PHARMA
Какви са най-често срещаните проблеми на кожата, за които потребителите търсят по-специализирана козметика?
Глобалната пандемия COVID-19, която постави целия свят „на колене“, несъмнено остави своя отпечатък и върху грижата за кожата. Маскне – акнето, причинено от носеното на предпазни маски, както и изсушаването и раздразненията, причинени от употребата на дезинфектанти, са едни от най-често срещаните кожни проблеми през последните 2 години.
Раздразненията и несъвършенствата, причинени от носенето на маска, могат да се появят дори при хора, чиято кожа не е склонна към акне. В тази затворена влажна среда се създават перфектните условия за появата на нови несъвършенства.
Друг проблем е изсушаването на кожата на ръцете, вследствие на често миене и употреба на дезинфектанти, водещи до нарушаване на бариерната функция на кожата и промени в хидролипидния слой. В тези условия внимателната грижа за кожата и нейното подхранване стават все по-важни.
По-информирани ли са вече българите за това какви съставки и продукти са наистина ефективни за конкретните им проблеми?
Много малък процент от хората разчитат на рекламата на марката, за да се информират за свойствата или съставките на продуктите. Повечето откриват сами информация за конкретни продукти чрез Google, отзиви и ревюта на инфлуенсъри. Потребителите стават все по-осъзнати и информирани по отношение на избора си, като расте потреблението на натурална и био козметика.
Кой бихте назовали като най-важния продукт, който трябва да присъства в козметичната рутина на всеки един потребител?
Тъй като козметичната рутина обикновено се състои от няколко стъпки, като най-важни бихме посочили продуктите за хигиена, основна грижа и защита.
Кои възрастови групи полагат най-сериозна грижа за кожата си?
Според проучване на Statista, проведено измежду 15,000 души в САЩ през февруари 2021 г., потребителите на възраст от 18 до 24 г. са посочили, че грижа за кожата е категорията, за която отделят най-много средства.
Има ли някакви скорошни тенденции, които бихте могли да посочите, в потребителското търсене на продукти за проблемна кожа?
Нарастващото търсене на продукти с по-чист състав, заедно с променящия се стил на живот на консуматорите, играе ключова роля в развитието на пазара. Изследвания показват, че потребителите стават все по-скептични, когато става въпрос за информацията върху етикета. Две трети от жените искат по-голяма прозрачност при етикетирането на продуктите за красота, както и да не са тествани върху животни.
Вече не е достатъчно продуктите да са без парабени, феноксиетанол или октокрилен. Големите козметични компании също осъзнават важността за производството на продукти с минерален или растителен състав, вместо такива с животински суровини. Предвид нарастващото търсене, в aptekizapad.bg потребителите вече могат да открият категория Био и веган - продукти за здраве и красота с натурален и растителен произход.
Според вас на какво залагат компаниите в последно време, за да привлекат потребителите и да ги информират за правилните продукти за конкретния проблем, който имат?
Козметичната индустрия е силно конкурентна и изисква много добре представящи се продукти, за да достигат високи нива на иновация и ефективност. Засилващата се грижа за околната среда кара редица компании да избягват или да спрат използването на суровини от животински произход. Предвид нарастващото търсене на веган и cruelty-free козметика, се очаква този сегмент да бъде един от най-бързо развиващите се.
Пепи Петкова,
мениджър козметика Аптеки Запад
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай