Кремовете и лосионите с най-голям дял от пазара на продукти за проблемна кожа

Брой 5, януари-февруари 2022

Дата: 10.02.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Кремовете и лосионите с най-голям дял от пазара на продукти за проблемна кожа

Размерът на глобалния пазар на козметика против акне беше оценен на 3,47 милиарда щатски долара през 2020 г. и се очаква да нараства със среден годишен темп (CAGR) от 9,1% от 2021 до 2028 г. Отрицателната социална стигма, свързана с акнето и нарастващото потребление на козметиката както от мъже, така и от жени, особено от развиващите се икономики, са ключовите фактори, движещи растежа на пазара. Естетичната индустрия беше свидетел на значителен спад поради пандемията от COVID-19, тъй като в много страни се стигна до временно затваряне на салони за красота и спа, дерматологични клиники и магазини за търговия на дребно на козметични продукти. Акнето е силно разпространен кожен проблем сред подрастващите.

На база видове продукти, пазарът е разделен на маски, кремове и лосиони, почистващи и тониращи продукти и др. Кремовете и лосионите отговарят за най-голям дял от пазара – над 40% през 2020 г., което се дължи на търсене от страна както на мъжете, така и на жените. Хидратиращите кремове и лосиони за тяло защитават кожата от бактерии и кожни проблеми като екзема и псориазис. Другите сегменти включват продукти за измиване на лице, гелове, серуми и есенциални масла. Те се очаква да нараснат с най-голям среден годишен темп на ръст в прогнозния период благодарение на това, че са съвместими с различни типове кожа и се абсорбират добре.

 

Жените доминират пазара

Сегментът на продукти за жените доминираше пазара през 2020 г. с дял от над 52%. Очаква се той да нарасне още, при това с най-висок среден годишен темп на ръст в рамките на прогнозния период. Този ръст се отдава на преобладаващия брой жени, които се борят с акне, спрямо мъжете. Акнето се среща доста по-често при жените, отколкото при мъжете след юношеската възраст и се свързва с хормонални промени като при менструалния цикъл.

Според проучване 62,2 % от жените пред менопауза са наблюдавали влошаване на акнето по време на неразположеност.

Мъжкият сегмент е държал немалък дял през 2020 г. Нарастващият брой мъже, които също имат проблеми с акнеична кожа, повишава търсенето на такива продукти и сред тях. Близо 42,5% от мъжете докладват, че имат акне на 20-годишна възраст, 20,1% през 30-те, 12% през 40-те, а 7,3% на 50-годишна възраст.

MEDSPA

Сегментът на употреба на козметика в медицинските козметични процедури – Medspa, представлява най-висок дял от приходите от над 62,5% през 2020 г. Очаква се той също да регистрира най-бързия среден годишен темп на ръст през прогнозния период. Понастоящем  се използват иновативни, авангардни технологии и продукти, за да предоставят клинични лечения, които са в съответствие със съвременната медицина.

В момента поколението на милениалите е най-голямата „мишена“ за козметиката, която се води медицинска. Според американската СПА Асоциация приходите на Medspa индустрията в САЩ са свидетели на двуцифрен ръст от 2010 г. насам, а по-голямата част от пациентите са на възраст между 35-54 години. През 2018 г. асоциацията заяви, че появата на медицински спа вериги, включително Orange Twist, Beverly Hills Rejuvenation Centre и Kalologie 360, подкрепя растежа на пазара.

Броят на дерматологичните клиники расте и в глобален мащаб благодарение и на нарастващите случаи на рак на кожата и кожни проблеми, свързани с начина на живот, като акне, атопичен дерматит и хиперпигментация. Увеличава се броят на хора в страни като САЩ, Великобритания, Канада, които търсят кожни специалисти за козметични процедури, чрез които да изглеждат по-млади и по-добре. Това са факторите, допринасящи за увеличаването на дерматологичните клиники в цял свят.

Регионални пазари

Тихоокенска Азия доминираше пазара през 2020 г. с дял от приходите от над 39% и се очаква да бъде свидетел на доходоносен растеж през прогнозния период. Тя е и най- големият потенциален пазар за износ за Северноамерикански продукти. Икономии като Австралия, Япония и Южна Корея са едни от най-големите потребители на утвърдени продукти от САЩ. Виетнам, Малайзия и Индонезия са други региони, където се очаква да има ръст на тези стоки за прогнозния период.

Китай е един от най-обещаващите пазари на козметика в региона на Тихоокеанска Азия. Това може да се отдаде на интереса от страна на китайското население спрямо луксозните чужди марки, за което е показателно, че над 80% от козметичния пазар на страната е доминиран от чуждестранни марки.

Сливанията и придобиванията са сред ключовите устойчиви стратегии, предприети от участниците на пазара. Например, L'Oréal планира да предприеме сливания и придобивания в Индия, за да разшири портфолиото си за кожа и грим поради голямото търсене на козметични продукти в страната. През декември 2020 г. L’Oréal обяви подписването на споразумение за придобиване на японската компания Takami Co. Тази компания разработва и предлага на пазара продукти, лицензирани от марката за грижа за кожата Takami, собственост на доктор Хироши Таками.

Някои от ключовите играчи на световния пазар на козметика против акне са: PCA, Obaji, PHYTOMER, Skin Medica, Skin Better Science, Colorescience, Sente, Jan Marini Skin Research, Revision Skincare, Тhe BeautyHealth Company, Glow Biotics, Perricone MD.

Източник: Grand View Research