PHARMA

Едни от най-ползваните продукти за лице и тяло са парфюми, течен сапун, душ гел, крем за ръце. Това показа проучване, проведено от Глобал Метрикс в края на януари 2021 г. върху категориите, които покриват грижата за лицето и тялото. В допитването, чрез пряко стандартизирано интервю „лице в лице” са взели участие 740 души над 18-годишна възраст, съответно разделени на 280 мъже и 460 жени.
Класация по сегменти
На въпрос кои от следните продукти ползват, най-голям дял от потребителите – 76,3 на сто са заявили „парфюм”. В сегмента на ароматизиращите продукти влизат още „дезодорант” (64,8%), рол-он (54,3%), тоалетна вода (34,9%). В измиващите продукти за тяло влизат освен сапуна (74,7%), душ гел (73,1%) и твърд сапун (69,4 на сто). При продуктите за лице, най-често посочените продукти са мицеларна вода (38,2%), гел/тоник за почистване на лице (25,8%), маска за лице (24,7%), пилинг/ексфолиант за лице (19,1%). При продукти за тялото влизат най-вече мляко/крем за тяло (36%) и пилинг/ексфолиант за тяло (11,8%). При кремовете, води кремът за ръце (66,4%), следван от дневен крем за лице (53,8%), нощен крем за лице (25,5%) и крем за околоочния контур (16,1%).

Топ 5 на козметиката в дамското ежедневие
Без кои козметични продукти не може една дама? Проучването на Глобал Метрикс прави опит да установи кои са най-предпочитаните от жените продукти за грижа за тялото. Така резултатите показват, че в топ 5 на продуктите, посочени от дамската част от респондентите влизат парфюм (84,8%), крем за ръце
(83%), душ гел (78,3%), течен сапун (76,1%) и дневен крем за лице (73,5%).
Модел на потребление при жените
Агенцията за маркетингови проучвания прави опит да установи по какъв модел потребяват продукти за лице и тяло жените. Това става чрез анализ на връзката между това каква козметика са заявили, че имат в момента, колко често я използват и през какъв период я закупуват.
С парфюм в момента на провеждане на проучването са разполагали 84,8% от дамите. Веднъж на ден са посочили, че го ползват 65,6 на сто от жените. Пазаруването на този продукт се осъществява веднъж на 6 месеца от 34,4% от жените. Крем за ръце се притежава от 83%, като той се ползва по 2-3 пъти на ден от 62,3%, а се купува веднъж в месеца от 43,5 на сто. Душ гел към момента на провеждане на проучването са имали 78,3%. Той се ползва веднъж на ден от 58,3 на сто от жените и се купува веднъж в месеца от 56,7 на сто от потребителките. Течен сапун – с него разполагат 76,1%, 90,9 на сто го ползват по 2-3 пъти на ден, а го пазаруват веднъж в месеца 70.7%. Дневният крем за лице се притежава от 73,5% от дамите, слага се веднъж на ден от 81,7 на сто и се пазарува веднъж на 3 месеца от 46,4%.
Сред останалите заключения на Глобал Метрикс е и това, че тоалетната вода и ексфолиант за тяло са продуктите, които се купуват средно веднъж в годината, но се употребяват съответно всеки ден или 1-2 пъти в месеца.
Козметика за лице и тяло в различните възрасти
Не е изненадващо, че представителите на различните поколения предпочитат в по-голяма степен определени продукти. Резултатите от проучването на маркетинговата агенция показват кои продукти се използват от дамите в различни възрастови групи. Така например, дневният крем за лице е най-употребяван от жените между 41 и 50 години (81,8%), следват дамите между 31 и 40 години (74%), 51-64 години (72,3%) и 18-30 години (70,4%). При крема за ръце има доста по-малка разлика между отделните поколения, като дамите в различните групи от 18-годишна възраст до 50 са приблизително 82 на сто и само представителните на най-голямата възрастова група – от 51 до 64 години употребяват този продукт по-интензивно (87,2%). Кремът за околоочен контур е най-търсен при жените между 31 и 40 години (30%), а мицеларната вода е най-разпространена сред представителките на най-младото поколение – от 18 до 30 години (75,5%). С увеличаване на възрастта, мицеларната вода губи доста от своята популярност, става ясно от резултатите от проучването на Глобал Маркет. Гел/тоник за почистване на лице отново се ползва в най-голяма степен от младите между 18 и 30 години (52%), Следват дамите между 31 и 40 години (34%), между 41 и 50 години (24,2%) и 51-64-годишните (21,3%). Маските за лице са най-привлекателни отново за 18-30-годишните (44,9%), а при следващите две възрастови групи разликата е почти минимална и се задържа на около 34%. Маски се ползват най-малко от жените между 51 и 64 години (19,1%).

Канали за пазаруване
Онлайн основно пазаруват потребителите между 18 и 40 години, а най-често в интернет се купуват парфюми, показва проучването на агенцията. Що се отнася до физическите магазини, най-много козметика от категориите за грижа за лицето и тялото се пазарува от големите козметични магазини тип дрогерии (45%), следвани от големи хранителни вериги (21%), специализирани магазини за козметика (14%), дистрибутори на козметика (7%) и аптеки (5%).
Когато става въпрос за избор на козметичен продукт или марка за грижа за лице или тяло, основният източник на информация са приятелите или семейството (73,9%). Следващите канали, от които се набавя информация, нужна за избора са брошури/списания (29%) и реклами в интернет (28,8%). Рекламите по телевизията се нареждат на четвърто място с 26,9 на сто. Що се отнася до факторите, които оказват влияние при решението за покупка, най-сериозен е личният опит с продукта (63,2%), следван от препоръката от приятел/познат (58,1%), цената на продукта (57%), марката на продукта (56,5%).
Най-голям дял от жените заделят между 41 и 50 лв. на месец за пазаруване на козметика за лице и тяло (24%). След тях идват дамите, които отделят повече от 100 лв. на месец (20,1%) и между 21 и 30 лв. (16,2%).

Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай