Списанието

Изберете рубрика:

 

Брандовете трябва още повече да се ангажират с потребителите

Брой 4, април 2020

Дата: 29.04.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Брандовете трябва още повече да се ангажират с потребителите
 
Ваня Панайотова, Генерален мениджър на L’Oréal за България
 
Какво се промени в работата ви и в компанията, откакто възникна пандемията, свързана с разпространението на COVID-19?
Тази безпрецедентна ситуация, предизвикана от разпространението на COVID-19, засегна всички ни и всички ние преживяваме неочаквани промени в живота като цяло, не само в бизнеса. 
 
Ние от L’Oreal поставяме здравето и безопасността на нашите служители на първо място. Стриктно следваме инструкциите на националните органи навсякъде по света, включително пазарите, на които оперираме, и сме предприели редица допълнителни мерки, съобразени със спецификите на нашите работни места.
 
Нашите служители работят дистанционно от домовете си, личните посещения от страна на наши колеги в дрогерии и аптеки са спрени, магазините ни NYX Professional Makeup и Kiehl’s са затворени. Грижим се бизнесът и цялостната организация да продължат без прекъсвания, използвайки дигитални канали. Всички срещи в момента се организират онлайн, а обученията се провеждат вкъщи, което означава, че всичко се провежда електронно.
 
Също така в момента въвеждаме мерки за солидарност за най-нуждаещите се и нашите доставчици и бизнес партньори, които са най-потърпевши от кризата. 
 
Как се отрази тя върху бизнеса на L`Oreal, а и като цяло на пазара?
Трябва да заявя, че преди всичко това е проблем на общественото здраве. Очакваме временно въздействие върху икономиката, но все още е рано за такава оценка както на местно, така и на глобално ниво.
 
Разпространението на пандемията във всички географски райони и мерките, предприети от различни държави по отношение на затварянето на магазини и ограничаването на потребителите, ще окажат влияние върху употребата на козметика и козметични продукти, а следователно и върху нашия бизнес през следващите месеци. В световен мащаб, обаче, в момента наблюдаваме обнадеждаващи признаци на възстановяване на китайското потребление.
 
Нашата компания е силна, а бизнес и оперативните ни модели са гъвкави и адаптивни, ценностите и етиката ни са устойчиви и имаме един от най-добрите екипи, за който една компания може да си мечтае. Обнадеждена съм и уверена, че разполагаме с всичко необходимо, за да се справим заедно с тази непредсказуема ситуация.
 
Забелязвате ли промени в обичайните (за вашия бранш) покупки на потребителите?
Със сигурност има промени и най-видимата идва от факта, че потребителите вече не обикалят по търговските центрове, а почти всички са онлайн. Тъй като милиони хора днес търсят основно в интернет развлечения, спортни активности, уроци, домашни обучения, бизнес инструменти, мотивация ... нивата на интернет потребление са се покачили с между 50% и 70% общо. Изчисленията показват, че излъчването на живо също е скочило с поне 12%. Потребителите прекарват доста време и в социалните мрежи и следват любимите си профили и създатели на съдържание за вдъхновение, научаване на нови неща, забавление и други. Тъй като #quarantinelife (животът под карантина) се превръща в норма, е важно нашите марки да останат част от това ново ежедневие с автентичност и достоверност.
 
Какво, според вас, трябва да е поведението брандовете по време на този труден период?
Във времена на криза, социално дистанциране и икономическа несигурност, брандовете трябва още повече да се ангажират с потребителите. Солидарността, доверието, прозрачността и съпричастността сега са от ключово значение. Хората очакват брандовете да действат отговорно и да отправят стойностни послания, да постъпват социално-отговорно към обществеността, включително и към своите служители.
 
Днес L'Oréal работи върху прилагането на европейска програма за солидарност в подкрепа на борбата с коронавируса и в помощ на всички, засегнати от вируса.
Над 70% от нашите заводи в света помагат за преодоляването на тази здравна криза, като произвеждат дезинфектанти. Тези 28 фабрики в момента оперират с променени производствени планове, за да дадат приоритет на производството на дезинфекциращи продукти. Планираме да произведем около 40 милиона бройки дезинфектанти до края на месец май и да ги разпространим в над 30 страни. 14 милиона продукта, над 40% от общата бройка, ще бъдат дарени. Остатъкът ще се продава под някои от нашите марки на широката аудитория на регулирани цени.
 
Също така, ние сме солидарни към местните общности, изправени пред тази изключителна кризисна ситуация, и бих искала да изразя нашата благодарност и подкрепа към всички на първа линия в борбата с пандемията, които предприемат извънредни действия, за да я преборят. Вярвам, че наша отговорност е да допринесем за общите усилия и с гордост наблюдавам мобилизацията и устойчивостта на нашите екипи, които с желание допринасят и помагат в тези безпрецедентни времена.
 
Кой е най-важният съвет, който искате да споделите с вашите колеги от индустрията?
Всички ние днес трябва да се адаптираме към нови начини на работа, нов начин на живот и нови реалности, а нашите екипи с тяхната отдаденост, сръчност и иновативно мислене, пишат нова глава от историята на компаниите ни. Моето ключово послание към всички е да подхождат с увереност и надежда. Наблюдавам как всеки ден колегите ми демонстрират солидарност, бързина, приспособимост и това ме изпълва с увереност, че всички заедно ще преминем през този труден период и ще излезем от него по-силни от преди.