Списанието

Изберете рубрика:

 

Имаме огромен потенциал, целта ни е да обработваме по 800 поръчки на ден

Брой 10, октомври 2018

Дата: 31.10.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Имаме огромен потенциал, целта ни е да обработваме по 800 поръчки на ден

През месец август най-големият онлайн търговец на бързооборотни стоки (храни, козметика и детергенти) eBag.bg обяви, че се разделя с основния си партньор „Фантастико”. От стартирането си преди 3 години до това лято, онлайн платформата продаваше продуктите на веригата. След раздялата eBag обяви, че продължава самостоятелно, като основна задача на търговеца в следващите месеци е да намери доставчици, с които да разнообрази и обогати портфолиото си и да предлага удобна и свестяваща време алтернатива на физическите супермаркети.

За да узнаем каква ще е посоката на развитие на онлайн супермаркета, кои са неговите основни приоритети и дългосрочни планове, PROGRESSIVE отново разговаря с Иван Александров, собственик на eBag.bg.

- Кога и как се разделихте с „Фантастико” и най-вече защо взехте това решение?

- С търговска верига „Фантастико” обсъждахме различни варианти за това как да продължим от тук нататък и съвместно стигнахме до извода, че е най-добре да се разделим и всеки да се фокусира върху това, което прави най-добре. Раздялата беше бърза и се случи гладко. За около месец приключихме съвместната работа. Веднага стартирахме срещи с нови и стари доставчици, с които да обсъдим работата ни от тук нататък.

- Как се договаряте с доставчиците и какъв модел на работа ще следвате сега, като самостоятелен търговец?

- Договаряме директно с доставчиците. Набелязахме си с кои от тях задължително искаме да работим, но и обратният интерес също е налице, търсят ни фирми, които желаят да станат наши партньори. До момента разговорите с потенциалните и новите доставчици вървят гладко.

Факт е, че след раздялата с „Фантастико” имаме липсващи продукти, но с всяка изминала седмица си връщаме все повече от липсите, а и добавяме нови артикули към портфолиото ни, такива които до момента никога не сме предлагали.

Отделно стартирахме кампания за Marketplace - идеята е да предлагаме продукти, които не са налични в склада и съответно ще са с по-забавена доставка. При този модел на работа партньорът пуска в нашата платформа продукти и когато имаме заявка за тях, тя отива при въпросния доставчик, който я изпраща при нас, ние я окомплектоваме и съответно я доставяме до крайния клиент.

- С какво условията, които предлагате на доставчиците са по-различни от тези на търговските вериги?

- При нас липсват усложненията, които доставчиците намират в търговските вериги, например входни такси и др. Ние искаме от доставчиците добра цена, която да предложим на нашите клиенти. Договорките ни със сигурност минават доста по-лесно, отколкото с търговските вериги. Благодарение на нашия начин на работа, за по-малко от месец успяхме да сключим договори с над 130 различни доставчици. Една част от тях със сигурност бяха скептични в началото, но след като видяха новата ни база и ги запознахме с модела, по който работим, решиха да стартират работа с нас.

- Разкажете за вашия нов дом, както го наричате, каква е площта на склада и с какъв капацитет разполага?

- Площта на склада е 3 хил. кв. метра. В момента обслужваме около 200 поръчки на ден, толкова, колкото обработвахме и докато си партнирахме с „Фантастико”. В бъдеще се надявам, а и вярвам, че ще успеем да увеличим броя на поръчките до 800 дневно. Автопаркът ни се състои от 14 микробуса, като плановете ни са да ги увеличим до 20.

- Имате задълбочен поглед над онлайн търговията с хранителни стоки. Как се развива тя в последните 3 години, откакто стартирахте eBag.bg?

- Откакто сме стартирали проекта, всяка година отчитаме ръст. Единственото, което ни спираше да се растем повече, беше капацитетът на пакетиране, тъй като нашият партньор не можеше да ни осигури съдействие за по-голям брой поръчки.

Иначе, виждам все повече плюсове в този вид търговия и като потребител, не просто като човек, който предоставя тази услуга. Сигурен съм, че онлайн каналът ще се развива все повече и е въпрос на време всички вериги да започнат да предлагат подобна услуга. В световен мащаб тенденцията отива в тази посока.  

- Същите ли продуктови категории ще предлагате както досега и държите ли на всяка цена да привлечете всички марки в съответните категории?

- Не държим да имаме всички възможни марки от пазара, но трябва да предлагаме разнообразие. На това са свикнали и нашите клиенти, те очакват все по-голямо разнообразие. Ние предлагаме добре познатите продукти на по-ниска цена, но си поставяме за задача да предоставим избор и на тези, които искат да си купят нещо по-качествено и респективно по-скъпо.

- А какви са наблюденията ви, какво предпочитат да пазаруват потребителите в интернет – нови марки, или добре познатите стари?

- Клиентите са отворени към нови продукти, но и самият нов продукт трябва да има съответната визия и добро описание, за да спечели потребителя и той да реши да го закупи. Платформата ни предлага над 10 хил. продукти, а с времето те ще стават повече. Една от нашите основни задачи в момента е как да позиционираме продуктите, така че във всеки един момент потребителите да виждат точно това, от което имат нужда. Сайтът ни разполага със секции за промоции и нови артикули. В първата те могат да намерят всичките ни промоционални предложения, а във втората последните продукти, които сме добавили в портфолиото си. В момента правим няколко подобрения в детайлните страници по категории – най-отгоре вече излизат новите продукти, като по този начин им помагаме да излязат по-напред и да бъдат забелязани от посетителите на сайта.

- По скоро седмични или ежедневни покупки се правят през сайта и каква е средната цена на поръчка?

- Правят се по-големи поръчки и средната цена е около 90 лв. Имаме всякакъв тип клиенти – както такива, които поръчват всеки ден, така и хора, които правят по-големи заявки по-рядко. По-особеното при нас е, че често хората търсят по-големи количества от единични продукти.

- Колко активни потребители има eBag?

- Мерим активните си клиенти по методологията на Ocado, която казва, че за активен клиент се приема този, който е направил поръчка през последните 60 дни. В този смисъл ние имаме около 3800 активни клиенти на месечна база, като този брой естествено варира.

- Кои продуктови категории са най-поръчвани през вашата платформа?

- Плодовете и зеленчуците продължават да са най-поръчваната категория, поради тази причина тя ще ни бъде сериозен фокус. Подобрихме значително качеството на тези продукти и ще продължим да предлагаме много добри и качествени плодове и зеленчуци.

- В предишен разговор с нас споделихте, че нямате намерение да излизате извън пределите на столицата. С новото начало, гледате ли и в нови посоки?

- На този етап фокусът ни е да изчистим всички процеси, които са тук. През следващата една година трябва да подредим изцяло бизнеса си, да увеличим значително поръчките, като се надявам да достигнем лимита на склада. Едва след това ще мислим за други градове, а защо не и държави.