PHARMA

Грижата за здравето на детските зъби е изключително важна за това те да нямат дентални проблеми и след като порастнат, а и за цялостното им здравословно състояние. Именно за това родителите стават все по-загрижени и по-информирани, а категорията Орална хигиена за деца расте и се развива. Това споделят и представителите на компании, производители на детски пасти за зъби и други продукти за орална хигиена, до които се допитахме.
Росица Светославова, Маркетинг мениджър, Булдент ЕООД
Освен възрастовата насоченост кои са другите фактори, които определят избора при покупката на продукти за орална хигиена за деца?
Няколко са основните фактори при покупката на продукти за детска орална хигиена. От гледна точка на родителя, това са качеството и състава – дали продуктът е достатъчно ефективен и безопасен, но и приемлив за детето. Мъниците се ориентират по вкуса и цвета на продукта и дизайна на опаковката – тези фактори определят дали детето ще бъде достатъчно мотивирано за ежедневната орална хигиена – досадното задължение се превръща в цветно забавление. Често родителите, в стремежа си да увеличат мотивацията на детето да си мие зъбите, търсят сладки пасти за зъби, като същевременно се опитват да избягват вредните съставки.
Станаха ли по-популярни натуралните съставки в тази категория?
Наблюдаваме, че “натурален” за родителя означава “безопасен“, като в редица случаи това се счита за превъзходно качество. В действителност обаче най-важно за децата е да мият правилно зъбите си с четка, а пастата да има антикариесно действие. Изграждането на този навик гарантира развитието на здраво съзъбие. Напоследък във висококачествените пасти за зъби се използват съставки с натурален произход – например ксилитол, и ензими, които укрепват естествената защита на слюнката и са подходящи за употреба от малки деца. Ксилитолът, познат като брезова захар, е натурален подсладител, който освен че придава страхотен вкус на пастата, инхибира развитието на бактериите и спомага за предотвратяване на кариеси. Добра идея е, по примера на финландските детски градини, децата да смучат ксилитолов бонбон след обедното хранене, за да нормализират pH-то в устата и да блокират развитието на кариесогенните бактерии. Това също е един прекрасен начин за насърчаване на здравословни навици при децата.
Определяща ли е цената при избора на продукти от категорията Детска орална хигиена?
Като всеки продукт за ежедневна употреба, домакинството разполага с бюджет, който да разходва. В случая с оралната хигиена за деца цената служи и за ориентир за качеството на продукта. В последните години има тренд за увеличено търсене на все по-скъпи продукти. Интересно е още, че ако родителят ползва и обича определен бранд, т.е. тествал е сам качеството, то той търси решение за детето от същата марка – тя се ползва с неговото доверие, независимо, че може да е много скъпа. Т.е. цената е важна, но не е основен фактор за покупка. Преди това идват качеството, доверието и безопасността.
Какви вкусове се търсят най-много и доколко са важни вкусът и цветът на детската паста за потребителите?
Вкусът и цветът са определящи за мотивацията на детето да използва продуктите. Най-популярни остават плодовите вкусове – ягода, диня, банан, череша, микс плодове. Разбира се, търсят се решения за близки, традиционно „забранени“ или ограничени в детската диета продукти, като шоколад например.
Детските води за усти будят ли интерес или са все още слабо развит сегмент?
Детските води са изключително тесен сегмент. Все повече родители проявяват интерес, след като категорията се разви и българското население започна да използва регулярно този тип продукт. От друга страна обаче водата практически не е необходима във възраст поне до 12 години, когато децата трябва да изграждат здравословни навици на четкане – най-добре с механична четка за зъби. Тук е момента да споменем, че има други интересни продукти, които помагат в тази посока – например таблетки за оцветяване на плаката. Те ще визуализират непочистената плака и ще помогнат на детето да бъде по-старателно при това занимание. Друг важен мотивиращ продукт са часовниците за измерване на необходимото време за четкане.
От кои канали най-често се купуват този тип продукти според вашите наблюдения?
В последните 5 години все повече потребители купуват продукти за детска орална хигиена от аптеки и дрогерии, търсейки възможно най-високото качество в рамките на семейния бюджет.
Станахa ли по-информирани родителите за важността на детската орална хигиена и започват ли да се използват тези продукти от все по-ранна възраст?
В настоящото глобално информационно общество, родителите са много добре информирани за важността на оралната хигиена. Категорично става ясно, че здравата уста има отношение към здравето на целия организъм, освен че хигиената предполага поддържане на естествените зъби за възможно най-дълъг период от време. Забележителен е трендът, че потребителите вече са ориентирани към профилактика и здравословен начин на живот. Често обаче родителите също стават жертва на информационно затъмнение – като например, дали пастата за зъби да съдържа или не флуорид. Истината е, че това трябва да се прецени според възрастта на детето и да бъде консултирано със стоматолог. Деца до 2 годишна възраст не би трябвало да използват продукти с флуорид, тъй като могат лесно да го погълнат. Деца над 6 години обаче със сигурност трябва да използват флуорна паста, за да се подпомогне минерализацията на емайла. Между 2 и 6 години може да се използва паста с ограничено съдържание на флуорид и според инструкциите. Ето защо стоматологът е този, който може да даде най-правилни и ценни съвети за перфектно орално здраве и профилактика.
Какви са най-интересните новости в тази категория според вас?
Безспорно, една от най-интересните новости е ензимната технология в детските пасти за зъби - съставки, естествено намиращи се в слюнката, които подсилват нейните защитни функции. Друга интересна новост е използването на допълнителни продукти като ксилитолови бонбони за повишаване мотивацията на най-малките. В случай, че детето страда от кариесни лезии и бели петна, има вече и медицински продукти, назначавани от стоматолога, които да овладеят деминерализацията и да запазят зъбките здрави.
Наблюдава ли се ръст в категорията за последната година?
По време на кризата с Covid-19 детската орална хигиена остана стабилна, а през 2021 г. бележи двуцифрен ръст. Това несъмнено се дължи на факта, че хората все повече осъзнават важността на устната профилактика и съответно търсят по-качествени продукти за оралната хигиена на своите деца.
Снежана Атанасова, Маркетинг Мениджър, Натурпродукт ООД
Освен възрастовата насоченост кои са другите фактори, които определят избора при покупката на продукти за орална хигиена за деца?
Определено това е опаковката. Особено ако родителите оставят децата сами да си харесат пастата за зъби, децата много се впечатляват от забавната и цветна опаковка. Ако изборът е оставен само на родителите, това, което е важно за тях е съставът и разбира се – цената.
Станаха ли по-популярни натуралните съставки в тази категория?
Родителите държат на състава на продуктите не само за себе си, но и за децата си. Новата детска серия на Lacalut е с изцяло обновен състав, така че да отговаря на изискването на модерните родители. Като например детски пасти за зъби без добавена захар и оцветители. Формулата на Lacalut Baby, например е бяла на цвят именно, защото е с максимално изчистен състав, защото е предназначена за възрастова група от 0 до 2 години. При Lacalut Kids и Lacalut Junior за първи път е използвана двуфазна технология, която комбинира пасти с различна абразивности и предназначение, за по-добро и ефективно предпазване на зъбите. А освен това са и много атрактивни и децата ги харесват.
Определяща ли е цената при избора на продукти от категорията Детска орална хигиена?
Родителите винаги искат да осигурят най-доброто за децата си и цената не е толкова голям фактор при избора на детски продукти за орална хигиена.
Какви вкусове се търсят най-много и до колко са важни вкуса и цвета на детската паста за потребителите?
Децата харесват най-много плодовите вкусове, за това в нашата нова серия те са разделени според възрастта. За най-малките имаме вкус на малина и банан, защото за тях е по-позната тази комбинация. При Lacalut Kids, която е за деца между 2 и 6 години вкусът е свеж и сладък на сладка мента, подходяща преходна паста за зъби, които да ги въведе плавно към пастите за възрастни. Като дори нивото на абразивност е съобразено с възрастта на децата. Интересна е комбинацията при пастата Lacalut Junior, която е насочена към вече големи деца, които имат и постоянни зъби. При нея комбинацията е от ябълка и мента, с балансиран вкус, за „големи деца“, които вече не искат „бебешки пасти“.
Детските води за усти будят ли интерес или са все още слабо развит сегмент?
За сега сегментът остава слабо развит. Въпреки че от 2020 година насам има ръст в категорията води за уста при възрастните, тенденцията се дължи по-скоро на пандемията, не толкова на култура на използване на водата за уста. Но очакваме интересът да се увеличава занапред и при продуктите за деца.
