Списанието

Изберете рубрика:

 

Всекидневно бутилирана вода консумират 37% от потребителите у нас

Брой 7, юли 2021

Дата: 06.08.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Всекидневно бутилирана вода консумират 37% от потребителите у нас

Може би не е изненадваща новината, че преобладаваща част от българите пият чешмяна вода. Тя е подкрепена и от конкретни данни - според проучване на Изследователски център Тренд, 40% от потребителите у нас консумират питейна вода от чешмата. Изследването на агенцията е проведено от 12 до 19 януари 2021 г. специално за нуждите на Category Retail Forum, който се състоя през февруари тази година. Национално представителното проучване включва 1008 ефективни интервюта “лице в лице” с респонденти на възраст над 18 години. 

Резултатите от проучването показват още, че минерална бутилирана вода се консумира от 25 на сто от българите, а лично налята изворна вода - от 13 на сто. Трапезна бутилирана вода се пие от 12% от потребителите, а изворна бутилирана - от 7%. 

Честота на консумация

Всеки ден, бутилирана вода консумират 37% от българските потребители, показват резултатите от проучването на Изследователски център Тренд. Няколко пъти в седмицата пък вода от бутилка пият 12%, веднъж в седмицата - 4 на сто, няколко пъти месечно - 5%, веднъж в месеца - 2%. Бутилирана вода не се консумира изобщо от 29 на сто от българите, става ясно от данните. 

Количества

На въпрос какво е количеството бутилирана вода, което обикновено хората пият на ден, най-голям процент са посочили между 1 и 1,5 литра (31%). Следват между половин и един литър (26%) и до 0,5 литра (17%). По-големите количества вода се консумират от по-малко хора, така например над 2 литра се пие от 4% от хората, а между 1,5 и 2 литра - от 14 на сто. 

Най-важното, когато избирам

Макар да битува общото схващане, че водата няма вкус, именно вкусът е най-важният фактор при избора на бутилирана вода (22%). Следват марката (21%), качеството (19%), цената (14%), изворът или находището, от където е набавена (9%), съставът и минерализацията (7%). Едва за 2% от потребителите опаковката се явява решаващ фактор за избор, показва анализът на агенцията за проучвания.