Списанието

Изберете рубрика:

 

Пандемията увеличи търсенето на бебешки мокри кърпи

Брой 2, февруари 2022

Дата: 28.02.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Пандемията увеличи търсенето на бебешки мокри кърпи

Мокрите кърпи отчитат силен ръст през 2020 г. заради пандемията от Ковид-19. Бебешките кърпички останаха двигател на растежа в категорията, благодарение на тяхната широка наличност и сериозната информираност на потребителите им. Пазарът на бебешки мокри кърпи в България през годината, в която започна пандемията е бил на стойност от 19,3 милиона лева, сочат данни на Euromonitor International. За 2021 г. прогнозата на агенцията е била той да достигне 21,1 милиона лева.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

През 2020 г. имаше нарастващата тенденция за по-големи пакети от мокри кърпи, които се приемаше, че предлагат по-добра цена, а трябва да се има предвид, че се прекарваше по-малко време навън и в движение, което доведе до по-слабата необходимост от малки и лесни за пренасяне размери на опаковките. През годината бяха наблюдавани и някои тенденции за премиум продукти, свързани с екологичната зелена вълна, като новите продукти бяха фокусирани върху естествени съставки, включително алое вера и кърпички на водна основа, тъй като все повече потребители осъзнават ролята, която силните химикали играят при обостряне на алергии и дразнене на кожата.

Както бебешките, така и останалите видове мокри кърпи бяха облагодетелствани от нарастващата важност на личната хигиена през 2020 г. и у дома, и навън, помагаща за намаляване на разпространението на COVID-19. Цената на етанола нарасна тройно по време на пандемията, което доведе до по-високи цени на опаковка при мокрите кърпи за всеобща употреба. Търсенето на антибактериални мокри кърпи с дезинфекциращи свойства допълнително даде тласък на категорията през 2020 г. както в обем, така и в стойност.

Влажната тоалетна хартия също се облагодетелства от препоръките за социална дистанция, заради които хората започнаха да прекарват повече време по домовете си, което допринесе за нарастващата консумация в категорията.  Тъй като децата са особено силен целеви сегмент за тези продукти, растежът може освен това да се дължи на повишеното фокусиране върху хигиената на родителите (особено тези с по-висока покупателна способност), най-вече когато става въпрос за техните деца.

Много фирми за пелени, гащи и памперси се разшириха и към пазара за бебешки мокри кърпи, възползвайки се от доверието в техните марки.

Силният ръст и потенциал за още по-голям растеж доведоха до това много от компаниите в сектора на пелените да се разширят и в тази категория. Собствениците на водещите марки пелени все повече се стремят да се възползват от високите нива на консуматорско доверие като предложат и бебешки мокри кърпи. Потребителите имат навика да останат лоялни спрямо предпочитаната от тях марка памперси и това ги кара да купуват същата марка мокри кърпи. Петте компании са най-големи продажби в категорията на Бебешките мокри кърпи са Lavena AD, Bebelan OOD, Agiva OOD, Procter & Gamble Bulgaria EOOD, Mega Disposables SA.

В ретроспекция от бранша споделят, че тенденцията е да се търсят мокри кърпи с 99% вода. Мокрите кърпи са често използван консуматив и в тази категория се забелязва, че водещо при покупката е доброто съотношение между цена и качество, а най-купуваните разфасовки мокри бебешки кърпи, по наблюдения от страна на водеща дрогерийна верига у нас, са пакетите от 72, 80 и 90 броя.

Най-предпочитани от потребителите са кърпите, които имат в състава си смрадлика, лайка и алое вера. Това е съвсем логично, тъй като екстрактите и от трите растения са подходящи за нежната бебешка кожа: смрадликата и лайката със своя антисептичен ефект, а алое вера с успокояващия ефект върху кожата. На българския пазар има над 20 марки мокри кърпички в изключително богато разнообразие - с различна цена и качество, в различни опаковки, с различни аромати. Има кърпички с голямо съдържание на вода, със сребърна вода, с олио, антибактериални, със специално предназначение (интимни, за грим, за мебели, за баня) и други. Употребата им все повече се разширява.

Пазарът определено разполага с разнообразие от брандове. Липсата на уникалност в продуктите отделно успява да допринесе за създаването на усещане за стерилност при избора на регала. Същевременно баланса на тази наситеност не се състои само от национално представени брандове, а има и такива, които успяват да намерят своята ниша успешно на регионално ниво, споделят производителите. Продуктите имат сериозно присъствие в бита на потребителите, благодарение на практичността си. Напоследък се наблюдава ръст в търсенето на антибактериални мокри кърпи, заради повишените изисквания към хигиената, породени от пандемията.

По-голямата част от новите предложения в категорията са обвързани с количество и/или нов аромат, а също така и вървят в посока биоразградими опаковки и изцяло биоразградими кърпички на водна основа.

Категорията все още е недостатъчно развита и крие възможности за растеж.