От кои канали най-често се купуват този тип продукти според вашите наблюдения?
Големите Хипермаркети, аптеките и дрогериите остават най-предпочитаното място за пазаруване на продукти за орална хигиена за деца. Тенденцията родителите да предпочитат да пазаруват всичко за детето от едно място, се запазва и когато говорим за детски продукти за орална хигиена, най-предпочитано място за пазаруване са дрогериите.
Станахa ли по-информирани родителите за важността на детската орална хигиена и започват ли да се използват тези продукти от все по-ранна възраст?
Да, родителите активно се интересуват от темата. За това и новата ни продуктова гама вече е предназначена за детска грижа от първото зъбче. Пастата ни Lacalut Baby е таргетирана за грижа от 0 до 2 годишна възраст и има за цел да предпази от поява на кариеси при първия сблъсък на детето със захарите в храната. Благодарение на ксилитола и флуорида в състава млечните зъби са защитени от развитието на бактерии
Какви са най-интересните новости в тази категория според вас?
Нашата нова детска серия беше изцяло обновена, не само нови опаковки, но и модерни формули отговарящи на търсенето на модерните родители. Продуктите от серията съчетават 95 годишната традиция в производството на Lacalut и най-новите тенденции в грижата за детските зъби – формули без захар, без оцветители.
Наблюдава ли се ръст в категорията за последната година?
В България едва 29% от децата до 8 годишна възраст нямат нито един кариес, според данни на Министерството на здравеопазването от проучване правено преди няколко години. Това не говори добре за грижата за детските зъби и до голяма степен има пренебрежение към грижата за млечните зъби. Наша цел е да увеличим информираността сред родители, за това, че грижата за млечните зъби е от съществено значение не само за здравето на постоянните зъби, които ще пораснат, но и за общото здравословно състояние като цяло. За това новата детска серия на Lacalut вече е насочена към грижата от момента, в който се появява първото зъбче и е специално разработена да защитава устната кухина от захарите в храната. Определено има потенциал за ръст в тази категория и се надяваме родителите да се ангажират сериозно с проблемите и по-добрата грижа за детските зъби.
Антонина Симеонова, Маркетинг директор, Билка лайфстайл ООД
Освен възрастовата насоченост кои са другите фактори, които определят избора при покупката на продукти за орална хигиена за деца?
Детската паста трябва да е безопасна и ефективна, атрактивна като дизайн, аромат, цвят. От съществено значение е и наличието или липсата на флуор.
Станаха ли по-популярни натуралните съставки в тази категория?
Със сигурност, като се има предвид, че е световна тенденция изчистването на продуктите от „химия“. Повишаването на образоваността на потребителите по отношение на състава, повишава търсенето на все по-натурални продукти.
Определяща ли е цената при избора на продукти от категорията Детска орална хигиена?
По-скоро е важно съотношението качество-цена. Независимо, че родителите наблягат на натуралността на продуктите, все пак е важно цената да е приемлива и в разумни граници висока.
Какви вкусове се търсят най-много и до колко са важни вкуса и цвета на детската паста за потребителите?
Предпочитат се основно плодови вкусове - ягода, мандарина, малина и т.н. и съответните им цветове, за предпочитане - ярки. Детската паста трябва да е освен „“полезна“ и „вкусна“!
Детските води за уста будят ли интерес или са все още слабо развит сегмент?
Необходимо е да е ясно, че употребата на разтвор за плакнене не изключва механичното почистване на зъби, а го допълва. Поради този факт пропорцията за употреба, съответно продажби е в полза на пастите за зъби. Детските води за уста се предпочитат след 5-6 години, когат детето се е научило да жабурка и да не гълта течността. Все повече се включват като ритуал в ежедневното почистване на зъбите при децата, което подпомага създаването на правилни хигиенни навици. С нарастването на знанията в посока орална хигиена, се увеличава и сегмента.
От кои канали най-често се купуват този тип продукти според вашите наблюдения?
Съпътстващите продукти по принцип присъстват в по-големите и специализираните NON_FOOD търговски обекти. Така че, съвсем логично тези продукти се купуват основно в дрогерии и аптеки.
Станахa ли по-информирани родителите за важността на детската орална хигиена и започват ли да се използват тези продукти от все по-ранна възраст?
