Списанието

Изберете рубрика:

 

Никотиновите и функционални дъвки набират популярност

Брой 8, август Digital

Дата: 31.08.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Никотиновите и функционални дъвки набират популярност

Пазарът на дъвки се очаква да расте с темпове от 4,39% през прогнозния период от 2021 до 2026 година, показва анализ на Mordor Intelligence.

Никотиновите дъвки, важен сегмент от пазара на дъвки, се ползваха с голям интерес от страна на потребителите по време на пандемията от COVID-19. Това се дължеше на факта, че потребителите бяха силно притеснени за здравословното си състояние и усложненията, причинявани от вируса, които се отразяваха най-лошо на пушачите. Пушенето уврежда функцията на белите дробове и затруднява организма при борбата му с коронавируса и другите болести. Това наложи по-голяма част от потребителите за спрат пушенето, което се отрази положително на търсенето на никотинови дъвки.

Дъвките, съдържащи захар, отчитат спад в продажбите, следствие на желанието на потребителите да консумират храни без съдържание на захар. И все пак, пазарът на дъвки без захар е все още развиващ се в голяма част от държавите. Независимо от това той също расте с много бързи темпове. Нарастващите притеснения за негативното влиянието на захарта върху доброто състояние на зъбите, накараха производителите да  лансират нови продукти без съдържание на захар.

Съществува и притеснение, че дъвките влияят негативно на здравословното състояние, заради съдържанието на вредни съставки, като изкуствени оцветители и консерванти, което ще се отрази негативно на развитието на пазара. И все пак, иновациите в продуктите – нови вкусове, влагане на натурални съставки и други, се очаква да повлияят положително на продажбите за прогнозирания период. Компании като Peppersmith, предлагат на пазара дражета и дъвки със съдържание на 100% ксилитол, добит от растителни съставки, за да се предпази здравето на зъбите.

Световния пазар на дъвки се доминира от Северна Америка, следвана от Европа, а Азиатско-тихоокеанският регион остава най-бързо развиващият се в сегмента на дъвките без захар. 

Ключови факти за пазара

Дъвката е „развлекателна храна“, ползвана заради инстинктивното желание за дъвчене. Потребителите стават вси по-загрижени за здравето си и търсят функционални ползи от тези продукти. Някои дъвки, присъстващи на пазара, се маркетират като продукти, които запазват зъбите чисти. Също така за потребителите, които искат да откажат цигарите, дъвченето на никотинови дъвки е алтернатива за по-бързото справяне с проблема и насищането на организма с необходимия никотин. Дъвките, които се комуникират, че избелват зъбите, са лидери на пазара на функционални продукти от тази категория с 50% дял, следвани от никотиновите дъвки.

Правителствата в държавите по цял свят използват всевъзможни подходи, за да намалят тютюнопушенето, включително забрана за рекламирането на цигари, рестрикции за пушенето на закрити места,  непрекъснато увеличаване на данъчното облагане на тютюна и здравни предупреждения върху опаковките на цигарите. Всички тези мерки на управляващите органи води до насочване на пушачите към употребата на никотинови дъвки, за да избегнат глада за никотин, трудното концентриране, наличието на безпокойство и тревожност, които са следствие от процеса по отказване от цигарите.

Също така в момента нишовият сегмент на дъвки, чиято функционална полза е подпомагане на отслабването, набира популярност в развитите страни.

Иновациите на най-големия пазар

Начело на пазара на дъвки е Северна Америка, която е провъзгласена за лидер в продажбите. Потребителите там заменят дъвките със захар и преминават на продукти без захар, следвайки тенденцията за увеличено внимание към здравето и намаляване приема на захар.

Основните компании, които произвеждат дъвки без захар за пазара в САЩ са Mondelēz International Inc. и Mars Incorporated. Най-популярните вкусове са с различна интензивност на мента, горски плодове, цитрусови плодове, wintergreen, миксирани плодове, канела и диня.  Големите играчи като Mars Incorporated експериментират, предлагайки дъвки със светещи елементи в тях, а Mondelēz International лансираха различни видове дъвки с добавени съставки като витамин С и женшен, за да привлекат тийнейджърите, предимно от региона на САЩ. Моделът на потребление на дъвки в щатите се променя значително, заради фактори като опазване здравето на зъбите и наличието на изкуствени съставки в продуктите.

Кои са основните компании в категорията?

Пазарът на дъвки е силно конкурентен с наличието на производители като Mondelez International, Mars, Perfetti Van melle, Lotte Confectionery и Grupo Arcor. Основните играчи непрекъснато внедряват иновации в техните продукти на базата на нови съставки. Също така предлагат широко портфолио от дъвки в развиващите се страни.

Като пример, през август 2016 г . Wrigley India, дъщерно дружество на Mars Inc., лансираха на пазара Doublemint - дражета без захар, предлагани с два вкуса на мента: по-силен и по-слаб. Продуктът се възприе много добре след неговото лансиране, което доведе до положителното развитие на категорията on-the-go продукти за освежаване на дъха.

 

Източник: https://www.mordorintelligence.com