Веригите: Българските продукти с високо качество ще стават все по-търсени

Брой 6, юни 2017

Дата: 03.07.2017 Коментари: 0
Снимки (1)
Веригите: Българските продукти с високо качество ще стават все по-търсени

ДИСКУСИЯ

Тази година дискусията с топ мениджмънта на международните търговски вериги премина под знака на родното производство. Местни плодове и зеленчуци, месни и млечни продукти са сред приоритетите на големите търговци. Тенденцията отдавна се открояваше, а „Лидл” твърдо заложи на местното производство и дори лансира собствена марка български продукти, обединени под бранда „Родна стряха”.

В дискусията участваха Васил Василев – директор направление „Хранителни стоки” в „Кауфланд България”, Драгомир Илиев – търговски директор на „Лидл България”, Христо Атанасов – оперативен директор на „БИЛЛА България” и Едвинас Волкас – генерален директор на „Максима България”.

„Не държим да работим с най-големите производители, но всеки, който иска да бъде наш партньор, трябва да има капацитет и да притежава необходимите сертификати. Отворени сме към малките и средни компании и към нови доставчици”, каза Драгомир Илиев от „Лидл България” при представянето на стратегията за развитие на търговската верига и по-специално на марката „Родна стряха”.

„Устойчивият бизнес модел е нашата стратегия за развитие – служителите, социалната ангажираност към обществото, опазването на околната среда и развитието на асортимента, който е не само био и органичен, но устойчив по пътя от суровината през производството, доставката и предлагането му в нашите магазини”, каза Христо Атанасов, оперативен директор на „БИЛЛА България”. „Подпомагаме много български производители на плодове и зеленчуци, а продукцията им е в нашите търговски обекти. Прясното месо също е българско. Ще имаме все по-големи претенции към качеството и произхода на продуктите, които предлагаме в „БИЛЛА”.

„Тази година празнуваме 12 години на българския пазар. Развиваме се много добре, което се доказва и от факта, че през 2016 г. регистрирахме ръст в оборота от 22,1%. Имаме 61 магазина и в рамките на настоящата година предстои да отворим още четири „Т-маркет”-а,” каза Едвинас Волкас генерален директор на „Максима България”.

Според Васил Василев основният актив на „Кауфланд България” са клиентите и това, което отличава търговската верига от другите е, че те се връщат да пазаруват отново и отново в хипермаркетите й. „Да получи по-добро качество за парите, които дава. Това искат потребителите днес. Установили сме, че в различните региони нуждите на нашите клиенти са различни. Така че ние ще адаптираме асортимента към търсенето на клиентите ни. За да обобщя ще кажа, че занапред ще се фокусираме върху предлагането на качествени български продукти в нашите магазини”, добави той.

Основното, което се открои по време на дискусията беше, че се затвърждава търсенето на български висококачествени продукти и този тренд ще продължи да се развива и занапред. Био асортиментът и здравословните храни също ще бъдат във фокуса на търговските вериги. Развитието на пазара на бързооборотни стоки у нас се доближава все повече до западния модел – потребителят търси удобството, бързина при пазаруването, обръща внимание какво съдържат продуктите и чете етикета. Това се дължи до голяма степен в промяната на генерациите и увеличаването на по-младите потребители. Цената ще продължава да бъде водещ фактор при решението за покупка.

„Отговорността за развитието на този пазара е наша – на търговците и на доставчиците. Информираността на нашите клиенти е много важна. Тя започва от производителя – качествените суровини, които влага, иновативните продукти, които предлага и стига до това ние търговците да предложим този артикул по възможно най-добрия начин в една висококонкурентна среда”, добави още Христо Атанасов.

По време на дискусията бяха обсъдени още много въпроси, които вълнуват двете страни, участващи в търговията с бързооборотни стоки у нас – търговците и доставчиците.