PHARMA

44% използват душ гел всеки ден или почти всеки ден, а 18% използват лосион за тяло ежедневно, според резултатите от специално проучване на Talk Online Panel проведено за PROGRESSIVE Category Retail Forum.
Няколко пъти дневно се използва душ гел само от 9% от запитаните, като при мъжете този процент е 7, а при жените 12. Всеки ден използват душ гел 37% от запитаните мъже и 50% от жените. 27% от участвалите използват душ гел няколко пъти седмично. Тук разликата между мъжете и жените не е токова голяма. При мъжете този процент е 28, а от запитаните жени е 26. 2% използват душ гел 2-3 пъти месечно, веднъж месечно 3%, по-рядко от веднъж месечно също 3% и никога – 4%.
Времената на твърдия сапун обаче явно далеч не са отминали. Той е фаворит сред продуктите за тяло за 85% от запитаните. Интересно е също, че следващият най-използван за измиване на тялото продукт е шампоан за коса и тяло.
На въпроса защо предпочитате обикновен/твърд сапун 40% заявяват, че така са свикнали, 23% смятат, че измива по-добре, за 18% е по-удобно, а 10% са казали харесва ми. Също 10% имат друга причина да предпочитат твърдия сапун.
83% винаги лично избират душ гелa, който използват, а 81% винаги го купуват. 16% само понякога избират душ гела си, а 17% само понякога си го купуват сами. 1% никога не го избират лично и също толкова никога не го купуват лично.
Най-важно за потребителите при избора на душ гел според резултатите от проучването е ароматът. 63% са посочили това като основен приоритет. Жените явно държат повече на това, тъй като 72% от запитаните жени са го посочили, а от мъжете – 53%. За 49% най-важно е да измива добре тялото. Процентът при мъжете и жените тук е почти един и същ, с разлика от един процент, като 50% от мъжете посочват това и 49% от жените. Да е хидратиращ е важно за 46%. Жените очаквано обръщат повече внимание на този критерии. 35% от всички запитани държат да е за ежедневно ползване.
28 на сто от анкетираните са посочили като основен приоритет цената на продукта. Този процент също е почти еднакъв при мъжете и жените. Да е специално за мъже/ жени също е сред посочените критерии за избор, като 18% основават избора си на това. За мъжете е по-важно, 30% от тях са посочили този приоритет, а едва 7% от жените го взимат под внимание.
По отношение на канала за продажба, 42% са купили последно душ гел от дрогерия, 31% от хипермаркет или супермаркет. От аптека са закупили последно душ гел 7% от запитаните, а също толкова са поръчали от представител на определен бранд. Минимаркетът или кварталният магазин са избрани от 5% от запитаните за тяхната последна покупка на душ гел. Също толкова са направили покупка на този вид продукт от онлайн магазин.
Топ 10 марки по спонтанна познатост са: Nivea, Dove, Palmolive, FA, Avon, Balea, Head and Shoulders, Garnier, Adidas, Loreal.
Най-ползваните и най-познати марки са Dove и Nivea, следвани от Palmolive, Rexona, Nivea men, Adidas, FA, Garnier, Teo и Aroma.
Лосионът за тяло се използва няколко пъти на ден от едва 5% от запитаните, но 18% го ползват всеки ден, а 22% няколко пъти седмично. При мъжете този процент е 10, а при жените – 26. Веднъж седмично ползват лосион 13% от участвалите в проучването, а 6% 2-3 пъти месечно. Процентът на ползващите лосион за тяло по-рядко от веднъж месечно е 13, като 21% от запитаните мъже са отговорили по този начин и 6% от запитаните жени. 18% от анкетираните никога не използват лосион за тяло. Процентът от мъжете, участвали в проучването, които не ползват лосион за тяло е значително по-голям от този на жените, а именно 29%, докато от жените е 7.
По отношение на типа хидратиращ продукт за тяло, най-използван е именно лосионът. Той е фаворит на 70% от запитаните. 34% предпочитат мляко за тяло, а 12% олио.
80% винаги избират лично лосионът си за тяло, а 81% винаги го купуват сами. 17% само понякога го избират, 16% само понякога го купуват лично. 3% никога не го избират. 4% никога не го купуват лично.
Приятният аромат е основният критерий и при избора на лосион за тяло. 57% го посочват. 62 е процентът на жените, които държат на хубавия мирис на лосиона за тяло и 48 на мъжете. 53% държат да попива добре в кожата. Това са посочили отново 62% от жените, но 37% от мъжете. 49% вземат предвид дали е овлажняващ когато избират лосион за тяло, 44% дали е подхранващ, 29% вземат под внимание дали е за ежедневно ползване, а 26% приоритизират цената на продукта, когато правят своя избор. 23% държат да е с натурални съставки, а за 16% е важно да е за техният тип кожа – мазна/суха.
45% от запитаните са направили последната покупка на лосион за тяло от дрогерия, 24% от супермаркет или хипермаркет, а 9% от аптека. При мъжете процентът на закупилите от дрогерия е 37, а на снабдилите се с въпросния продукт от хипер/супермаркет е 31. При жените 53% са направили последната покупка на лосион от дрогерия, а от супермаркет или хипермаркет – 17%. 9 процента от жените са поръчали последния си лосион за тяло от представител на определен бранд и 2% от мъжете. 5% от всички запитани са предпочели да направят тази покупка от онлайн магазин.
Топ 7 познатите марки, посочени в проучването са: Nivea, Dove, Balea, Avon, Mixa, Garnier, Eucerin.
Най-ползваната марка от запитаните в момента на провеждане на проучването е Nivea. 41% са я посочили. Тя е основна марка за 31% След нея е Dove, която използват в момента 35%, и е основна марка е за 24%. 12% използват Balea, 8% – Garnier, 5% – Bioderma, а 3% използват Vichy към момента на провеждане на проучването.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай