Ръст от 5,4% за продуктите против стареене до 2028 г.

Брой 10, ноември-декември 2022

Дата: 14.12.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Ръст от 5,4% за продуктите против стареене до 2028 г.

Размерът на глобалния пазар на продукти против стареене беше оценен на 40,49 милиарда щатски долара през 2020 г. и се очаква да се увеличи със среден годишен темп на растеж (CAGR) от 5,4% от 2021 г. до 2028 г., сочат данни на Grand View Research.  Повишаване на осведомеността сред потребителите относно свързаните с възрастта кожни проблеми като фините линии, бръчките и загубата на свеж цвят на кожата, съчетани с нарастващата склонност да се харчат пари за продукти, които подмладяват кожата, се очаква да стимулират пазарното търсене през целия прогнозен период. Избухването на COVID-19 намали търсенето на козметика, включително продукти против стареене, в световен мащаб. Основно страни като САЩ, Индия, Бразилия, Русия и Обединеното кралство, които са едни от най-неблагоприятно засегнатите, са свидетели на голям спад в продажбите. Много производители на пазара исторически са разчитали на Китай за готови продукти, както и за суровини, използвани в производството на различни видове козметика за грижа за кожата, което е нарушило производството и разпространението на тези продукти.

 

Регионални пазари

Въпреки че стареенето е физиологичен процес, е известно, че външни фактори като замърсяване на въздуха, консумация на алкохол и излагане на ултравиолетови лъчи имат силно значение за преждевременното стареене. Кремовете и лосионите против стареене играят важна роля, като подпомагат запазването на младежкия блясък и хидратацията. Според проучване на Real Self през 2020 г. 62% от американците са използвали продукти против стареене като част от ежедневната си грижа за кожата.

Китай е една от основните страни, допринасящи за растежа на световния пазар на козметика и грижа за кожата по отношение на потреблението, както и производството, включително при козметиката против стареене, изсветляване на кожата и предпазване от слънцето. Според седмото преброяване на населението в Китай през 2020 г. около 40,08% от населението е на възраст между 30 и 54 години. Очаква се наличието на голямо младо население да стимулира търсенето на продукти против стареене в страната.

Нарастващата склонност към алтернативи на растителна основа доведе до насочване на потребителите към органични и натурални продукти. В тази връзка много марки предлагат продукти против стареене, базирани на съставки без синтетични химични елементи. 

Видове продукти

Сегментът кремове и лосиони за лице имаше най-голям дял от над 50,0% през 2020 г. и се очаква да запази лидерството си през прогнозния период. Това са специално формулирани продукти, които помагат на кожата на лицето да запази влагата, стегнатостта и еластичността, като по този начин предотвратява появата на бръчки и линии. Исторически погледнато, хората са силно загрижени за вида на лицето си и не се притесняват да харчат прекомерно много за такива продукти, което е ключов фактор, движещ сегмента.

Освен това, с нарастващата загриженост относно хуманното отношение към животните и околната среда, редица потребители избират cruelty-free продукти, което увеличи търсенето на вегански или растителни смеси от съставки в продуктите за грижа за кожата. Очаква се пускането на нови продукти и иновациите да стимулират търсенето. 

Сегментът на околоочния крем и лосион се очаква да регистрира най-бързия среден годишен темп на ръст от 6,6% от 2021 г. до 2028 г. Кожата около очите е силно чувствителна и е склонна да губи еластичност. По този начин продукти като околоочни кремове и лосиони помагат значително в борбата с ранните признаци на стареене като бръчки и линии под очите, които вероятно ще стимулират сегмента.

Различни утвърдени марки предлагат кремове за очи с висока концентрация на активни фармацевтични съставки като серамиди, ниацинамид и алфа-хидрокси киселини, които намаляват или премахват тъмните кръгове, възрастовите линии и бръчките, както и овлажняват и третират подпухналостта на очите.

Супермаркетите в региони като Северна Америка и Латинска Америка са придобили значителен брой магазини за хранителни стоки и по този начин са увеличили влиянието си върху доставчиците. Тъй като супермаркетите предлагат значителни предимства на потребителите, като свобода на избор, по-ниски цени и висока видимост на международни марки, това ги прави подходяща платформа за всички видове клиенти.

Сегментът на специализираните магазини се очаква да регистрира най-бързия среден годишен темп на ръст от 6,3% от 2021 г. до 2028 г. Закупуването на продукти за грижа за кожата от тези магазини набира популярност сред потребителите, особено тези, които търсят определена марка или продукт. Клиентите също така смятат тези магазини за прилична алтернатива на закупуването на козметика вместо натоварените магазини за търговия на дребно, тъй като елиминират необходимостта да чакат на дълги опашки при напускане.

 

Ефективност на активните съставки в кремовете против стареене на кожата

 

Източник: Mayo Clinic 

Потребителите купуват кремове и лосиони против стареене с надеждата, че тези продукти могат да намалят бръчките и да предотвратят или обърнат щетите, причинени от слънцето.

Работят ли те обаче наистинa? Това често зависи от съставките на продуктите и колко дълго ги използвате. Тъй като тези кремове против бръчки без рецепта (OTC) не са класифицирани като лекарства, от тях не се изисква да се подлагат на научни изследвания, за да се докаже тяхната ефективност. 

За това не винаги могат да се очакват магически резултати, но някои съставки определено могат да имат положителен ефект върху кожата.

Често срещани съставки в кремовете против бръчки

Самото овлажняване може да подобри външния вид на кожата. То временно изглажда кожата, като прави линиите и бръчките по-малко видими. Овлажнителите са лосиони, кремове, гелове и серуми, направени от вода, масла и други съставки, като глицерин, хиалуронова киселина, лактат и урея.

Кремовете против бръчки често са с активни съставки, които предлагат допълнителни предимства. Тези добавени съставки са предназначени да подобрят тена, текстурата на кожата, фините линии и бръчките. Ефективността на тези продукти зависи отчасти от типа кожа и активната съставка или съставки.

Етo и някои от най-популярните активни съставки в кремовете, лосионите и серумите за кожа:

Ретиноиди – Този термин се използва за съединения на витамин А, като ретинол и ретиноева киселина. Тези съставки отдавна се използват локално, за да помогнат за възстановяване на увредената от слънцето кожа и за намаляване на фините линии и бръчки.

Витамин С (аскорбинова киселина) – Витамин С е мощен антиоксидант, което означава, че предпазва кожата от свободните радикали – нестабилни кислородни молекули, които разграждат кожните клетки и причиняват бръчки. Витамин C може да помогне за предпазване на кожата от увреждане от слънцето и намаляване на фините линии и бръчки. Кремовете против бръчки, съдържащи витамин С, трябва да се съхраняват по начин, който ги предпазва от въздух и слънчева светлина, поради нестабилният химичен характер на тази съставка.

Хидрокси киселини – Алфа хидрокси киселините (AHA) включват гликолова, цитрусова и млечна киселина. Използват се за отстраняване на мъртвите кожни клетки (ексфолиране). Редовното използване на AHA продукт подготвя кожата да абсорбира по-добре други продукти и стимулира растежа на гладка, равномерно пигментирана нова кожа.

AHA, бета хидроксилни киселини и по-нова форма, наречена полихидрокси киселини, също са показали, че са ефективни при намаляване на фините линии и бръчки.

Коензим Q10 – Тази съставка може да помогне за намаляване на фините бръчки около очите и да предпази кожата от увреждане от слънцето.

Пептиди – Тези молекули се срещат естествено в живите организми. Някои пептиди са в състояние да стимулират производството на колаген и е доказано, че подобряват текстурата на кожата и бръчките.

Екстракти от чай – Зеленият, черният и някои други видове чай съдържат съединения с антиоксидантни и противовъзпалителни свойства. Кремовете против бръчки най-често използват екстракти от зелен чай.

Екстракт от гроздови семена –В допълнение към своите антиоксидантни и противовъзпалителни свойства, екстрактът от гроздови семена насърчава производството на колаген.

Ниацинамид – Мощен антиоксидант, това вещество е свързано с витамин B-3 (ниацин). Помага за намаляване на загубата на вода в кожата и може да подобри еластичността на кожата.

 

„Козметичният пазар е традиционно един от най-динамичните“

 

Георги Младенов, директор „Търговия и бизнес развитие“ 

аптеки SOpharmacy

Какво търси българският потребител, когато закупува антиейдж козметика? Конкретни съставки ли го привличат: ретинол, витамин ц, хиалуронова киселина, колаген и др. или се ориентира предимно от името на продукта и описанието на действието му?

Трудно е да се даде еднозначен отговор, защото зад решението на потребителя каква козметика изобщо да ползва за себе и за семейството си, стоят редица фактори. Когато говорим за състав, особено при анти-ейдж продуктите, той има ключово значение, а потребителите са все по-наясно с ефектите на всяка съставка, в каква последователност да се прилагат различните продукти и т.н. Разбира се, не трябва да подценяваме и  влиянието на марката на продукта, като тук е важно дали потребителят вече е имал контакт с нея, дали му е препоръчана от медицинско лице, близък, на който има доверие, или е чувал нещо за нея. На последно, но не по-важност място, се нарежда цената на продукта. Ясно се вижда, особено при козметичните продукти, че клиентът предпочита да закупи избрания от него продукт, тогава, когато той е част от промоционална кампания. Така например, при нас в SOpharmacy имаме между 500 и 1000 козметични продукти, които влизат месечния ни промоционален каталог. 

Какъв вид марки привличат повече потребителите, що се отнася до антиейдж козметика: луксозни или по-достъпни, медицинска козметика или натурална?

Това, което можем да кажем е, че клиентите са много по-внимателни за какво харчат парите си и постоянно търсят оферти и продукти с най-добро съотношение цена – качество. Една от интересните тенденции в нашите аптеки, а и като цяло на пазара на козметични продукти за лице, е увеличаващото се търсене на т.нар. натурална козметика. Поради голямото желание на потребителите да използват козметика, чийто състав има по-натурален произход, много от  компаниите се насочиха към създаването на такива продукти. Клиентите определено търсят и предпочитат естествените съставки, стига това да не е за сметка на действието на продукта за лице. 

Жените ли са основния потребител на тази категория  или вече и мъжете проявяват интерес към продукти, които да поддържат кожата им по-млада?

Да, все още жените продължават да са основната потребителска група на анти-ейдж продуктите. Това, което виждаме като тенденция обаче е, че интересът при мъжете също расте и именно заради това и се появяват все повече козметични продукти, адаптирани към кожата на мъжа и неговите нужди.

Каква е възрастовата група, която търси този тип продукти и разширява ли се нейният обхват и към по-млади потребители?

Грижата за кожата се превърна в един от важните ритуали в ежедневието на хората. Анти-ейдж темата е важна за начина на живот и емоционалното състояние на огромна част от жените и мъжете във всяка възраст. Проучванията показват, че първите физиологични признаци на стареене, според генетиката на индивида, се проявяват още след 20-25 годишна възраст. Търсенето на козметика за лице все повече се увеличава сред по-младите потребители. Те започват да осъзнават ползата от грижата за кожата на лицето на по-ранна възраст.

Има ли ръст на пазара на антиейдж продукти и отразява ли му се финансовата криза по някакъв начин?

Козметичният пазар е традиционно един от най-динамичните. В период на финансова криза хората свиват разходите си, затягат бюджета и се стараят да подсигурят спестяванията си, преосмислят приоритетите си и започват да наблягат на разходи, свързани с придобиване на неща от първа необходимост. А грижата за разкрасяването на тялото и лицето едва ли би могла да влезе в тази категория. Поне на пръв поглед. Оказва се обаче, че удовлетвореността, която хората получават от добрия си външен вид, ги кара да отделят средства за козметика дори по време на финансова криза. Наблюдаваме, че клиентите преориентират избора си от по-висок ценови клас селективни козметични марки към избор на дермокозметични такива. Може да се каже, че дермокозметиката се превръща във водеща за потребителите.

 

Каква е ролята на социалните мрежи и инфлуенсърите за избора на потребителите според вашите наблюдения?

За никого не е тайна, че инфлуенсърите в момента са ключов промоутър на различните брандове козметични продукти. Именно през тях компаниите започнаха да променят остарелите разбирания, че козметиката е само за красота. И в действителност успяват, защото все повече хората разбират, че ежедневната грижа с подходяща козметика е здраве за кожата. Може да кажем дори, че инфлуенсърите са двигателя за това потребителите днес да знаят малко повече за благоприятните ефекти от различните съставки в козметичните продукти и как да ги прилагат като последователност, период от деня и седмицата и т.н. 

Според вас, предпочитат ли потребителите да закупуват тези продукти от аптечния канал? 

Дермокозметиката е специфична категория продукти за грижа за кожата, която отговаря на високите изисквания на фармацевтичната индустрия. Потребителите предпочитат да закупуват козметика от аптечният канал, защото считат че предлаганите там марки са както по-надеждни, така и с по-високо качество.