PHARMA

Световният пазар на мокри кърпи за бебета се оценява на 4,6 млрд. долара през 2019 г., а прогнозите са да нараства със среден годишен темп от 5,2% от 2020 г. до 2027 година. Нарастващите потребителски разходи за продукти за грижа за бебето и растящият доход на глава от населението, свързан с развитие на работната сила на жените, са ключовите фактори, допринасящи за растежа на пазара по целия свят. През 2018 г. Националната федерация за търговията на дребно на САЩ съобщи, че 69% от родителите печелят повече от националния среден доход от 59 хил. долара годишно и 80% от милениалите с деца са на 30 години и предпочитат да харчат за качествени бебешки продукти. Това води до покачване на потребителските разходи за продукти за грижа за бебето и търсенето на качествени продукти за грижа за бебето. Родителите от поколението на милениалите са загрижени за чувствителната кожа на бебетата си и особено обръщат внимание на областта, където се ползват пелени. Ето защо, за да избегнат обриви, те предпочитат да използват бебешки мокри кърпички, заради ползите, които те имат - подобрени абсорбиращи тъкани, помагащи за почистване и намаляване на бактериите по кожата на бебето , и намален риск от инфекция и кожно раздразнение.
Тъй като родителите, представители на поколението Y (Милениали) се интересуват и образоват по отношение на органични, устойчиви, натурални кърпички, производителите се стремят да разработват продукти, отговарящи на нуждите на клиентите. А някои от производителите дори приемат предпочитанията на потребителите като възможност, и са започнали да разработват
иновативни биоразградими, екологични и устойчиви продукти, повлияни също така и от правителствените разпоредби, свързани с опазването на околната среда. Например, бамбуковите бебешки кърпички BumBoosa са сертифицирани от USDA (Министерството на земеделието на САЩ), като продукт на биологична основа, чиито основни съставки са получени от възобновяеми растителни, животински, морски или горски материали. Компанията лансира този продукт, взимайки предвид нарастващия интерес към подобни органични и устойчиви продукти.
Пренасочването на предпочитанията на потребителите към екологично чисти и биоразградими бебешки кърпички, които не съдържат алкохол и синтетични аромати, изкуствени оцветители или силни химикали, насърчава производителите да произвеждат кърпички с по-естествени съставки. Например, компаниите предлагат на пазара екологични кърпички с алое вера, които са популярни сред еко настроените потребители и се оценяват от тях като супер успокояващи и нежни за новородени бебета, поради съставки като екстракти от алое вера, лайка и невен, способстващи поддържането на кожата здрава и подхранена.
Индустрията влага много средства, за да насърчи увеличаването на производствените капацитети на предприятията. Например, през май 2019 г., базираната в САЩ компания за продукти лична грижа Kimberly-Clark, инвестира 25 млн. долара в производствените си мощности в Сингапур с цел да удвои обема и стойността на износа до края на 2022 година. Компанията ще използва средства, за да инвестира в продуктовата гама бебешки кърпички Huggies.
Разпространението на Covid-19 доведе до промяна на потребителските нагласи и на етапи почти до паническо снабдяване с продукти за лична хигиена. И все пак в това време на икономически затруднения потребителите са станали по-съзнати относно харчовете си и избират по-евтини варианти, като купуват бебешки кърпички на достъпна цена, вместо скъпи специални кърпички. Освен това тези продукти се предлагат в насипни опаковки с голям брой кърпички, което ги прави предпочитани от потребителите. Тези фактори са повлияли положителното развитие на пазара, тъй като сме свидетели на нарастващото търсене на този продукт.
Мокрите кърпички - най-бързо развиващият се сегмент
Сегментът на сухите бебешки кърпички беше лидер на пазара и представляваше 60,3% дял от глобалните приходи през 2019 г. Това се дължеше на многофункционалната употреба на сухите кърпички, като например по време на хранене, почистване на тялото и смяна на пелени, за да се предпази бебешката кожа от обриви. Освен това тези продукти могат да се използват като салфетки, тоалетна хартия и кърпички, което ги прави универсален продукт.
Производителите избират производството на екологично чисти кърпички, отговарящи на променящите се потребителски предпочитания, насочени към органични, естествени и устойчиви начини за грижата за бебето. Например през 2019 г. Baby Works пусна биоразградими сухи бебешки кърпички от вискоза, които са сухи и без никакви химикали, направени от 100% вискоза, която действа като абсорбент на влагата, така че да могат да се използват върху чувствителна кожа, а също и около очите.
Сегментът на мокрите кърпички се очаква да се прояви като най-бързо развиващият се сегмент с годишен среден темп на ръст от 5,6% от 2020 г. до 2027 г. Тези продукти са широко
използвани за избърсване на дупето на бебето при смяна на пелената на бебето. Липсата на време също е фактор, който ще допринесе за стимулиране на растежа на сегмента. Компаниите бързо се нагласят към промяната на склонността на потребителите да ползват повече мокри кърпички в ежедневието си и пускат нови продуктови гами в този сегмент. Например през февруари 2019 г. Джонсън и Джонсън пуснаха на пазара мокри кърпички за грижа за кожата на бебето, използвайки иновативна технология със съдържание на фибри, които попиват като гъба и премахват мръсотията.
Ръст на онлайн пазаруването
Хипермаркетите и супермаркетите доминират на пазара и представляват 44,7% дял от глобалните приходи през 2019 г. Хипермаркетите и супермаркетите отделят голяма част от площта си за категорията „Грижа за бебето“. Според доклада на TABS analytics за бебешки продукти, родителите на малки деца представляват 42% от купувачите, но също така те формират 80% от обема на продажбите, а и купуването на тези продукти се извършва главно от хипермаркети и супермаркети, дрогерии и аптеки, където се информират и са сигурни, че ще закупят подходящ продукт. Промоциите в магазините, като специално излагане и раздаване на мостри, се инициират от марките, за да привлекат потенциални клиенти.
Предвижда се електронната търговия да регистрира най-бързия среден темп на ръст от 6,8% през прогнозния период. Според доклада от аналитичното проучване на TABS за 2017 г. е имало 20% увеличение в продажбата на бебешки продукти онлайн, което е движено, милениалите, които предпочитат да пазаруват бебешки продукти онлайн и оттук нататък ще е движещ фактор за развитието на продажбите в този канал. Положително развитие се наблюдава и в онлайн поръчките от сайтовете на големи магазини.
Северна Америка доминира на пазара за бебешки кърпички и представлява 29,2% дял от глобалните приходи през 2019 г. Според macrotrends.com жените в САЩ във възрастовата група 35-44 години продължават да работят усилено и да играят по-големи роли в своите професии, за да създадат силна финансова основа, която да харчат за качествени продукти за своите бебета. Очаква се това да стимулира търсенето на бебешки кърпички на регионалния пазар.
Много водещи играчи в региона като Kimberly-Clark Corporation и Procter & Gamble Co., които са и с най-голям пазарен дял, са се насочили към родителите от поколение Y, предлагайки им широка продуктова гама, лесен достъп до продуктите чрез различни удобни услуги, включително месечни абонаменти на комплекти за майки на достъпна цена и с доставка до вратата. Според yahoo finance през 2017 г. в САЩ, които са най-големият пазар за бебешки пелени, P&G има 44% пазарен дял, следван от Kimberly Clark с 37% пазарен дял.
Азиатско-тихоокеанският регион се очаква да се развие с годишен среден темп от 5,5% от 2020 г. до 2027 г. В грижата за бебето се влагат много усилия и проактивен подход, за да се облекчат доколкото е възможно опасенията на модерните родители за здравето на техните деца. Заради майките от поколението на милениалите, които са финансово независими, образовани и запознати с особеностите на дигиталния свят, бебешките кърпички се превърнаха в продукт с голям пазар. В допълнение, нарастващото предлагане, достъпността и приемливата цена, заедно с увеличаването присъствие на ритейлърите в електронната търговия, помагат на компаниите и марките да разширят пенетрацията и да лансират нови допълнения и варианти към своите продукти.
Източник: https://www.grandviewresearch.com/
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай