Пандемичният „бейби бум“ увеличава продажбите на бебешка козметика

Брой 5, януари-февруари 2022

Дата: 10.02.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Пандемичният „бейби бум“ увеличава продажбите на бебешка козметика

Според Euromonitor International, локдаунът подпомогна категорията Бебешки и детски продукти в България. Намаляването на социализацията и увеличаването на прекараното време у дома, доведе до мини „бейби бум“ през 2020 г., като нивата на раждаемост бяха доста по-високи от тези през 2018 и 2019 г. Това ще доведе и занапред до по-висока консумация на стоките от тази категория.

Въпреки това цялостния растеж се забави, особено през първата година от пандемията. Няколко са причините за това, става ясно от данните на Euromonitor. Най-сериозната разбира се е свързана с икономическите последици от вируса – безработицата се увеличи, доходите на домакинствата намаляха, което води до търсене на по-евтини продукти от страна на потребителите. В допълнение ограниченията в достъпа до определени магазини, в резултат от мерките срещу Ковид, както и нежеланието на потребителите да рискуват да се заразят като посещават подобни места често, накара доста от семействата да прибягнат до купуване на едро, когато е възможно и да избират по-големи опаковки на по-ниски средни цени.

Бебешките и детските продукти набират скорост, въпреки негативните демографски тенденции в България и ниските нива на раждаемост. Основният двигател на растежа е повишаващата се осъзнатост на потребителите на бебешки продукти за важността на ежедневната лична грижа, както и нарастващата загриженост за здравето. Био и органичните продукти например се очаква да имат все по-солиден ръст при категорията за бебета и деца. Това е свързано и с увеличаващите се притеснения относно все по-големия случаи на алергични реакции и кожни раздразнения. Засилва се търсенето на „натурални“ продукти от страна на потребителите в тази категория продукти, по същия начин, по който се случва това и при останалите продукти за красота и за лична грижа.   

Родителите в България търсят сертифицирани продукти и на-вече такива, които са дерматологично тествани, а също така стават силно заинтересовани от произхода на съставките. Веган продуктите стават популярни по същите причини. Все по-сериозните нива на замърсяване на въздуха и екологичните проблеми водят до нарастване на интереса на потребителите към бебешка и детска грижа за кожата и специализираните продукти, които успокояват раздразнена и суха кожа продължават да се приемат добре. Тези продукти също така подпомагат по-добрите ценови позиции и, въпреки че са добре утвърдени в масовите канали и при някои собствени марки, те все пак продължават да предлагат възможности за продуктово разработване. Потребителското търсене на по-здравословни продукти се е увеличило в резултат на кризата  и ще продължи да нараства.

По обем на продажби на първо място сред водещите компании според данните на Евромонитор са Lavena, следвани от Vista AWT AD. На трето място са Bebelan OOD, а на четвърто Agiva OOD. Петата сред най-добре представящите се компании е Beiersdorf Bulgaria EOOD.