Списанието

Изберете рубрика:

 

Все още има сезонност в употребата, а продуктите за лице отбелязват ръст

Брой 4, април 2022

Дата: 09.05.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Все още има сезонност в употребата, а продуктите за лице отбелязват ръст

Слънчевите лъчи са дълго чакани след периода на студените месеци, но предпазването от тях е важна рутина, особено когато прекарваме по-голяма чат от деня си навън. Как са се променили навиците на потребителите по отношение на употребата на слънцезащитни продукти, попитахме представители на компании за производство и дистрибуция на тези категории. 

 

Евгения Найденова, изпълнителен директор, „Биотрейд България“ ООД

„Потреблението на слънцезащитни продукти се увеличава в последните няколко години“

Увеличи ли се потреблението на  продукти за слънцезащита през последните години и по-информирани ли са потребителите за нуждата да използват слънцезащитни продукти?

Категорично мога да кажа да, потреблението на слънцезащитни продукти се увеличава в последните няколко години значително и хората стават все по-компетентни в избора, който правят. Това се отнася най-вече за нашия сегмент на дермо-козметични продукти, които се предлагат основно в аптечен канал, тъй като biotrade работи в този пазар. Смятам, че в последните години информационните кампании провеждани от дерматолозите и брандовете, за вредата от ултравиолетовото лъчение и пораженията върху кожата, накараха много хора да осъзнаят нуждата, да използват слънцезащитни продукти и то с висок фактор.

Мъжете или жените са по-честият потребител на продукти за слънцезащита?

Разбира се, жените са основен потребител, те се грижат както за собствената си красота и здраве, така и за здравето на цялото семейство. Жените са тези, които са много по-начетени и информирани по отношение на това какъв защитен фактор трябва да се използва, кои са активните съставки, които трябва да присъстват в един добър продукт, от кои лъчи трябва да се защитаваме и какви са вредите, които слънцето нанася на кожата. Мъжете знаят, че трябва да използват слънцезащита, но някак не са проактивни в избора и закупуването на конкретен продукт.

Кое мотивира потреблението на слънцезащитни продукти в по-голяма степен: грижата за здравето или предпазването на кожата от белези на стареене?

И двете, трудно мога да преценя, кое е водещото. По-важното е, че хората са осъзнати и използват редовно слънцезащита. Много често осъзнаването на ползите от такъв продукт става в хода на грижата против стареене. Актуалните химични пилинги или продукти с киселин, лазерни процедури за подмладяване или ретиноловите серуми налагат употребата на слънцезащита и така създават културата на потребление.

Има ли все още категорична сезонност при купуването на този тип продукти?

Да, има и това е напълно нормално. През лятото прекарваме много повече часове на слънце и много по-големи площи от тялото ни имат нужда от защита. Така че, логично, продажбите през лятото са много по-активни. Добрата новина е, че вече всички знаят, че защитата на лицето трябва да е целогодишна и кремовете  за лице с SPF се купуват и през зимата.

От кои канали най-често потребителите предпочитат да купуват продукти за слънцезащита?

Слънцезащитните продукти за лице и тяло се купуват най-вече от дрогерии и аптеки, по-рядко от супермаркети. Моите наблюдения са основно в аптечен канал, където се продават продуктите на biotrade. Там пазаруват потребители, които са добре информирани и разчитат на по-високо качество и по-изчистен състав.

 


 

Биляна Каньова, маркетинг мениджър „Ключови клиенти“, „Еврос КиП“ ЕООД

„Забелязваме ръст в слънцезащитните ни кремове за лице“

Увеличи ли се потреблението на  продукти за слънцезащита през последните години и по-информирани ли са потребителите за нуждата да използват слънцезащитни продукти?

Последните пет години бяха силно динамични за пазара на слънцезащитни продукти. Докато за 2017, 2018 и 2019 година се наблюдаваше не малък ръст в продажбите, съответно употребата на тази категория продукти. Тогава хората имаха желание да посещават все повече и различни дестинации, съобразявайки се с климатичните особености и необходимостта от защита, но през последните две години пандемията промени тази тенденция на ръст. През 2020 и 2021 година хората бяха предпазливи към пътувания, като част от тях предпочетоха изолацията. Въпреки това, за 2020 и 2021 година забелязваме ръст в слънцезащитните ни кремове за лице, което говори, че хората все по-сериозно осъзнават необходимостта от употребата на продукти за защита при излагане на слънчевите лъчи.

Мъжете или жените са по-честият потребител на продукти за слънцезащита?

Всички канали за информация показват, че дамите са по-честият потребител, при това на няколко вида слънцезащитен продукт – за защита на лицето, за защита на тяло, лосион или олио за ускоряване придобиването на тен. В някои случаи търсят в продукта аромат и блясък, важна е и хидратацията на кожата, след излагането на слънце – after sun. Докато мъжете в повечето случай употребяват един продукт в зависимост, дали търсят сигурна защита или желаят бързо да придобият тен.

Кое мотивира потреблението на слънцезащитни продукти в по-голяма степен: грижата за здравето или предпазването на кожата от белези на стареене?

В повечето случай целта на употребата е комплексна и включва цялостна защита, особено когато слънцезащитният продукт е предназначен за цялото тяло.

Има ли все още категорична сезонност при купуването на този тип продукти?

Да, слънцезащитните продукти, все още се категоризират като сезонни. Тук отново бих искала да отбележа, че съществено растяща тенденция се забелязва при употребата на слънцезащитен крем за лице. За все повече хора този продукт става част от ежедневната грижа през повечето месеци от годината.

От кои канали най-често потребителите предпочитат да купуват продукти за слънцезащита?

Най-често покупка на слънцезащитен продукт се наблюдава от дрогерии, аптечна верига и супермакет.


 

Симона Колева, маркетинг мениджър, Wooden Spoon

„Сега продажбите започват от средата на март и продължават до средата на юли“

Увеличи ли се потреблението на  продукти за слънцезащита през последните години и по-информирани ли са потребителите за нуждата да използват слънцезащитни продукти?

Всички усещаме вредното влияние на слънцето върху кожата си. Слънцето е жестоко и никой не иска кожата му да изгаря и да страда. Отдавна сме осъзнали, че слънцезащитният лосион е задължителен при излагане на слънце. През последните години, обаче, забелязваме интерес към видовете слънцезащитни филтри и тяхното отражение върху кожата.

Мъжете или жените са по-честият потребител на продукти за слънцезащита?

Когато говорим за количествено потребление, жените определено доминират. Всяка година нараства броя на дамите, които имат изградена рутина да използват слънцезащитен лосион ежедневно. Затова и на сезонна база жените потребяват по-голямо количество слънцезащита.

Кое мотивира потреблението на слънцезащитни продукти в по-голяма степен: грижата за здравето или предпазването на кожата от белези на стареене?

Хората осъзнават колко отговорна задача за здравето на кожата е предпазването от вредните UVA&UVB лъчи. На първо място е грижата за здравето на кожата и предпазването от изгаряне.

Има ли все още категорична сезонност при купуването на този тип продукти?

Ако преди пет години продажбите на слънцезащита започваха от началото на юни и свършваха в началото на август, то сега отново има категорична сезонност, но периодът на продажби трае по-дълго. Продажбите започват от средата на март и продължават до средата на юли. В ски сезонна също забелязваме тенденция за покачване на продажбите.

От кои канали най-често потребителите предпочитат да купуват продукти за слънцезащита?

Дрогерии, аптеки, онлайн магазини.


 

Велислава Манчева, маркетинг мениджър, „Пурмерул“ ООД (бранд COCOSOLIS)

„Сезонността за SPF продуктите при нас все още е силно изразена“

Увеличи ли се потреблението на продукти за слънцезащита през последните години ипо-информирани ли са потребителите за нуждата да използват слънцезащитни продукти?

През последните години, като че ли качествената грижа за здравето и красотата, започва да вълнува все повече хора в България и цяла Европа, където реализираме нашите продукти. Като процентът увеличение на потреблението на продукти за слънцезащита на COCOSOLIS е правопропорционален да увеличаването разпознаваемостта на бранда през годините, така че не мога да дам обективна оценка за пазара като цяло.

Мъжете или жените са по-честият потребител на продукти за слънцезащита?

Предвид факта, че нашата таргет аудитория са предимно дамите, е разбираемо че жените са по-честият купувач на SPF продуктите ни. Принципно е всеизвестен факт, че жените държат повече на грижата за кожата и външния си вид, както и че взимат повече мерки за предпазването от вредните слънчеви лъчи, предотвратявайки нейното стареене. Също така дамите са тези, които в повечето случаи осигуряват слънцезащитата и за децата, тъй че определено те доминират в това отношение.

Кое мотивира потреблението на слънцезащитни продукти в по-голяма степен: грижата за здравето или предпазването на кожата от белези на стареене?

Определено при нас се наблюдава известен интерес към натуралната SPF защита, тъй като тя е неразделна част от натрупването на здравословен и дълготраен тен, за който нашите продукти спомагат. Смятам, че клиентите ни са мотивирани еднакво силно да се погрижат както за здравето на кожата си в момента, така и да забавят колкото е възможно стареенето в бъдеше.

Също така потребителите започват да има все по-високи критерии за съдържанието на козметиката, която нанасят ежедневно върху кожата си и да избират продукти от по-висок клас.

Има ли все още категорична сезонност при купуването на този тип продукти?

Сезонността за SPF продуктите при нас все още е силно изразена и прогнозите ни са, че тенденцията ще се задържи такава. Разбира се има потребители, които залагат на натуралната защита на своята кожа и през зимата, когато слънцето в планината е не по-малко силно и вредно, но са по-малък процент, в сравнение с лятото.

От кои канали най-често потребителите предпочитат да купуват продукти за слънцезащита?

Въпреки, че работим усилено да стигнем до своите клиенти в удобните за тях магазини и дрогерии, все още основния ни канал за продажби е нашия уебсайт и рекламите онлайн. Това най-вероятно ще продължи да бъде така, тъй като онлайн пазаруването става все по-предпочитания начин за набавяне на всичко необходимо, в това число и слънцезащитни продукти.


 

Мария Димитрова, Бранд Мениджър, „Сарантис България“

„Потребителите са все по-информирани за продуктите, с които да предпазват кожата си от слънчевите лъчи“

Увеличи ли се потреблението на продукти за слънцезащита през последните години и по-информирани ли са потребителите за нуждата да използват слънцезащитни продукти?

Въпреки свиването на туризма през предходните години в глобален мащаб, породено от рестрикциите за пътуване и Covid-19, потреблението на слънцезащитни продукти отново бележи ръстове.

През последните потребителите определено са все по-информирани за нуждата и съответно продуктите, с които да предпазват кожата си от слънчевите лъчи. Нещо повече – тази информираност поражда нови тенденции при разработването на продуктите и много и различни иновации.

Кое мотивира потреблението на слънцезащитни продукти в по-голяма степен: грижата за здравето или предпазването на кожата от белези на стареене?

Три за основните тенденции, които движат потреблението:

►ЕКO: Формули и опаковки

⋅ Екологични филтри

⋅ Безопасни за океана без октиноксат/оксибензон

⋅ Прозрачност– внимание към състава на слънцезащитните продукти

⋅ Устойчива опаковка, произведена от рециклируеми или рециклирани материали

►Слънцезащита + грижа за кожата. Слънцезащитните продукти за лице включват все повече предимствата на грижата за кожата и защита на кожната бариера и микробиом. Многофункционалните продукти подобряват рутините за грижа за кожата чрез опростяване на процеса в готова рутина всеки ден. Такива продукти комбинират действия от против бръчки до изсветляване до овлажняване до слънцезащита.

►Защита от VL (Visible Light/ Видима Светлина). VL или още позната като „синя светлина“ е понятие, което навлиза все повече при продуктите за защита на кожата, особено след COVID-19 и многото време, което ежедневно прекарваме пред устройства.

Вече повече от 35 години ние от Carroten се грижим за защитата на потребителите под слънцето, като се уверяваме, че почерняват безопасно и по естествен начин. Източникът на вдъхновение за създаването на продукта беше морков, известен със своите изключителни антиоксидантни свойства и способността за засилване на тена. В дългото си пътуване през годините Carroten се развива непрекъснато в стремежа за поддържане здравето и красотата на кожата на хората, винаги и по всяко време, когато са изложени на слънце. Висококачествени съставки, усъвършенствани формули и технологии, летни аромати, копринени текстури.

От кои канали най-често потребителите предпочитат да купуват продукти заслънцезащита?

Поради своята специфика слънцезащитните продукти имат своето традиционно запазено място на рафтовете от още края на март до октомври. Специализирани рафтове със слънцезащита има както в големите вериги, така и в дрогериите, но също изключително важен канал е традиционната търговия и всички сезонни обекти по нашето Черноморие и в курортите.