Предпочитат се все повече продукти с естествени екстракти и ниско съдържание на химически съставки

Брой 1, април 2021

Дата: 19.05.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Предпочитат се все повече продукти с естествени екстракти и ниско съдържание на химически съставки
Търсенето и предлагането на антицелулитни и отслабващи козметични продукти е стимулирано от нарастващото в световен мащаб желание за все по-добър външен вид, удължаване на младостта и по-стегнато и тонизирано тяло, споделя маркетинг директорът в „Билка Лайфстайл“ Антонина Симеонова. По думите й този тип продукти са част от комплексната терапия, свързана с отслабването и изглаждането на кожата. Според Антонина на този пазар се забелязват няколко основни тенденции. Първата е свързана с повишаване на интереса  към продуктите, поддържащи  естествената красота, което води до нарастването на пазарния дял в тази категория на специфични грижи за тялото. Втората тенденция се задава от потребителите, които все повече предпочитат продукти с вложени естествени екстракти и с ниско съдържание на химически съставки. Не на последно място, потреблението на продукти в категорията „Специализирана грижа за тялото“ в домашни условия бележи ръст през последната година, също и поради  редуцираните посещения на козметични салони, казва директорът „Маркетинг“ в „Билка Лайфстайл“. 
 
А дали антицелулитен и отслабващ продукт са едно и също? 
 
Според Антонина Симеонова целта и на двата продукта е да улесняват разграждането на мазнините и изхвърлянето им от мастните клетки, отстраняване и стимулиране на отделянето на токсините. Стимулирайки микроциркулацията се постига дрениращо действие, което освен антицелулитен ефект има и отслабващо действие. В този смисъл, антицелулитните продукти имат и отслабващо действие. Разликата идва от факта, че антицелулитните продукти са предназначени за третиране на зоните с портокалова кожа, които обичайно са обособени в определена част на тялото, докато продуктите с отслабващо и стягащо действие могат да се прилагат в по-широки зони на тялото. „Формулите се преценяват, в зависимост от местата на третиране“, сподели пред PROGRESSIVE Симеонова. 
По нейни наблюдения българската жена е изключително информирана и е наясно, че формулата на успеха за стегнато и здраво тяло изисква комплексни усилия, като нито едно от тях не е за подценяване - балансирано  хранене, подходящо движение, качествен сън, добра хидратация и поддържащи грижи – третиране и масажи с антицелулитни и отслабващи козметични продукти. 
 
Кой вид продукти се предпочита най-много – гел, крем, олио? 
 
Наблюденията на маркетинг директора на „Билка Лайфстайл“ показват, че според продажбите и спрямо навиците на потребителя, българката поставя на първо място гела, следван от крем и олио. Гелът е лесен за употреба и има приятна на усещане по-лека текстура, която бързо прониква и оставя усещане за „незабавно действие“. Кремовете за тяло се предпочитат повече при продуктите за грижа за цялото тяло, както и при моделиращите, при които освен стягане, се цели изглаждане и подхранване на кожата. Олиото за тяло най-често се използва при летните продукти, с него се постига визуално много добър изглаждащ ефект.
„По отношение на сезонността се очертава рязко повишаване на продажбите през пролетните и летните месеци, до септември включително, тъй като масово се разчита на бърз ефект, а не на постоянна грижа и усилия“, казва Антонина. 
 
Иновации в категорията 
 
Адекватни на тенденцията за ръст в търсенето на продукти с натурални екстракти, производителите правят иновации като включват основно растителни екстракти като кофеин,  зелен чай, водорасли, жожоба, алое вера, масло от ший, кокосово масло, маслини, макадамия и гуарана. Усещането за термо и охлаждащо действие е тенденция и търсен ефект при различните формули, смятат от „Билка Лайфстайл“. 
 
В унисон с хранителните режими и тренировките
 
През последните години пазарът на антицелулитни и отслабващи продукти се развива пропорционално с интереса към хранителните режими и тренировъчните програми, казва Симона Колева, която е маркетинг мениджър в „Оренда груп“ (Wooden Spoon). „Хората търсят антицелулитни продукти, които допълват ежедневна тренировка, хранителен режим или масаж. Тези продукти се възприемат като част от стремежа и усилията ни да бъдем във форма и да изглеждаме добре“, споделя Симона. На въпроса дали антицелулитен означава задължително и отслабващ продукт, Колева коментира, че антицелулитен в някои случаи означава отслабващ продукт, тъй като в комбинация с тренировъчен и хранителен режим задейства подкожния метаболизъм.
 
Повечето антицелулитни продукти стимулират микроциркулацията като по този начин мастните клетки започват да изгарят мазнини. „Начинът, по който продуктът действа следва да бъде описан на етикета“, категорична е тя. 
Според маркетинг мениджърът в „Оренда груп“, дамите у нас търсят предимно продукти, които да могат да се комбинират с дълбокотъканни масажи с вендузи, продукти, които проникват надълбоко в епидермиса и действат по-ефективно. „Преди години, антицелулитните продукти се асоциираха с това, че причиняват гъделичкане, парене и щипане. Хората търсеха продукти, които създават този ефект и мислеха, че по този начин те действат и топят целулита. Днес, обаче, потребителското мислене е съвсем различно. Българката търси антицелулитен продукт, който допълва нейния хранителен и тренировъчен режим. Продуктите не се избират спрямо това както усещане създават, а спрямо активните съставки вътре и тяхното действие“, категорична е Колева. По думите й хората четат етикети и разбират какво е написано там. Те търсят чисти формули, които са щадящи към кожата и природния свят, формули без изкуствени аромати, силикони и петролни деривати. Освен това се търсят антицелулитни мултифункционални продукти, които освен борбата с целулита, подпомагат подхранването и омекотяването на кожата. 
 
Гел, крем, или олио?
 
Потребителите избират вида на продукта спрямо това как и кога ще го използват, смята Симона Колева. При масажи с вендузи се търсят олиа, които попиват по-бавно, имат релаксиращ и успокояващ ефект. Според нея олиата са били забравени и неглижирани доскоро в козметични свят, но през последните години набират все повече приложение и популярност, като техните свойства са преоткрити и високо оценени днес. 
 
Първите продажби за годината стартират през пролетта, с нови тренировъчни програми
 
Наблюденията на „Оренда груп“ са, че интересът към антицелулитните продукти е целогодишен. С настъпването на пролетта, мотивацията за физическа активност се увеличава. Природата се събужда за нов живот, както и желанието на хората да бъдат навън, да се движат, да бъдат във форма, да изглеждат добре. През март и април стартират нови тренировъчни програми, а с тях започват и първите продажби за годината на антицелулитни и отслабващи продукти. През лятото и есента, антицелулитната козметика се използва с цел поддържане на кожата гладка. 
 
Иновациите са насочени към активни съставки от растителен произход
 
Симона Колева споделя, че иновациите вървят в посока търсене на активни съставки, които се изследват в контролирана среда, за да се докаже посоченото действие. Обикновено се правят клинични проучвани с доброволци. Тенденцията при активните съставки е извличането на такива от растителен произход, които са деликатни към кожата и щадящи към околната среда. Има засилен интерес към лютите екстракти като черен и розов пипер, извлеци от люти чушки, които подпомагат микроциркулацията в кожата. Друга интересна суровина, която намира приложение в антицелулитните продукти, е маслото от изпечено кафе, което има опияняваш аромат. 
 
Грижа за красиво тяло дори по време на пандемия
 
Запазващ се тренд, дори лек ръст се вижда при отслабващите продукти през 2020 година сравнена с 2019 според продажбите на „Рубелла Бюти“, казва маркетинг директорът на компанията Мая Герасимова. Според нея това означава, че през лятото грижата на красиво тяло е продължила въпреки пандемията.
 
Отслабващ=антицелулитен?
 
Целулитът и наднорменото тегло са две коренно различни неща. Наднорменото тегло не води до появата на целулит, но чисто визуално прави наличния такъв да изглежда по-лошо. „Отслабването“ има два аспекта – намаляване на теглото и по-слаба и стегната визия. „Съвсем логично „SLIM” продуктите няма как да водят до загуба на килограми, но  помагат за по-добра и стегната визия и това ясно е комуникирано на нашите опаковки“, казва Герасимова. По думите й потребителките търсят най-често ефективно действие на приемлива цена. 
Според наблюденията на „Рубелла Бюти“ от антицелулитните продукти най-предпочитан е гел-крема, докато олиото е предпочитан продукт за превантивната грижа срещу стрии.
 
Сезонност и иновации
 
Според Герасимова съвсем логично пик в закупуването и използването на антицелулитни продукти има през пролетно-летния сезон, а обичайното потребление е една опаковка на година. По отношение на иновациите, тя смята, че на дневен ред са продуктите с интензивно действие и като цяло в козметиката има тренд към продукти с висок процент натуралност.