Продажбите на антиалергични продукти са се увеличли с 26 %

Брой 6, март-април 2022

Дата: 14.04.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Продажбите на антиалергични продукти са се увеличли с 26 %

Продажбите в стойност на общи антиалергични продукти за 12 месеца назад спрямо февруари 2022 година достигат над 15 млн. лева, показват данните на IQVIA България, която следи продажбите на дребно в аптечната мрежа у нас. Антихистамините за локално лечение са с продажби от над 6 млн. лева за същия период, общо за двете категории продажбите са на стойност  над 21 млн. лева. Данните са за антиалергични продукти - лекарства без лекарско предписание и хранителни добавки.

 

 

Продадените опаковки за 12 месечния период до февруари 2022 година са 2.465 млн. броя, 1.645 млн. Опаковки общи антиалергични продукти и 819 хил. броя антихестамини за локално лечение. Реализираните продажби в стойност за първите два месеца на 2021 година общо за двете категории са на стойност 1.861 млн. лв., а за първите два месеца от 2022 година са на стойност 2.625 млн. лв. 

Що се отнася до продадените опаковки за първите два месеца на 2021 година (от 1 януари 2021 г. до 28 февруари 2021 година) те са 214 хил. бройки, а за периода 1 януари 2022 година до 28 февруари 2022 година те са 273 хил. бройки за двете категории.

Също така общо двете категории показват положително развитие с ръст в продажбите в стойност от 26,30% за 12 месеца назад спрямо февруари 2022 г. Ръстът на продадените бройки за същия период е 18,62%, а продажбите в стойност от началото на годината до месец февруари 2022 г. спрямо същия период за 2021 г. са с увеличение от 41,04%, а при бройките ръстът е 27,48%.

Топ пет корпорации по продажби в стойност за 12 месечния период до февруари 2022 са  ALPEN PHARMA BG, BAYER, GLAXOSMITHKLINE, SOPHARMA, UCB (подредени по азбучен ред). Общо продажбите им за този период са на стойност 18.288 млн. лв. При тях най-голям ръст, в сравнение с предишният МАТ период, отбелязва петата в класацията корпорция с близо 50% ръст. Тези компании отговарят за почти 85% от продажбите за периода.

При продажбите в стойност от началото на годината до февруари месец (YTD), сравнено с предишния YTD период, най-голямо увеличение в стойността на продажбите се отчита при отново при петата корпорация, която този път расте с 63%. Ръстовете на останалите в ТОП 5 са между 17% и 61%. По този показател – продажби в стойност от началото на годината до текущ месец, топ пет компаниите реализират близо 88% от тях.

Топ пет марки в категорията, подредени по азбучен ред, за периода МАТ (12 месеца назад) февруари 2022 година, са  ALLERGOSAN, CLARINASE, FENISTIL (GKC), XYZAL, ZYRTEC (подредени по азбучен ред). Общо продажбите на топ пет марки са на стойност 16 млн. лева за този МАТ период, а най-голям ръст в сравнение с предишния МАТ период отбелязват водещите две, с ръст от съответно 40% и 45%.