Списанието

Изберете рубрика:

 

Бързо ще станем лидер

Брой 5, юни 2009

Дата: 01.06.2009 Коментари: 0
Снимки (3)
Жан Антоан | изпълнителен директор на “Карфур България”

"Магазините ни трябва да бъдат място, където кипи живот. Изключително съм доволен как функционира хипермаркетът ни в Бургас", Жан Антоан, изпълнителен директор на “Карфур България”

Г-н Антоан, какво е характерно за развитието на „Карфур”?

„Карфур” идва с намерението да стане лидер на пазара в близките 3-4 години, както във всяка друга страна, в която влиза.

А в световен мащаб какви са намеренията на компанията?

В глобален мащаб за развитието на „Карфур” е най-важно, че настъпва в две огромни страни - Русия и Индия, където до този момент не присъстваше. Това е събитието за нас тази година.

Доколко е вярно, че имате уговорка с „Теско”, когато едната верига влезе в някоя нова страна, другата да не влиза там?

Няма такова нещо.

В колко страни присъства „Карфур”?

В 31 страни, практически на всички континенти.

Какъв е форматът на обектите ви?

Ние сме лидер във всички формати. Когато отваряме бизнеса си в една страна, почти винаги принципът е да се стъпва с големия формат хипермаркети. Иначе поддържаме всички формати - кеш&кери, хирермаркет, супермаркет, удобен магазин. В България ще развиваме три формата – нашият основен формат хипермаркети е с 8000-9000 кв. м. търговска площ. Ще имаме един среден формат, който ще бъде към 5000 кв.м., като в Добрич например, и 2000-2500 кв.м. по-малък супермаркет, като този в Плевен.

Кои са вашите конкурентни предимства?

Ще изброя няколко основни точки. Имаме амбицията да поддържаме най-ниски цени, много по-голям асортимент от съществуващия не само при нехранителните стоки, но и при хранителните. Магазините ни предлагат модерно обслужване и атмосфера, ще бъдат по-топли и приветливи от съществуващите. Те трябва да бъдат място, където кипи живот.

Защо решихте да инвестирате в България?

Много съм щастлив, че групата взе решение да се развива в България. Бяхме изправени пред дилемата да навлезем бързо и мощно и да завоюваме за няколко години лидерска позиция или да изчакаме, което би направило задачата ни много по-трудна. Използвахме правилния момент. Най-вече смятам, че България е готова за модерна търговия.

Която идва с вас?

Да.

А защо точно с вас?

Заради нашата концепция, иновативност, организация, заради продуктите, които другите нямат. Нашите предимства се виждат отдалеч.

Какъв е размерът на инвестицията в България?

Никога не говорим в цифри предварително. Започнахме да инвестираме силно в страната. Мога да говоря за магазините, които вече се изграждат. Всеки знае за проекта на бул. „Цариградско шосе” в София, който ще бъде нещо уникално и ще отвори в началото на март 2010. Имаме откриване във Варна няколко месеца след това. Много е напреднал хипермаркетът в Стара Загора, който ще отвори в началото на следващата година. В плановете ни присъства още Добрич с откриване в края на 2010 или началото на 2011, по-малкият формат в Плевен, магазина ни в Русе. Това са нашите започнати проекти.

От вашия кабинет имате директна видимост към проекта на „Цариградско шосе”. Приятно ли е да гледате как расте сградата?

Да, все пак това ще бъде най-големият магазин на Балканите, като цялостен търговски проект.

Какви са впечатленията ви след старта на първия хипермаркет на „Карфур” в Бургас?

Това е огромен успех за нас. Изключително съм доволен как функционира магазинът. Още повече заради кризата, във време когато всички се оплакват, че нищо не върви. Имаме потвърждение на стратегията ни за лидерството. Имаме тенденция да надвишаваме резултатите, заложени в плановете ни. Всички казват, че шопинг центровете в България в момента са в пълен спад, но единственият, който върви страхотно, е този в Бургас. Ние не се съмняваме, че това е до голяма степен е заслуга на „Карфур”.

Каква е вашата подготовка за туристическия сезон, скоро Бургас ще стане два пъти по-голям? Готови ли сте?

Всички са добре дошли, абсолютно готови сме. Предвидихме всичко това и сме подготвени както като количество, така и като асортимент. Сигурни сме, че който дойде на морето задължително ще влезе в „Карфур”, за да си напазарува. Най-интересни са и българите от вътрешността на страната, които ще дойдат на почивка и ще останат доволни от пазаруването в нашия магазин.

Очаквате ли подобен ефект и при откриването на следващите ваши обекти?

В София ще бъде 10 пъти по-голям. Вече подготвяме изненадите. Ще бъде нещо невиждано. Вие, журналистите, ще бъдете първите, които ще преживеете това, защото първите изненади ще бъдат за вас.

Очакваме ги. Кажете нещо повече за „Карфур”София.

Малко данни: 9000 кв. м. търговска площ, 2800 паркоместа на четири нива. Тунел под бул. „Цариградско шосе” с три платна, който отива директно на паркинга, над 200 магазини и ресторанти, 65 000 кв. м. разгърната площ на мола. Почти всички офиси вече са заети. Това ще бъде изключително силен търговски център, идват марки, които до този момент не са стъпвали в България.

Какъв процент от търговията на дребно с бързооборотни стоки в България е ваша цел?

Не обичам да говоря с цифри, но през 2014 г. ще бъдем пълен лидер. Може да стане и по-рано. Това ще бъде видно за всички. Никога не отваряме в страна, където не сме убедени, че ще станем абсолютен лидер.

Какъв дял очаквате да заемат вашите продукти под собствени марки в продажбите Ви?

Имаме около 4000 продукта, които са под собствени марки на „Карфур”. Имаме уникален успех с тях в Бургас. „Карфур” е марката ни за хранителните продукти, а „Текс” за текстилните. Огромен екип във Франция работи за развитието на тези продукти, за да бъдат модерни, с гаранция за качество и добра цена. Тези стоки могат да бъдат намерени навсякъде по света, това са огромни количества от много качествена стока.

Има и български производител в световен мащаб, който работи за „Карфур”. Ще има ли други?

При четките за зъби имаме български производител, който работи за „Карфур”. Това стана още преди да дойдем в страната. Със сигурност някога ще направим кисело мляко с марка „Карфур” за България заедно с местни производители. При старта си в Бургас продадохме 120 000 кисели млека за 15 дни.

Какво очаквате да се промени на пазара на бързооборотни стоки в близко бъдеще?

Пазарът е в началото на огромна промяна. Ще се променят и клиентите. Те ще свикнат, че под един покрив могат да намерят практически всичко. Ще променим навиците на хората да пазаруват. Знам това, защото преди 10 г. отговарях за навлизането ни в Полша. Днес промяната в навиците на потребителите там е изключителна. Най-силната ни черта е, че бързо се адаптираме към потребителя. Магазините ни в Гърция и Турция са много различни в сравнение с този в Бургас. Докато „Кауфланд” е еднакъв навсякъде. Всичко, което знаем за потребителя, го прилагаме. Ползваме също анализи на различни маркетингови агенции.

Каква е Вашата рецепта за противодействие на световната криза?

Най-доброто противодействие на кризата са ниските цени. Някои големи предприятия страдат, защото не могат да свалят цените. Ние просто дойдохме с ниски цени. Най-скъпият град в България беше Бургас, сега е най-евтиния. Това е забележително постижение и най-добрият отговор на кризата. Кризата съществува, особено при черната и бяла техника, но целта ни е потреблението да бъде запазено на същото ниво.

Разговорът води Виктор Даковски