Списанието

Изберете рубрика:

 

„Най-големите предизвикателства са и най-големите ни успехи“

Брой 1, януари 2022

Дата: 27.01.2022 Коментари: 0
Снимки (3)
„Най-големите предизвикателства са и най-големите ни успехи“

Life е българска семейна верига супермаркети, създадена от Радослава и Радослав Борисови. През 1997 г. стартира с малко магазинче за хранителни стоки под наем.

През 2001 г. е открит първия собствен магазин, вече с логото Life, с екип от няколко служители, които работят във веригата и до днес.

Днес, 25 години по-късно, търговска верига Life разполага с 9 супермаркета в гр. Плевен, гр. Троян, гр. Червен бряг, скоро и в гр. Козлодуй, ресторанти, кулинарен цех, предприятие за преработка на месо, логистичен център разположен върху 80 дка площ в гр. Плевен. Екипът се състои от над 400 служители.

Кои са най-големите предизвикателства в търговията с бързооборотни стоки?

Най-големите предизвикателства са и най-големите ни успехи. Това, че успяваме да задържим доверието на нашите лоялни клиенти.

Какво отличава вашите магазини от останалите вериги?

Това, което ни отличава е личното отношение към всеки един клиент. Това, че работим с местни производители и поддържаме богат асортимент от различни групи стоки. Магазините ни са разположени във всички жилищни квартали за удобство на потребителя. Извършваме и доставка на продукти до дома.

Какво е важно за един локален ритейлър, за да се задържи на пазара и да се конкурира с големите международни вериги?

Важно е да се фокусира изцяло върху нуждите на клиента и да предложи качествени продукти на конкурентни цени.

На какво държите най-много, когато правите избор какви продукти да включите в предлаганата от вас стока?

Ние държим на всички групи стоки и ежедневно лично избираме и купуваме плодовете и зеленчуците от местни производители или вносители. Месото, което предлагаме, е от български ферми и всеки ден се доставя и транжира в нашето предприятие. Кулинарната ни работилница работи по домашни рецепти и всеки ден храната е прясна и вкусно приготвена, така че не бих могла да отговоря на кое държим най-много. Във всяка една категория се опитваме да оправдаем очакванията на клиентите ни.

Кои продукти са най-устойчиви и при кои предпочитанията на клиентите се променят най-много?

Най-устойчиви продължават да бъдат основните продукти за домакинството. Като промяна отчитам това, че клиентите предпочитат качеството пред цената.

Как се промени поведението на купувачите по време на пандемията?

Пандемията ни направи нас, хората, по-благородни и благосклонни към подпомагане на малкия бизнес и локалните магазини.

Очаквате ли трайни промени занапред в сектора, следствие от пандемията и последвалата я криза или смятате, че нещата постепенно се връщат към нормалното?

Вярвам и се надявам, че всички съвсем скоро ще се върнем към нормалния начин на живот.

Какво смятате, че е най-важно за вашите клиенти и от какви иновации според вас има нужда секторът?

Иновациите в сектора се изразяват в онлайн услугите, върху чието изграждане работим и ние. Осигурили сме на клиентите ни възможност за доставка на покупки до дома с цел улеснение и обхващане на всеки тип клиент от всяка възрастова категория. Продължаваме да реновираме магазините с една по-модерна визия.

Какви са вашите планове за развитие?

Плановете ни за развитие включват изграждането и откриването на два нови супермаркета Life и доизграждането на логистичния център в гр. Плевен.