Брандът на търговеца – носител на имидж

Брой 1 / 2, януари / февруари 2016

Дата: 10.02.2016 Коментари: 0
Снимки (1)
Брандът на търговеца – носител на имидж

PROGRESSIVE в партньорство с Market Eyes стартира проект за оценка нивото на обслужване в търговските вериги на територията на София.

 Налага ни се да пазаруваме всеки ден, дори и нещо малко. Няма как, влизайки в магазина, да не забележим неговата подредба, чистота, цялостна обстановка. Бързото намиране на това, което търсим, приветливостта на персонала и отношението на човека на касата към нас формират цялостното ни впечатление за търговския обект. Дали ще останем доволни или не, несъмнено се отразява върху отношението ни към бранда на ритейлъра.

Повечето търговци са наясно с този факт и полагат усилия за подобряване на средата, в която пазаруваме. Наистина ли търговците следят каква е атмосферата в магазините им и стараят ли се да привличат повече клиенти чрез модернизиране на обстановката и обслужването? Решихме да проверим, стартирайки съвместен проект с Market Eyes – специализирана агенция за привидно пазаруване. Целта е да се оцени общото ниво на обслужване във веригите, както и по отделни параметри, в т. ч. подредба, чистота, отзивчивост при консултация със служител на витрина за месо, колбаси и млечни продукти, любезност, компетентност, бързина на обслужване и др., а на касата ще се оценява времето за изчакване, отношението на служителя и др.

Изследването ще е тип „таен клиент“, а методът за събиране на информацията е чрез посещения на място в търговските обекти. Те ще се осъществяват от специално обучени сътрудници, следващи предварително разработен сценарий. Основната им задача ще бъде да следят за изпълнението на заложените стандарти и параметри. След посещението си ще попълват чек лист, отразявайки своите наблюдения.

В продължение на три месеца ще се следят търговските обекти на 9 ритейлъра с международен и локален произход, намиращи се на територията на София. Магазините на търговските вериги ще бъдат избирани на случаен принцип. Ще се прави по една проверка в два обекта от всяка верига. Какво показват проверките и какво е мнението на „тайния клиент” за атмосферата и обслужването в магазините ще научавате всеки месец от репортажите на сп. PROGRESSIVE.

Ще правим месечна класация на веригите супермаркети спрямо зададените параметри от интерес, а на финала ще обявим и коя верига магазини е допринесла най-много за удовлетвореността на своите клиенти и кой бранд ще спечели приз за носител на най-добрия имидж.