Еднозначно родителите са все по-информирани, което е и благодарение и на компаниите, които усилено работят по темата. Ние работим в тази посока вече 12 години. За нас е кауза да образоваме деца и родители по отношение оралната хигиена и формирането на хигиенни навици от най-ранна детска възраст. Създадохме пътуващо представление „Веселите зъбки“, което посещава детските градини и игрово образова децата. По този забавен начин децата формират навици по отношение на оралната хигиена и се научават колко е важно да се грижат за себе си, за да нямат проблеми, а красиви усмивки и бели зъбки.
Какви са най-интересните новости в тази категория според вас?
Все „по-чисти“ и „по-полезни“ продукти, в комбинация с нови и атрактивни съставки.
Наблюдава ли се ръст в категорията за последната година?
Категорията бележи ръст в стойност и съвсем незначителен в натура. Но това не беше обикновена година!
Славея Рангелова, Джуниър Бранд мениджър тяло и орална хигиена, Хенкел България
Освен възрастовата насоченост кои са другите фактори, които определят избора при покупката на продукти за орална хигиена за деца?
На пазара за устна хигиена за деца се наблюдава тенденция родителите да обръщат все повече внимание на съставките, формулата и като цяло съдържанието на продуктите, които избират за по-малките. Съдържанието на флуорид също е определящо при избора и избягването му в бебешка и ранна детска възраст.
Станаха ли по-популярни натуралните съставки в тази категория?
Да, био, натуралните съставки и органичното производство навлизат с бързи темпове като основни характеристики при избор на продукт за устна хигиена. Лансирането на Vademecum Bio Kids през 2021г. беше изключително успешно и резултатите ни показват, че има дори по-голямо търсене спрямо останалите ни варианти за деца.
Определяща ли е цената при избора на продукти от категорията Детска орална хигиена?
Както за други категории козметика, така и тук виждаме, че родителите са склонни да отделят повече средства за оралната хигиена на децата. Те са склонни да дадат повече за подрастващите спрямо това, което биха отделили като средства за себе си. Можем да кажем, че качеството е по-определящо от цената, когато става въпрос за детски продукти.
Какви вкусове се търсят най-много и доколко са важни вкусът и цветът на детската паста за потребителите?
Външният вид на продукта е от особена важност за малките потребители, това е начинът да бъдат впечатлени и заинтересовани. Често виждаме как децата сами избират продуктите си и го правят именно на база външния вид и опаковка. Вкусовите характеристики също определят нагласата към тези продукти. Основно плодовите съставки и аромати са предпочитаните от малките потребители.
Детските води за усти будят ли интерес или са все още слабо развит сегмент?
Ние предлагаме един уникален за пазара продукт – паста за зъби и вода за уста в един продукт. Това е една от най-продаваните ни продуктови групи, което е ясен признак за това, че има търсене на варианти, които не са само традиционната паста за зъби, но и за почистване след нея.
От кои канали най-често се купуват този тип продукти според вашите наблюдения?
Виждаме, че покупките на пасти за зъби в дрогериите и аптеките нарастват в последните години, благодарение на по-богатия им асортимент и по-специализирани продукти.
Станахa ли по-информирани родителите за важността на детската орална хигиена и започват ли да се използват тези продукти от все по-ранна възраст?
Родителите все повече се ориентират от информацията, която получават от различни източници, най-вече в социалните мрежи и търсачките. Обмяната на информация ги кара да се интересуват и да започнат от рано грижата, с появата на първите зъбчета при бебетата, за да изграждат от рано тези важни навици.
Какви са най-интересните новости в тази категория според вас?
Новостите и тенденциите са свързани с надеждни формули с натурални съставки, както и се поставя фокус върху еко съобразните опаковки и форми (таблетка, пудра), които намаляват отпечатъка върху околната среда.
Наблюдава ли се ръст в категорията за последната година?
Наблюдаваме ръстове на категорията най-вече в дрогериен канал.
Мариела Димитрова, Продуктов мениджър, Евофарма ЕООД
Освен възрастовата насоченост кои са другите фактори, които определят избора при покупката на продукти за орална хигиена за деца?
Освен възрастовата насоченост, от изключителна важност се оказва желанието за превенция на кариес и грижата за оралната хигиена на децата. Смятам, че родителите полагат все повече грижи, за да създадат правилните навици за ежедневна хигиена на устната кухина за техните деца. Друг много важен фактор за избор на продукт за орална хигиена за деца е безопасността.
Станаха ли по-популярни натуралните съставки в тази категория?
Натуралните съставки и естественият произход на компонентите в състава на продуктите става все по-популярен и се превръща в „тенденция“.
Определяща ли е цената при избора на продукти от категорията Детска орална хигиена?
Цената е важен фактор в избора на продукти за Детска орална хигиена. Все пак, родителите рядко биха направили компромис, ако са сигурни, че получават най-доброто за децата си срещу цената, която плащат за даден продукт.
Какви вкусове се търсят най-много и доколко са важни вкусът и цветът на детската паста за потребителите?
Вкусът е важен, когато се прави избор на детска паста за зъби. Специалистите съветват да се включват продукти с ментов вкус едва след 3-4 годишна възраст, за да може децата да свикват с разнообразни вкусове.
Детските води за усти будят ли интерес или са все още слабо развит сегмент?
По мое мнение са все още слабо развит сегмент.
От кои канали най-често се купуват този тип продукти според вашите наблюдения?
Аптеки, дрогерии и хипермаркети.
Станахa ли по-информирани родителите за важността на детската орална хигиена и започват ли да се използват тези продукти от все по-ранна възраст?
Тенденцията е все повече да се говори за значението на оралното здраве и родителите също достигат до тази информация. Ето защо всеки родител се опитва да създаде навици на своето дете в ранна детска възраст.
Какви са най-интересните новости в тази категория според вас?
Най-интересните данни са за важността на оралният микробиом за здравето на целия организъм. Науката се развива много успешно в тази посока.
Наблюдава ли се ръст в категорията за последната година?
Да.
Атанас Арсов, Мениджър бизнес развитие, Nordics
Освен възрастовата насоченост кои са другите фактори, които определят избора при покупката на продукти за орална хигиена за деца?
Според нас, все повече родители искат да са сигурни в качествата на продуктите, които купуват за домакинството и още повече когато става дума за децата. Родителите се образоват, четат етикетите и проверяват брандовете. Отдавна не е достатъчно да направиш просто добър продукт на приемлива цена. Продуктите за орална хигиена при децата трябва на първо място да са изработени от най-качествените суровини, да имат доказан произход и да предоставят добавена стойност.
Станаха ли по-популярни натуралните съставки в тази категория?
Определено да. Родителите знаят че продуктите за орална хигиена със синтетични съставки не са добър избор. На пазара има все повече прекрасни натурални алтернативи, които дори в някои случаи са на по-ниски цени.
Определяща ли е цената при избора на продукти от категорията Детска орална хигиена?
Мисля, че все още да. Цената е определящ фактор при потреблението на всички видове стоки, въпреки че когато става дума за децата, всеки се стреми да получи най-доброто. Все пак до голяма степен цената на продукта се определя от качеството му.
Какви вкусове се търсят най-много и доколко са важни вкусът и цветът на детската паста за потребителите?
Търсят се най-вече вкусове като дъвка, ягода, цитруси. Това са вкусове, които се асоциират с детството и се приемат най-добре от децата. Вкусът и цветът на детските пасти за зъби са от изключително значение. Идеята е да научим децата си, че миенето на зъбите е важно, а това може да стане само ако това им е приятно. Ако пастата е без вкус и цвят ще в много по-трудно.
Детските води за усти будят ли интерес или са все още слабо развит сегмент?
Детските води са интересен продукт, но специално за българския пазар са по-скоро нишов сегмент.
От кои канали най-често се купуват този тип продукти според вашите наблюдения?
Много зависи от държавата, за която става въпрос. Ако говорим за България, тук хората са свикнали да купуват продукти за орална хигиена от дрогерии и супермаркети. Във Франция, например, много голяма част от продуктите за дентална хигиена се купуват в аптечен канал.
Станахa ли по-информирани родителите за важността на детската орална хигиена и започват ли да се използват тези продукти от все по-ранна възраст?
Мисля, че да. Нашите наблюдения се основават на отношенията ни със собствените ни клиенти и смея да твърдя, че те са изключително добре запознати както с важността за денталната грижа, така и от всички последни тенденции в сектора. Това за нас е много добре, защото сме разпознаваеми като качествен и алтернативен бранд, който предизвиква доверие.
Какви са най-интересните новости в тази категория според вас?
Според нас ще се развива движението на про и пребиотичните състави в пастите за зъби както при децата, така и при възрастните. Пробиотиците в пастите за зъби са една от най-големите и най-успешни иновации в последно време и съм сигурен, че пазарът тепърва ще се развива в тази посока.
Наблюдава ли се ръст в категорията за последната година?
Да, категорично. Категорията на продуктите за дентална хигиена беше изключително закостеняла и липсваха иновации в продължение на много години. Големи международни фирми с огромни рекламни бюджети доминираха силно пазара. През последните 5 години наблюдаваме диверсификация на категорията. Появяват се нови, много добри брандове, които имат амбициозни стремежи и предлагат невероятни продукти. Надявам се този тренд да продължава и за вбъдеще.
Ралица Христова, Бранд мениджър, Авенди ООД
Освен възрастовата насоченост кои са другите фактори, които определят избора при покупката на продукти за орална хигиена за деца?
Родителите търсят щадящи към деликатния емайл на млечните зъбки четки, а при пастите предпочитат продукти с натурални съставки.
Станаха ли по-популярни натуралните съставки в тази категория?
Определено да.
Определяща ли е цената при избора на продукти от категорията Детска орална хигиена?
Родителите на бебета са особено грижовни към здравето на децата си и тук си позволяват и по-скъпи продукти, докато при малките деца вече разглеждат и по-евтини продукти. Разбира се и тук има потребление на среден и висок клас продукти.
Какви вкусове се търсят най-много и доколко са важни вкусът и цветът на детската паста за потребителите?
Банан и Ягода.
Детските води за усти будят ли интерес или са все още слабо развит сегмент?
Все още са по- слабо развит сегмент.
От кои канали най-често се купуват този тип продукти според вашите наблюдения?
Аптеки и специализирани бебешки магазини.
Станахa ли по-информирани родителите за важността на детската орална хигиена и започват ли да се използват тези продукти от все по-ранна възраст?
Да, информацията е общодостъпна и могат да достигнат лесно.
Какви са най-интересните новости в тази категория според вас?
Пастите да са изцяло от натурални съставки, при четките за зъби – иновативни меки влакна със ,,заострена технология“, щадящи чувствителните венци, но същевременно и да осигуряват правилно почистване на зъбките.
Наблюдава ли се ръст в категорията за последната година?
Да, категорията расте постоянно, органично и чрез нови продукти или канали на реализация?
Илияна Димитрова, Маркетинг мениджър натурална козметика lavera, Таота ЕООД
Освен възрастовата насоченост кои са другите фактори, които определят избора при покупката на продукти за орална хигиена за деца?
Родителите винаги изискват най-доброто за децата си, затова постоянно търсят актуална информация от разнообразни източници за тяхното отглеждане, възпитание и създаване на хигиенни навици, както и за полезните за здравето им храни и съставки. В добрия смисъл родителите са най-осведомените и мотивирани купувачи с обосновани търсения. Важно за тях е детската паста за зъби да е без съдържание на флуорид и без оцветители; ароматите да са натурални; да е вкусна и със съставки, които са без негативен ефект, дори при поглъщане в големи количества, за да бъде ритуала на миене на зъбки забавление. Разбира се, всичко това в никакъв случай не трябва да е за сметка на основната роля на пастата за зъби - да защитава ефективно млечните зъби от кариес и образуване на зъбен камък, да се грижи за венците.
Станаха ли по-популярни натуралните съставки в тази категория?
Да, натуралните съставки не случайно са все по-търсени и предпочитани. Тяхната полза и благотворно действие са познати от векове и използвани в природната медицина още в древността. Например в пастата за зъби lavera ще откриете био невен, който е известен с своя противовъзпалителен, балансиращ и заздравяващ ефект.
Определяща ли е цената при избора на продукти от категорията Детска орална хигиена?
Родителите търсят най-доброто за децата си - ако продуктът задоволява критериите им за качество и ефективност и е на разумна цена, бързо се превръща във фаворит на рафта. Възможността да бъде закупен на промоционална цена или с допълнителен бонус винаги се посреща с радост.
Какви вкусове се търсят най-много и доколко са важни вкусът и цветът на детската паста за потребителите?
Плодовите натурални вкусове са предпочитани и харесвани от мъниците, защото те са им любими и познати. Липсата на оцветители е предимство.
От кои канали най-често се купуват този тип продукти според вашите наблюдения?
Купувачите често избират търговски обекти с добър имидж и изграден авторитет, където могат да получат компетентна информация - дрогерии, аптеки, био магазини, като възможността за онлайн покупка е предимство при повторна покупка.
Станахa ли по-информирани родителите за важността на детската орална хигиена и започват ли да се използват тези продукти от все по-ранна възраст?
Обикновено миенето на зъбките и превръщането му в ритуал започва с появата на първото зъбче. Но родителите са информирани и започват грижата за устната хигиена още от първите дни на бебето.
Какви са най-интересните новости в тази категория според вас?
Все повече се замисляме „Какъв свят оставяме на децата си?“, затова освен ефективността на продукта, защитата, натуралния състав, липсата на оцветители и приятния вкус, е важно и какъв отпечатък оставяме в природата в дългосрочен план. Затова продукти без микропластици, произведени по климатично-неутрален начин и с рециклируеми опаковки са все по-актуални.
Наблюдава ли се ръст в категорията за последната година?
Спрямо предходната година ние отчитаме ръст в продажбите от 28% в количество.
Силвия Атанасова, Personal Care Business Manager, Пиер Фабр България
Освен възрастовата насоченост кои са другите фактори, които определят избора при покупката на продукти за орална хигиена за деца?
Вкусовото разнообразие на продуктите, както и безопасността им (наличие на консерванти и парабени). Не на последно място - препоръка от зъболекар
Станаха ли по-популярни натуралните съставки в тази категория?
Да.
Определяща ли е цената при избора на продукти от категорията Детска орална хигиена?
По-скоро не
Какви вкусове се търсят най-много и доколко са важни вкусът и цветът на детската паста за потребителите?
От голямо значение, родителят се съобразява с предпочитанието на детето. За по-малките: ягода; по-големите търсят актуални вкусове и цветове (дъвка).
Детските води за усти будят ли интерес или са все още слабо развит сегмент?
Слабо развит сегмент, в сравнение с детските пасти и четки за зъби (както и водите за уста за възрастни), но заинтересоваността на родителите за грижата и здравето на зъбките на техните деца води до постепенното му развитие.
От кои канали най-често се купуват този тип продукти според вашите наблюдения?
Хипермаркети, но все по-често крайният клиент се нуждае от препоръка кой е правилният продукт за него, и се насочват към аптеки, където могат да получат консултация и препоръка.
Станахa ли по-информирани родителите за важността на детската орална хигиена и започват ли да се използват тези продукти от все по-ранна възраст?
Категорично да.
Какви са най-интересните новости в тази категория според вас?
Пасти и води за уста, оцветяващи плаката
Наблюдава ли се ръст в категорията за последната година?
Да, наблюдава се ръст и в категорията, и в целия пазар за продукти за орална хигиена в аптеки.
Христо Христов, Бранд мениджър, Арома Козметикс АД
Освен възрастовата насоченост кои са другите фактори, които определят избора при покупката на продукти за орална хигиена за деца?
Във всяко семейство, дечицата са именно тези членове, които се радват на най-голямо внимание и грижа, и чиито продукти биват подбирани след щателно проучване. Разбира се, това е общовалидно за всички детски продукти, и пастите за зъби не правят изключение. Правейки своят избор, всеки родител задължително обръща внимание на съдържанието на флуор в пастата за зъби. Това е една съставка, която много често бива определяща в избора. Тя е необходима за правилното изграждане и минерализацията на зъбите от ранна детска възраст, но среща и върли противници, най-вече с оглед факта, че предозирането му би могло да доведе до обратен ефект – отслабване на емайла и костната структура като цяло. Не е случайно и това, че сред продуктите за детско дентално здраве са единици кодовете, съдържащи мента. Дори в най-меките си варианти, тя се явява твърде лютива за тях и винаги предпочитат алтернативните сладки вкусове.
Станаха ли по-популярни натуралните съставки в тази категория?
