Предпочитат се бебешки храни със съдържание на натурални и органични съставки

Брой 1, април 2021

Дата: 19.05.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Предпочитат се бебешки храни със съдържание на натурални и органични съставки
Здравословният тренд движи развитието на категорията „Бебешки храни”, въпреки свиването на потребителската база, показва проучване на Euromonitor International.www.plasmon.bg
 
Раждаемостта в България намалява и голяма част от младите двойки емигрират в Западна Европа в търсене на по-добра работа и реализация.
В същото време епидемията с COVID-19 постави здравето на първо място, което се отрази и на търсенето на качествени и натурални бебешки храни, съответно предлагани и на по-висока цена. Това беше и двигателят на развитието на категорията през 2020 година.
 
Бебешките храни със съдържание на натурални и органични съставки са най-предпочитани от родителите от поколението на милениалите. Те отделят все по-голямо внимание на здравето и са по-високо образовани и информирани за неблагоприятното въздействие върху организма на пестицидите и изкуствените съставки в храните. Ето защо, също както през 2019 г., така и през 2020 г. се констатират по-бързи темпове на развитие на ръста на продажбите в стойност на бебешки храни, отколкото на тези в обем.
 
Собствените марки увеличаха популярността си
 
През 2020 г. „Ганчев”АД и „Слънчо” ООД останаха едни от най-популярните български производители на бебешки храни. Въпреки нарастващата популярност на продуктите на местните производители, през 2020 г. собствените марки се оказаха силна конкуренция на пазара на бебешки храни. Притеснени от кризата, свързана с разпространението на COVID-19, младите родители бяха привлечени от достъпните цени на продуктите, предлагани под собствена марка на търговеца.
Основните ритейлъри със силно конкурентни марки в тази категория са „Лидл” и „дм дрогеримаркт” с продуктите под брандовете Lupilu и Babylove. През 2020 г. „Лидл” редуцира цените на бебешките храни в своите магазини, като една от причините беше намаляването на ДДС ставката на този вид продукти от 20% на 9% за периода от 1 юли 2020 г. до 31 декември 2021 г. Освен това „Лидл” и „дм дрогеримаркт” изпревариха местните производители, лансирайки натурални бебешки храни с различни вкусове, а също така увеличиха и предложенията си в този сегмент с бебешки бисквити и сокове.
 
Локдаунът спря развитието на някои продукти
https://aptaclub.bg/products/shop/aptamil-anti-regurgitation-2-ar/
През 2019 г. и началото на 2020 г. ръстът в продажбите на снакинг продукти допринасяше за развитието на категорията „Други храни за бебета”. Търсенето на удобство тласкаше покупките на този вид продукти, заради по-лесната им консумация извън дома, като например бебешки бисквити и сокове и предпочитането им по време на разходката в парка.
Последвалата изолация и затварянето на хората по домовете намали търсенето на тези продукти. Заради притеснението от разпространението на COVID-19 и по-рядкото излизане навън, прогнозите са, че продажбите на тези видове продукти няма да достигнат нивата си от преди пандемията.