на Азия, което частично компенсира спада в Китай. Нетните продажби на групата в Азиатско-тихоокеанския регион спаднаха с 4%.

 „Няма съмнение, че тези настоящи ограничения в Китай ще се окажат преходни, въпреки че ще има много по-голямо въздействие върху нашите резултати през четвъртото тримесечие, отколкото през третото тримесечие“, каза главният изпълнителен директор Фабрицио Фреда пред Financial Times. Войната в Украйна също засяга компанията, тъй като Estée Lauder, подобно на повечето марки, преустанови дейността си в Русия от март.

По-специално сегментът за грижа за кожата беше двигател на растежа през това тримесечие и представляваше 6% увеличение на продажбите. Премиум марката La Mer е звездата на гамата, въпреки че неуспехът в Китай частично компенсира двуцифрения растеж в други региони. Компанията ще повиши цените през юли за трети път през тази фискална година.

Източник: RetailDetail