През последните няколко години, темата със заливащата ни пластмаса набира страхотна популярност. Впечатление прави, че тя върви ръка за ръка с натуралността на козметичните продукти, а и не само. Отделящата се микропластмаса в продуктите буди тревожност в запознатия потребител и същият пренасочва вниманието си именно към чисти формули и екологични опаковки. Ковид ни направи по-отговорни, по-внимателни и по-интересуващи се към това до което се докосваме и приемаме. Ако преди натуралността не означаваше нищо повече от силен клейм и по-висока цена, то вече тя е по-скоро едно задължително доверие и сигурност, което иска да вижда потребителят. Пазарът ни показва, че все повече брандове подобряват своите продукти в посока по-чисти формули, клонящи към 100% натурални съставки.
Определяща ли е цената при избора на продукти от категорията Детска орална хигиена?
Правейки обзор върху стила на пазаруване на Българския потребител, смело можем да твърдим, че цената винаги ще остане водеща. Редица анализи и статистика доказват превесът на ценовата податливост на потребителите. Грижата за детското орално здраве ни кара да пречупим през призма тези нагласи, тъй като за малките членове на семейството отделяме по-голямата част от семейния бюджет, респективно купуваме и по-скъпи продукти с мисленето, че цената определя качеството им.
Какви вкусове се търсят най-много и до колко са важни вкуса и цвета на детската паста за потребителите?
Истинско предизвикателство за всеки родител е да приучи детето си редовно и правилно да четка свойте зъбки. Тук на помощ идват производителите на пасти за зъби, които влагат най-актуалните и любими цветове и аромати в своите продукти така, че да ангажират вниманието и интереса на децата. По този начин детето се осланя на миенето на зъбките като на приятно и забавно задължение. Дечицата обичат сладките вкусове и аромати, и пазарните данни го доказват – най-купуваните кодове са именно с аромат на ягода, ябълка и банан.
Детските води за усти будят ли интерес или са все още слабо развит сегмент?
Водите за уста са крайно специфичен продукт що се отнася до употребата от деца. Макар да са един незаменим помощник в правилната грижа за дентално здраве, те категорично не се препоръчват за деца под 6 годишна възраст поради риска от поглъщане. Появяват се в доста по-късен етап при вече изградени навици, когато порасналите деца се припознават като големи и често превключват към водите за възрастни. Сегментът сам по себе си не бихме определили като слабо развит, а по-скоро като оптимално развит за ограничения си потенциал.
От кои канали най-често се купуват този тип продукти според вашите наблюдения?
Като най-слабо засегнати от Ковид, хипер и супермаркетите остават най-големият канал в обем и стойност за категория устна хигиена. Делът им е от такова значение, че успява да диктува почти половината от продажбите на категорията в стойност. Не е тайна за никого обаче, че през последните няколко години се наблюдава много сериозна заявка за присъствие от страна на дрогериите, чиито пазарен дял тенденциозно расте и се нарежда на второ място след хипермаркетите по обем в стойност. Те отчитат прилив на доста по-информирани и целенасочени клиенти, търсещи по-широк асортимент продукти за дентално здраве.
Станахa ли по-информирани родителите за важността на детската орална хигиена и започват ли да се използват тези продукти от все по-ранна възраст?
Категорични сме, че все по-голямо внимание се обръща на детското орално здраве от най-ранна възраст. Причините за това са комплексни, като част от тях може да отдадем отново на Ковид, но резултатът е безспорен. Повечето време прекарано с децата или пък спестеното време от пътуването до работа и обратно, благодарение на хоум офиса, откриха възможност за родителите да се поинтересуват и погрижат за децата си по най-добрия начин. В последните две години категорията отчита непрестанни ръстове в обем и стойност, и това се забелязва най-вече от кодовете за малки – 0+, 2+ и 3+.
Какви са най-интересните новости в тази категория според вас?
До голяма степен детските продукти за орално здраве са ограничени откъм новости, изразени в „пикантни“ съставки и аромати, имайки предвид спецификата на потребителите. Посоката, в която се развиват, е чистотата на формулите, безвредните и най-вече по-големи опаковки, които навлизат с пълна сила в редица категории, не само устна хигиена.
Наблюдава ли се ръст в категорията за последната година?
Последната една година е пример за правилното отношение, засвидетелствано към денталното здраве не само при деца, а и при възрастни. От пазара се виждат завишените обеми продажби, като сред продуктите за деца те биват значително по-големи.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай