Списанието

Изберете рубрика:

 

Очаква се ръст от 7% на глобалния пазар на бира до 2030 г.

Брой 7, юли 2022

Дата: 05.08.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Очаква се ръст от 7% на глобалния пазар на бира до 2030 г.

Размерът на глобалния пазар на бира беше оценен на 680,9 милиарда долара през 2021 г. и се очаква да се разшири със среден годишен темп на ръст (CAGR) от 7,0% от 2022 г. до 2030 г. по информация на Grand View Research. Моделите на потребление на бира се промениха драстично, с намаляващо потребление в страните с традиционно пиене и големи печалби в нововъзникващите пазари и местата, където традиционно се консумират вино и спиртни напитки. Тези промени доведоха до сближаване на глобалните навици за консумация на алкохолни напитки и бързо нарастване на продажбите на бира.

Глобалните пивоварни компании се ангажират със сливания и придобивания, за да стимулират разширяването на пазара. Начинът на живот на потребителите, особено навиците за пиене, се промени в резултат на пандемията от COVID-19. Правителствените тактики за контрол на разпространението на вируса до голяма степен успяха да задържат хората у дома. Блокирането се отрази негативно на продажбите на алкохол в барове, кръчми, ресторанти и нощни клубове. Въпреки това консумацията на алкохол у дома нарасна, а продажбите в магазините и онлайн магазините се увеличиха значително.

Вкусовете играят важна роля при формирането на тенденциите в потреблението. Потребителите днес са значително по-гъвкави и отворени към експерименти. Всяко поколение свързва бирата с свързва с различни вкусове и поводи. Това познаване на потребителските предпочитания е помогнало на марките да изградят силни връзки с клиентите си. 

Очаква се увеличените разходи за реклами и маркетинг допълнително да ускорят растежа на световния пазар. Според iSpot.tv десетте най-големи марки бира в САЩ са похарчили близо 525,8 милиона щатски долара за телевизионни реклами през 2021 г. Това е монументално увеличение от 49% спрямо разходите през 2020 г., които възлизаха на 352,4 милиона щатски долара. Например Modelo е най-много харчещият в списъка, като е направил разходи от над 67,9 милиона долара за реклами през 2021 г. – почти 30 милиона USD повече година, отколкото през 2020 г.

Индустрията вижда огромен скок в търсенето на крафт бира. Младите предпочитат занаятчийската бира, тъй като предлага разнообразие от стилове и вкусови профили и тя става все по-популярна. Крафт пивоварните са известни с честите си експерименти с различни съставки. 

Повишеното потребление на напитки предизвика ожесточена конкуренция между марките бира, което доведе до създаването на нови вкусове и увеличена консумация. Крафт бирите с уникални съставки и иновативни вкусове, които съчетават солени, плодови и тръпчиви вкусове, набират популярност сред милениалите по целия свят. Някои от по-големите пивовари също предприемат действия в отговор на променящите се нужди на клиентите.

Сегментът на лагера доминира на пазара, като държи приблизително 76% от общите приходи през 2021 г. и се очаква тази тенденция да продължи през прогнозния период. Пазарът на лагери се подхранва от фактори като повишено търсене спрямо ейл и увеличено предлагане на продукта. Освен това се очаква пазарът да се развива поради увеличаване на производството на лагер с различни вкусове. Поради силното си търсене обикновеният лагер става по-популярен от премиум лагера.

Очаква се другият сегмент да се разшири с най-бързия CAGR през прогнозния период. Консумацията на традиционна бира намаля след избухването на COVID-19, докато занаятчийските бири придобиха популярност сред по-младите демографски групи. Очаква се крафт напитките да засенчат конвенционалните през прогнозния период.

Размерът на глобалния пазар на сайдер се оценява на 4,33 милиарда щатски долара през 2018 г. и се очаква да регистрира CAGR от 3,1% от 2019 до 2025 г. Увеличаващо се търсене на премиум спиртни напитки поради нарастващия доход на глава от населението е сред основните двигатели на растежа. 

Милениалите, поради това, че се грижат за здравето си, са по-склонни към напитки на плодова основа. Намаляването на консумацията на бира в развитите страни като САЩ и Обединеното кралство допринесе за растежа на подобрените занаятчийски сайдери. Например през 2017 г. HP Bulmer Limited пусна два продукта на Kier’s Cloudy Apple и Sarah’s Red Apple.

Продуктът се рекламира като категория с баланс на консумацията от страна на половете, където мъжете, които пият, представляват 51%, докато жените представляват 49%. Този дял представлява 40% от хората във възрастовата група от 20 до 30 години. По-младото поколение е склонно да пие по-малко алкохол и да избира по-здравословни варианти в различни категории, като сайдерът е една от предпочитаните напитки. Сухият сайдер съдържа ниско съдържание на захар и въглехидрати и се счита за по-здравословен в сравнение с традиционните бири.

Известни играчи планират да продължат да се фокусират върху иновативни и здравословни съставки през следващите години. Например през март 2017 г. H Weston & Sons Ltd. разшири продуктовото си портфолио с марката Rosie’s Pig Rusted Wheel с нов мътен сайдер с вкус на череша. Aspall пусна премиум продукт от сайдер със средна сила, наречен Aspall Cyder. През юни 2016 г. Smirnoff пусна продукти с плодов вкус в Обединеното кралство с два нови вкуса, а именно Smirnoff Sorbet с малинов нар и маракуя с лайм.

 

Ръст на продажбите на бира в България от 4% за първите 6 месеца на 2022

 

25 милиона лева вече са капиталовите инвестиции на пивоварните компании за първите 6 месеца на 2022 г. За същия период членовете на Съюза на пивоварите в България (СПБ) са разширили продуктовата си листа с 10 нови марки и асортимента бира. Продажбите бележат ръст от 4% в сравнение със същия период на миналата година, но все още не са на нивата от предкризисната 2019 г. 

Пивото продължава да е най-често консумираната у нас напитка след водата. 62% от българите пият бира поне веднъж седмично, а 47 на сто, или с 11% повече от миналата година, са убедени, че тя е подходящо за тях питие. 

Това показва национално проучване на „Ипсос“ в България, проведено в периода 19-25 май 2022 г. сред градското население на страната, с възраст на респондентите 18-69 г.  33% от тях смятат, че умерената консумация на пенливата напитка е част от здравословния начин на живот, а 26% са убедени, че тя е модерен и отговарящ на съвременните изисквания продукт. 

Резултатите от мониторинга на Европейската комисия показват, че 100% от произвежданите у нас бири имат на етикетите си списък на съставките и на енергийната стойност на съответната марка пиво.