PHARMA
Размерът на глобалния пазар на бебешки пелени беше оценен на 75,9 милиарда долара през 2020 г. и се прогнозира да се увеличи със среден годишен темп на растеж (CAGR) от 4,6% от 2021 до 2028 г. Очаква се пазарът да стане свидетел на по-високо търсене през следващите години поради повишаване на осведомеността относно здравето на децата. Променливият наклон към висококачествени и екологични бебешки продукти е основният фактор, който повишава търсенето на биоразградими пелени по целия свят. Освен това производителите се фокусират върху разработването на бебешки пелени на основата на биосъставки, което също се очаква да стимулира растежа на пазара през следващите години.
Размер на пазара на бебешки пелени в САЩ
В САЩ една трета от семействата се борят да осигурят достатъчно бебешки пелени за децата си. Въпреки това, с въвеждането на The End Diaper Need Act от 2021 г. от сенатор Тами Дъкуърт през февруари 2021 г., семействата с ниски доходи ще могат да си позволят памперси за своите бебета и малки деца.
Този закон ще предоставя 200 млн. щатски долара на социалните служби всяка година между 2022 г. и 2025 г., което ще допринесе за ръста на продажбите на пелени и свързани с тях консумативи. Освен това законопроектът ще финансира 200 медицински необходими пелени на месец чрез Medicaid. Подобни инициативи могат да създадат значително положително въздействие върху растежа на пазара на бебешки пелени в САЩ през следващите години.
Покупателната способност на потребителите в Северна Америка и Европа е относително висока в сравнение с други региони в света. Това им позволява да харчат повече за бебешки продукти. В резултат на това първокласните продукти за грижа за бебето имат значително търсене в горепосочените региони.
Държавите с висок процент на участие на жени в работната сила се очаква да генерират голямо търсене на бебешки продукти поради повишената покупателна способност на работещите майки. Към 2019 г. страни като Руанда, Мадагаскар, Непал, Бурунди, Танзания, Зимбабве, Камбоджа, Виетнам, Южен Судан и Исландия имат най-висок процент на участие на жените в работната сила в света. Следователно се очаква търсенето на продукти да набере скорост в тези страни през следващите години.
Фактори като увеличаване на покупателната способност, високото участие на жените в работната сила и нарастващата осведоменост относно хигиената насърчават приемането на тези продукти сред потребителите. През последните няколко години употребата на бебешки пелени се е увеличила в световен мащаб, особено в Азиатско-тихоокеанския регион. Високата раждаемост в африканските страни също засилва приемането на продукта.
Поглед към видовете продукти
Сегментът на пелените за еднократна употреба доминира на пазара за бебешки пелени и държи най-големия дял от приходите от 66,1% през 2020 г. Очаква се сегментът да запази господството си през прогнозния период. Наличието на голямо детско население и нарастването на разполагаемите доходи в Азия, Латинска Америка, Близкия изток и Африка значително допринасят за растежа на сегмента. Някои от основните марки, предлагащи тези продукти, са Pampers и Huggies.
Сегментът на биоразградимите пелени обаче се очаква да регистрира най-бързия CAGR от 6,0% от 2021 г. до 2028 г. Повишаването на осведомеността за отрицателните въздействия на химикалите, присъстващи в пелените за еднократна употреба, кара потребителите да се насочат към биоразградими бебешки продукти за техните бебета, които се произвеждат от естествени материали.
Предвижда се сегментът на гащи за плуване за пеленачета да регистрира CAGR от 5,1% от 2021 г. до 2028 г. Пазарът на гащи за плуване се задвижва от нарастващата осведоменост относно поддържането на лична хигиена сред бебетата, особено в обществените плувни басейни. Използването на гащи за плуване може да помогне за избягване на риска от бактериална инфекция, тъй като предотвратява замърсяването, причиняващо инфекции, в басейна.
Канали на разпространение
Офлайн сегментът доминира на глобалния пазар за бебешки пелени и представлява най-големият дял от приходите от 73,3% през 2020 г. Ключовите производители се фокусират върху тези магазини като техен предпочитан канал за дистрибуция за разширяване на обхвата на продукта. Високият марж на печалба от тези продукти привлича търговците на дребно да ги включат в своите продуктови линии. Незабавната наличност и физическата проверка са двата основни фактора, стимулиращи продажбите на продукти през различни офлайн канали.
Предвижда се онлайн сегментът да регистрира среден годишен темп на ръст (CAGR) от 3,0% от 2021 г. до 2028 г. Увеличаването на навлизането на интернет, съчетано с наличността на продуктите на повечето марки чрез търговци на дребно за електронна търговия, увеличава растежа на сегмента. Основните производители на такива продукти като Johnson & Johnson Consumer Inc. и The Himalaya Drug Company използват онлайн канали за разпространение, за да достигнат до повече потребители в различни географски райони.
Регионални пазари
Северна Америка доминира на пазара за бебешки пелени и представлява дял от приходите от над 31,6% през 2020 г. Високата достъпност и покупателната способност на потребителите им позволяват да купуват високоефективни бебешки продукти, независимо от цените им. Търсенето на естествени и органични продукти нараства в САЩ, поради което компаниите се фокусират върху естествени съставки, подобряване на производителността и естетическо подобрение, за да се харесат на съвременните родители.
Предвижда се Азиатско-тихоокеанският регион да регистрира най-бързия CAGR от 5,1% от 2021 г. до 2028 г. Производителите все повече се фокусират върху Азиатско-тихоокеанския регион, където се предвижда голямо търсене от страни като Индонезия, Индия и Тайланд. Очаква се приемането на бебешки пелени да се увеличи в тези страни през следващите години поради възникващата група от заможни родители.
Предвижда се Европа да регистрира CAGR от 4,6% от 2021 г. до 2028 г. Нарастващата осведоменост сред жените по отношение на хигиената на бебетата подхранва търсенето на бебешки продукти в развиващите се пазари в Европа. Потребителите показват нарастващо предпочитание към екологични продукти за грижа за бебето и уелнес през последните години поради нарастващите опасения за околната среда. Тази тенденция принуждава производителите да се съсредоточат върху биоразградими бебешки продукти.
Ключови компании и информация за пазарния дял
Пазарът на бебешки пелени се характеризира с висока конкуренция и присъствието на водещи компании за потребителски стоки, които са разпознали големия потенциал на пазара и заемат по-голямата част от приходите. Пазарът се разраства и се променя въз основа на търсенето на потребителите за хигиенични и бързосъхнещи, абсорбиращи и пропускащи технологични иновации, тъй като пазарът предлага възможност на марките да уловят продажби от все по-динамична група потребители. Утвърдени компании въвеждат нови технологии и експериментират с естествени съставки, за да получат голямо привличане сред потребителите.
Някои от видните играчи на пазара на бебешки пелени включват: The Procter & Gamble Company (P&G); Kimberly-Clark Corporation; Hengan International Group Company Ltd.; Unicharm Corporation; Johnson & Johnson; First Quality Enterprises; Ontex Group; The Hain Celestial Group, Inc.; The Honest Company, Inc.; Essity AB
Поредна година ръст за гащите за еднократна употреба в България
Според Euromonitor International търсенето на памперси/пелени/гащи в България продължава да намалява в съответствие с тенденциите отпреди пандемията поради намаляващата раждаемост в страната. Това обаче беше допълнително усложнено от появата на COVID-19, като през 2020 г. беше регистрирана най-ниската раждаемост в България от няколко години. От друга страна, увеличение на средната единична цена през 2021 г. поради скок в производствените разходи, подкрепи текущия растеж на стойността, въпреки че намалението на ДДС беше удължено до края на годината. Продължаващите ценови промоции и повишеното търсене на по-големи опаковки на продукти за новородени също означават, че средната единична цена на пелени се върна на нивата отпреди пандемията.
Въпреки че търсенето на пелени/гащи намаля през 2021 г., гащите за еднократна употреба останаха най-динамично представящите се. Те записаха още една година на ръст както на обема на продажбите, така и на стойността, поради това, че това е сравнително нова категория в България, като местните родители са все по-привлечени от този удобен формат. Тази тенденция оказва все по-голямо влияние върху развитието на нови продукти. Повечето лансирани нови продукти сега се фокусират върху материята и еластичните закопчалки, които трябва да са меки и да осигуряват допълнителна защита срещу странично изтичане.
Въпреки облекчаването на ограниченията, електронната търговия продължава да набира дял през 2021 г.
Докато модерните търговци на дребно на хранителни стоки (водени от хипермаркетите) и специализираните търговци на дребно за здраве и красота доминират стойностните продажби на пелени/памперси/гащи в България, електронната търговия придоби по-сериозен дял и импулс на растеж през 2021 г. Търсенето на пелени/памперси/гащи значително се увеличи чрез електронната търговия през 2020 г. по време на блокирания, предизвикани от пандемията, като родителите се притесняваха от излагането на вируса. Докато ограниченията бяха постепенно облекчени през 2021 г., особено през летните месеци, каналът продължи да печели дял, тъй като родителите все повече оценяваха удобството на доставката до дома за тези обемисти артикули, в допълнение към конкурентните цени, които могат да бъдат намерени онлайн.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай