Слабият летен сезон се отрази на продажбата на слънцезащитни продукти

Брой 2, юни 2021

Дата: 23.06.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Слабият летен сезон се отрази на продажбата на слънцезащитни продукти

Продажбите в категорията „Слънцезащитна грижа” отбелязват спад с 18% в обем и 15% в стойност в сравнение с 2019 г. (за МАТ 2019 г. – МАТ 2020 г.), но това е очаквано предвид слабия летен сезон в условията на пандемия, показват данните на NielenIQ България.

Топ 5 марки в стойност, подредени по азбучен ред, са Ambre Solaire, Bioderma, Бочко, Carroten и Nivea.

Основният канал за продажба на продукти за слънцезащитна грижа са на първо място магазините за козметика и дрогериите с 45,5% за 2020 г., следват супермаркетите с 26,7%, аптеките с 20,6%, големите хранителни магазини – 4,7%.

Активни продукти в категорията „Слънцезащитни продукти” по данни на NielenIQ България през 2020 г. са 898 за слънцезащитна грижа, 128 продукти за грижа за кожата след слънце и 42 ускорителя за тен.

 

Средната цена на артикул за цялата категория е 14 лв. за 2020 г., а 85,8 лв е цената за литър. Не се регистрира особена промяна в цените на отделната единица продукти, но за литър се отчита повишавани при два от трите основни сегмента от категорията. Ускорителите за тен увеличават цената си с 4%, слънцезащитните с 4,5%, а продуктите за след слънце падат с 0,9% за цена на литър.

Най-предпочитаният вид опаковка е спрей, въпреки че продажбите на тази разфасовка спадат в стойност и в обем с 15,6%, тубата е втората по предпочитане вид опаковка.

Продуктите за тяло заемат 69,2% от продажбите в стойност, следват за лице (18,1%), за лице и тяло (11%) и последни по продажби в стойност са продуктите за коса (1,7%).

Продукти за възрастни реализират 73,3% от продажбите, следвани от продуктите за деца и бебета с 24,7%.

151 до 250 мл остават най-предпочитаното количество с 57,3% от продажбите в обем, а в стойност 46%. Следват от 100 до 150 мл с 24,5% в обем и 23,2% в стойност. 251 до 500 мл с 11,9% в обем и 7,2% в стойност. До 99 мл, които в обем са 6,2%, а в стойност са 23,6%.

91% от продажбите са на продукти без промоционална активност. 7,9% се падат на тези с намалена цена, а оставащите 1,1% са в подаръчни комплекти.