PHARMA
През 2015 г. на българския пазар беше представена изцяло нова концепция аптеки SOpharmacy. Началото поставиха два пилотни обекта в София и Пловдив, а днес, само 6 години по-късно, SOpharmacy вече има национално покритие с над 200 аптеки в 46 града в страната. През 2020 г. към семейството на бранда се присъединиха и аптеките Ceiba, Sanita, SCS, които поетапно ще преминат изцяло под марката SOpharmacy. За това какво е да бъдеш доверен партньор в грижата за здравето на българските пациенти за цял живот и какво да очакват клиентите след придобиването на Ceiba, Sanita и SCS, разговаряме с част от екипа на SOpharmacy.
„Обединението не означава само смяна на визия, а и функциониране като един пълнокръвен организъм”
Валерия Видулова,
Изпълнителен директор SOpharmacy
Мисията на SOpharmacy е да бъде довереният партньор в грижата за здравето на българските пациенти. Затова и всичко, което правим, е свързано с нашата мисия. Стартирахме точно преди 6 години с два пилотни обекта, защото искахме да валидираме с клиентите ни концепцията SOpharmacy. Тяхната обратна връзка беше впечатляваща и това ни даде увереността да продължим напред, в посоката, която сме избрали да следваме и да мечтаем за повече. А това означава да бъдем още по-близо до пациентите така, че да им предложим достъп до най-добрите практики на световно ниво.
Затова и да постигнем покритие в национален мащаб, беше най-логичната стъпка в развитието на SOpharmacy. През 2017 г. направихме първото си обединение с 19 аптеки, а в началото на октомври 2020 г. към нас се присъединиха още над 140 аптеки под марките Ceiba, Sanita и SCS, които изцяло ще преминат под бранда SOpharmacy.
Към настоящия момент обединихме активностите към нашите клиенти, както и онлайн аптеките ни в www.sopharmacy.bg. За нас обединение не означава само смяна на визия, а напротив – да функционираме като един пълнокръвен организъм, такъв, какъвто е концепцията SOpharmacy. Всички елементи от нея са едно цяло и заедно създават усещане за грижа – от пространството, през широкото продуктово портфолио, иновативните услуги и промоции, до срещата с фармацевта, който ще предостави индивидуален здравен съвет и консултация.
Ние не правим компромис с нито един от тези елементи и затова от ден първи се фокусирахме върху изграждането на синергиите, които да ни позволят да имаме силен екип. А физическото ребрандиране на обектите ще бъде частта, която ще затвори процеса.
„Вярваме, че фармацевтът има ключова роля в грижата за здравето”
Виолета Баракова,
Национален мениджър Продажби и оперативни процеси SOpharmacy
Това, което отличава SOpharmacy от преди 6 години и SOpharmacy днес, определено е мащабът. През 2017 г. придобихме 19 аптеки, а днес към семейството ни се присъединяват още 140. Това увеличение е близо 7 пъти, а с него нарастват и предизвикателствата. Но това не ни плаши, защото всяко предизвикателство е възможност да надграждаме постигнатото.
Концепцията SOpharmacy се развива всеки ден така, че да отговори на променящите се нужди на пациентите. По отношение на грижата за здравето, нашите клиенти не правят компромис, затова работим активно както в посока разширяване на портфолиото от продукти, така и на иновативни здравни услуги, които предлагаме само в SOpharmacy и са насочени към превенция на здравето. Не на последно място, ще посоча нашите фармацевти и тяхната роля на доверен здравен консултант и съветник. В SOpharmacy устойчиво инвестираме в надграждането на професионалната експертиза на фармацевта и умението му да предоставя здравен съвет и консултация. Така, за да предложим достъп до различни професионални обучения, създадохме и нашата академия SOAcademy. Ние вярваме, че фармацевтът има ключова роля в грижата за здравето. Затова в SOpharmacy избираме хора, които имат амбицията да се развиват непрекъснато, да учат и споделят своите знания, да са мотивирани и вдъхновени да предоставят цялостна качествена здравна услуга на пациентите.
„Предлагаме над 70 продукта наша собствена марка”
Георги Младенов,
Търговски мениджър SOpharmacy
Утвърждаването на аптеката като най-близкия и достъпен здравен център е устойчива тенденция, която наблюдаваме от няколко години. Дори много повече, в редица държави аптеката е входът към здравната система. Това е и нашето виждане за SOpharmacy. Затова и ние развиваме не само портфолио от продукти, но сериозен фокус поставяме върху ролята на фармацевта и предоставяните от него здравни услуги.
За 6 години се утвърдихме и спечелихме доверието както на клиентите ни, така и на партньорите, с които работим. Това ни позволява непрекъснато да развиваме продуктовото си разнообразие, което включва както продукти на световно известни марки, така и нишови такива, които може да бъдат открити само в SOpharmacy, Sanita и Ceiba, както и онлайн на www.sopharmacy.bg.
Паралелно, с голяма любов, енергия и отдаденост, развиваме продуктите под собствения ни бранд, в които влагаме нашето разбиране за емоция и грижа за здравето. Развитието на собствения ни бранд беше логична стъпка и през 2017 г. представихме първата ни линия продукти Essentials, насочена към ежедневната грижа. Днес вече имаме над 70 продукта с марка SOpharmacy като в това число влизат витамини и минерали, пробиотици за цялото семейство, сиропи за имунната система, билкови тинктури и бонбони, лечебни кремове, продукти за ежедневна грижа и хигиена, четки за зъби, продукти за кърмачки и други. От началото на 2021 г. не е минал и месец, в който да не представим продукт, а последният сред тях дори е с иновативна формула – пробиотик за деца без съдържание на захар.
Всеки наш продукт е създаден, за да отговори на конкретна потребителска нужда. Ние следим какво търсят нашите клиенти и каква обратна връзка за своите нужди дават през колегите в аптеките ни. Определено собственият бранд е голямата ни страст и затова се отнасяме безкомпромисно към качеството. Работим само със сертифицирани български и международни партньори, като следим стриктно за спазването на стандартите за Добра производствена практика. Ние търсим баланса между високо качество и достъпна цена, защото знаем, че нашите клиенти са чувствителни както по отношение на качеството, така и на цената.
„Въведохме услугата „Кликни и Вземи“ - клиентът пазарува онлайн и взима поръчката си от най-близката наша аптека”
Методий Пейчев,
Маркетинг мениджър SOpharmacy
Едно от ключовите предимства на обединението на SOpharmacy със Ceiba и Sanita е постигането на по-голям обхват по отношение услугите към краен клиент. За по-малко от 5 месеца успяхме да се подготвим и през април 2021 г. да излезем заедно със съвместни активности към клиентите.
На първо място, по отношение на промоционалните предложения, нашите потребителите вече имат достъп до над 1000 такива всеки месец, достъпни както в обектите на SOpharmacy, Ceiba и Sanita, така и онлайн на www.sopharmacy.bg. Когато говорим за дигиталните ни канали, през март www.sanita.bg се сля със www.sopharmacy.bg, което за клиента означава по-широк онлайн достъп до портфолио от над 11 000 продукта. По отношение дигиталните ни услуги, през 2020 г. интегрирахме нова платформа, която ни позволи да бъдем много по-адаптивни спрямо онлайн поведението на потребителите, като в същото време предложим допълнителни услуги, за да го улесним. Такава, например, е услугата „Кликни и Вземи“, която дава възможност на клиента да пазарува онлайн през удобно за него устройство и време и да вземе поръчката си от най-близката аптека SOpharmacy без това да води до допълнителни разходи. С обединението разширихме обхвата на услугата и клиентите ни вече могат да вземат своите поръчки във всяка една от нашите над 200 аптеки.
Като още едно предимство ще посоча и програмата за лоялност SOphаrmacy Клуб, чийто обхват разширихме и към Ceiba и Sanita, така че клиентите да имат достъп до специални клубни предложения и допълнителни отстъпки. Лоялната програма е активна и в онлайн аптеката ни.
В действителност изграждането на многоканален ритейл, който съчетава онлайн предимствата на физическите ни обекти, е нещо, върху което ще работим активно и занапред. Нашата амбиция е да разгърнем пълния потенциал на www.sopharmacy.bg, но регулаторните ограничения не ни позволяват към момента да предлагаме онлайн и продукти по лекарско предписание – нещо, което клиентите ни очакват и искат като улеснение.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай