Динамика на развитие на продажбите на инуностимуланти и витамини в аптеките

Брой 4, ноември 2021

Дата: 26.11.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Динамика на развитие на продажбите на инуностимуланти и витамини в аптеките

Общо продадените опаковки в категорията „Имуностимуланти и витамини“ от Топ 10 корпорации е 6 666 078 млн. броя.

TEVA е корпорацията, която застава на първо място в Топ 10 по брой продажби на имуностимуланти и витамини в аптечната мрежа от началото на година до месец септември 2021 г., показва панела с продажби от аптеки към крайни клиенти на „IQVIA България“, с 2 249 206 продадени опаковки в този сегмент.

Следващите корпорации в класацията са QUEISSER GERMANY (1 062 491 продадени опаковки),  SOPHARMA (821 645), ABO PHARMA (819 544), FORTEX BG(494 947),  STADA (343 930), BIOSHIELD BG (254 216), NATURES WAY (238 614),  JAMIESON (193 646) и NATURAL FACTORS (187 833), подредени в низходящ ред по този показател.

При продажбите в стойност за споменатия по-горе период отново TEVA е на челно място с реализирани продажби., следвана от QUEISSER GERMANY, ABO PHARMA, BIOSHIELD BG, NATURES WAY, STADA, SOPHARMA, FORTEX BG, NATURAL FACTORS и JAMIESON. Общата стойност на реализираните продукти от тези корпорация за периода началото на година до септември 2021 г. е повече от 61 млн. лева.

Анализирайки данните за водещите десет бранда при имуностимулантите се вижда, че BIOZIN е на челно място по продажби в стойност за периода януари септември 2021 г., следван от RESISTA, DEFENDYL, STAMATIN, BRANDEX, подредени по низходящ ред на продажбите в стойност. При сравнение на продажбите в стойност на база дванадесет месеца назад (МАТ период), подредбата е същата.

Продажбите в категорията „Витамини“ за периода януари - септември по брандове се разпределят между топ десет по следния начин – CITROVIT, DOPPELHERZ, JAMIESON,  MAGNERICH, MAGNESIUM (AO3), NATURAL FACTORS, NATURES WAY, SOLGAR, VITABIOTICS, VITAMIN C AMP. (подредени по азбучен ред). Продажбите в стойност на топ 10 бранда за споменатия период са над 37 млн. лева.

Продажбите в стойност на имуностимуланти за периода от началото на годината до септември 2021 г. са общо 27 565 109 млн. лв., а общите продажби дванадесет месеца назад са 44 308 674 млн. лв., което представлява близо 25% ръст спрямо предходните 12 месеца.  По отношение на реализираните бройки за периода януари –септември 2021 г. те са 1 487 450 млн. опаковки, а дванадесет месеца назад МАТ период те са 2 427 517 бройки.