Ръст при продуктите за настинка и кашлица от над 26%

Брой 10, ноември-декември 2022

Дата: 14.12.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Ръст при продуктите за настинка и кашлица от над 26%

Над 29 млн. опаковки лекарства без лекарско предписание и добавки за настинка и кашлица са били продадени у нас в периода от януари до октомври 2022 г. включително, сочат данни на IQVIA. Ръстът спрямо същия период от миналата година е над 26%, като през миналата година от януари до октомври са били продадени малко под 24 млн. опаковки. В стойност продажбите за въпросния период за тази година възлизат на над 304 млн. лв., а ръстът в стойност спрямо периода януари-октомври 2021 г. е над 38%. 

За 12 месеца назад от октомври 2022 г. са продадени над 36 млн. опаковки. Това показва ръст от 21,65% спрямо предходния период. За последните 12 месеца преди октомври 2021 г. продадените опаковки са били почти 30 млн. В стойност продажбите за последните 12 месеца до октомври 2022 са близо 365 млн. лв. Ръстът спрямо последните 12 месеца преди октомври 2021 г. е 32%, когато реализираните продажби на продукти за настинка и кашлица са били на стойност 276 млн. лв.

Топ 10 корпорациите по продажби от началото на годината до сега в стойност, подредени по азбучен ред, са: Алпен Фарма, Боарон, Ведра, ГлаксоСмитКлайн, Джонсън & Джонсън, Неофарм, Нобел фарма, Новартис, Рекит Бенкизер, Санофи-Авентис.

Те са отговорни за 51,72% от продажбите в стойност категорията за последните 12 месеца до октомври 2022 г. включително и за 46,89% от продажбите на опаковки за периода.

10-те марки, които са реализирали най-много продажби в стойност от началото на годината до сега (от януари до октомври 2022) са: Авирон, продуктите на Боарон, Геломиртол, продуктите на DHU ARZNEIMITTEL, Муконазал, Нурофен, Стрепсилс, Тантум, Тайлол, Трахизан.

Въпросните брандове са отговорни за 37,85% от общите продажби в стойност за периода от януари до октомври 2022 г.