Има изявена сезонност, като пролетта е един от логичните пикове на интерес

Брой 6, март-април 2022

Дата: 14.04.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Има изявена сезонност, като пролетта е един от логичните пикове на интерес

Димитрина Колева е мениджър Връзки с ключови клиенти на аптеки Фрамар и част от аналитичния екип, който определя търговските стратегии на компанията.

 

Как се развиват продажбите на антицелулитни продукти и продукти против стрии?

Както можеше да се очаква, с оттеглянето на COVID притесненията, интересът на хората започна да се връща към познати територии – отслабване, добър външен вид, тонус. Антицелулитните продукти и продуктите против стрии са били винаги интересна тема, с уговорката, че повече възможност за свободно движение на хората създава предпоставка и за по-голям интерес. По време на локдауните и свързаните с тях ограничения интересът бе по-нисък.

Има ли сезонност в продажбите?

Има изявена сезонност, като пролетта е един от логичните пикове на интерес, заедно с теми като отслабване, детоксикация, външен вид. Напълно нормално е – зимата е винаги свързана с няколко килограма в повече, които влияят зле на самочувствието на жените, също вече и на доста мъже. Мит е, че мъжете не обръщат внимание на своя външен вид.

Какъв вид продукти от тези категории се купуват от потребителите - крем, серум, олио или други?

Най-купуваните продукти са кремовете и геловете, но все повече клиенти се ориентират към комбинацията от различни методи за премахването на целулита. На интерес се радват комплексните терапии, които предлагат подобрена функционалност.

В кой ценови клас са най-продаваните продукти?

Най-продаваните продукти са тези от по-високия клас, защото потребителите са наясно, че евтини решения с достатъчно добро качество няма.

Различните видове промоции допринасят ли за повишаване на продажбите?

В Аптеки Фрамар избягваме „промоциите заради самите промоции“ като ключов инструмент за продажби. Намалената цена (в постановения от закона срок и параметри, естествено) е само от един от елементите, които влияят на потребителската кошница. Силно влияние имат консултацията от фармацевта, телевизионна и онлайн реклама, както и набиращите сила в момента препоръки от известни инфлуенсъри. Покупката не е обвързана със задължителна рецепта от лекар, но често клиентът се допитва до фармацевтите на място, които консултират спрямо спецификата на проблема. Изборът зависи и от видяна  реклама, коментари от приятели и известни личности, споделена информация от социалните канали.

Какви са иновациите в тези две категории?

Комбинацията от различни процедури, подходящ хранителен режим и физическата активност са едни от най-доказаните помощници при борбата с целулит. Но все пак първото и най-важно условие е да се открият причините за появата му и да се избере най-подходящата терапия, която е съобразена с начина на живот на пациента и стадия на целулита.

Все по-популярни стават и хранителните добавки, които подпомагат разграждането на мазнините и пречистват организма от задържаните течности. Клиентите осъзнават, че няма как да получат бързи резултати и са склонни и на по-дългосрочни терапии, с комплексен характер.

Кои са топ 5 най-продаваните брандове през 2021 година?

Сред най-търсените брандове в нашата верига са продуктите на немската компания Asam Gmbh, Lierac, определени продукти на Икаров, Жоржея и други производители. Важно е да уточним, че това е динамичен пазар, зависим от много фактори.