Списанието

Изберете рубрика:

 

Потребителите се обвързват с брандовете много по-активно в кризисни ситуации

Брой 4, април 2020

Дата: 29.04.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Потребителите се обвързват с брандовете много по-активно в кризисни ситуации
 
Предраг Милинчич, Директор на Mars за България
 
Г-н Милинчич, какво се промени в работата ви и в организацията на компанията по време на извънредното положение?
Ситуацията, пред която светът е изправен напоследък, е безпрецедентна и изключително предизвикателна. Пандемията от коронавирус преобърна наопаки живота на всички по такъв начин, че и хората, и бизнесът трябваше да се адаптират бързо. Въпреки това в Mars все още не усещаме значителна промяна в работния ни процес. Продължаваме да сме силно фокусирани върху това да доставяме стоките си на потребителите навреме.
 
Бизнесът на Mars е изграден около 5 ключови принципа – качество, отговорност, взаимодействие, ефективност и свобода. Работата от вкъщи или откъдето и да е другаде отдавна съществува като възможност при нас и именно споделените ценности между служителите и компанията са създали правилен подход и добър модел, който се прилага успешно дори и при необичайни обстоятелства като сегашните.
 
Ние изцяло се съобразяваме с препоръките на отговорните власти и здравни институции и работим активно с тях, за да оценим влиянието на коронавируса върху бизнеса ни. Предприели сме и всички необходими предпазни мерки. 
 
Как тази ситуация ще се отрази на бизнеса ви?
Коронавирусът определено ще окаже силно влияние върху глобалната икономика и бизнеса. Според мнозина експерти се очаква рецесия и високи нива на безработица. Въпреки това смятам, че на този етап е трудно да се правят прогнози, тъй като ситуацията е много динамична.
 
Основният приоритет на всички нас в момента трябва да е да следваме препоръките на отговорните институции и да предпазим себе си и хората около нас.
 
Важно е всеки да даде своя принос за това светът да се върне към нормалния си ритъм колкото се може по-скоро. 
 
Виждате ли някакви промени в поведението на потребителите?
През първите дни на извънредното положение в много страни хората се презапасяваха с пакетирани продукти за сметка на свежите храни. Това поведение обаче бързо се нормализира. Очаквано, най-голямото търсене в момента е на стоки от първа необходимост. 
 
Онлайн пазаруването се увеличи значително, което е логична реакция на потребителите предвид затварянето на магазините и препоръките излизанията да се ограничат.
 
Друга тенденция, която забелязваме, е, че потребителите се обвързват с брандовете много по-активно в кризисни ситуации като тази. Именно затова компаниите трябва да са отговорни и да комуникират ефективно с публиките си. 
 
Кои са най-важните неща в поведението на един бранд в тези дни?
Всеки бранд трябва да разбира нуждите на потребителите и да се опитва да им отговори в най-пълна степен. Това е дори още по-важно в момент като сегашния, когато хората са изправени пред наистина трудна ситуация. Необходимо е брандовете да са гъвкави и да се адаптират към променящите се обстоятелства. 
 
Друг ключов елемент в поведението на всяка компания е отговорността. От изключително значение е бизнесът да има активна роля в справянето с текущите предизвикателства и да помага на обществото на преодолее пандемията. 
 
Големите и влиятелни компании трябва да дават пример, като на първо място, прилагат строги предпазни мерки и, второ като подкрепят най-уязвимите. Тази подкрепа може да е не само финансова, но и морална. Затова, следвайки дългосрочния си ангажимент да създава по-добро утре, на глобално ниво Mars дарява 20 милиона долара, за да помогне на общностите, в които оперира, да се преборят с пандемията. 
 
Кой е най-добрият съвет, който искате да споделите с колегите си от компаниите за бързооборотни стоки?
Бъдете спокойни и направете всичко възможно, за да защитите вашите служители, партньори и потребители. Това наистина е най-важно в момента.
 
Ролята на сектора за бързооборотни стоки сега е по-ключова от всякога, тъй като в тези трудни времена е от изключително значение хората да имат достъп до всички стоки, от които се нуждаят. Затова бих посъветвал моите колеги от бранша да продължават да работят усилено и да помагат на потребителите да преминат през тази тежка ситуация