Аптечният канал е по-силен в бебешки млека, пюрета и каши, които имат специализирана насока

Брой 10, ноември-декември 2022

Дата: 14.12.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Аптечният канал е по-силен в бебешки млека, пюрета и каши, които имат специализирана насока

Димитрина Колева е мениджър Връзки с ключови клиенти на аптеки „Фрамар“ и част от аналитичния екип, който определя търговските стратегии на компанията.

Наблюдавате ли ръст или спад на продажбите на бебешки адаптирани млека за последната година?

Не мога да кажа, че има ръст или спад в продажбите на адаптирани млека, защото това са продукти, които имат специализирана употреба, пряко зависима от раждаемостта и броя на децата в подходяща възраст. В този контекст, интересът е константа. Няма какво да го намали или увеличи в глобален план.

Има ли някакви интересни иновации в тази категория?

Една от иновациите са млечните формули Novalac, налични на българския пазар от 2021 г. Те са с иновативен състав и са пригодени за специални нужди на бебетата. Произведени в Германия, с клинично доказан състав, те спомагат за успокояване на притеснителните състояния у новородените като запек, регургитация и колики като същевременно съдържат всички важни и необходими витамини и минерали за пълноценен растеж.

Формулата против регургитация на марката съдържа царевично нишесте, което попадайки в киселинното PH на стомаха, се сгъстява именно там, а не в шишето. Това улеснява приема на самото мляко от бебето и решава проблема с връщането на стомашно съдържимо.

Компанията предлага и мляко с повишено количество лактоза и повишено количество магнезий за облекчаване на дефекацията и предотвратява запек при кърмачетата.

Млякото при колики е внимателно пригодено за кърмачета, с намалено количество лактоза, което е адаптирано към метаболитния капацитет на тънките черва и следователно предотвратява образуването на газове.

Съставът на тези млека е в съответствие с европейските препоръки за млеката за кърмачета и не съдържат ГМО и глутен.

Търсят ли потребителите промоции в тази категория и повлиява ли се изборът им от промоционалните оферти?

Да, със сигурност, потребителите търсят необходимата комбинация от цена и качество. Чувствителни са към промоционалните оферти във „Фрамар“, особено такива, свързани с безплатна доставка онлайн, предвид по-големия обем/тежест.

Какви видове пюрета се купуват най-често и има ли някаква промяна на тенденциите в последно време?

Повечето производители залагат на широко портфолио от продукти/видове пюрета, а изборът е вече доста субективен. Зависи от вкуса на бебето и възможностите на родителите. Често направен един избор, той се спазва през цялото време. Родителите не обичат да рискуват.

По-малко или повече родители купуват бебешки пюрета през последната година? Колко често се купуват бебешки каши?

Също константа, в зависимост от раждаемостта и броя на децата в подходяща възраст. Пазарният сегмент не се променя, променят се трендовете  - едни брандове доминират над други.

Наблюдават ли се някакви интересни иновации при тях?

Ключовите иновации са свързани с по-добро качество, представяне, нови вкусове.

Как се отразиха пандемията и кризата на продажбите на бебешки млека, пюрета и каши в аптечния канал?

В самото начало на пандемията, предвид ограничените възможности за физически контакт, имаше много силна вълна на поръчки онлайн или с доставка до домовете. Днес (късна есен 2022 година), клиентите нямат проблеми да посетят и физически магазин, където да бъдат консултирани за техния избор, както и да вземат други артикули.

Аптечният канал е по-силен в бебешки млека, пюрета и каши, които имат специализирана насока – различни състояния и здравословни проблеми.  Там клиентите предпочитат аптеките, където могат да получат по-добра консултация от специалист.