Проверка на Тайния клиент в Carrefour

Брой 10, октомври 2012

Дата: 22.10.2012 Коментари: 0
Снимки (1)
хипермаркет Carrefour, „Цариградско шосе” 115

Carrefour, „Цариградско шосе” 115, дата: 06.10.2012, час: 13:38

Количките за пазаруване бяха чисти, районът около входа и витрините – също.

След като влязох в магазина ми направи впечатление натовареността – имаше доста хора. Забелязваха се често и служители в униформи, с баджове, добре облечени и чисти. Всички създаваха впечатление за ангажираност. Първото нещо, което ми направи добро впечатление, беше чистотата – нямаше неосветени или лошо осветени места. Всички стоки бяха подредени, имаха цени, а промоциите бяха изнесени отстрани на щандовете.

Първо посетих отдела за плодове и зеленчуци. Отделът беше чист и привлекателен за клиентите. Обърнах по-голямо внимание на 10 продукта. Всичките бяха пресни и изглеждаха апетитно.

Отправих се към витрините с обслужващ персонал, където поръчах около 150 г пуешко филе. От служителката последва информация за наличните марки. След като направих своя избор, тя претегли продукта, опакова го и ми го подаде с любезни думи и поздрав за изпращане. Всичките служители зад витрината носеха чисто облекло, бяха с ръкавици за еднократна употреба и шапки на главата. На никого обаче баджът не се виждаше. Служителката, която ме обслужи, беше поставила баджа си под престилката.

Проверих акционните излагания на няколко места в магазина. Те бяха подредени и всички стоки бяха с цени. За всеки клиент беше ясно коя цена за кой артикул се отнася.

Районът около касите беше чист и подреден. Работеха 18 каси от общо 42. Опашките бяха доста дълги, от по 5–6 души. Наредих се на опашка, на която пред мен имаше четирима клиенти. Бях преминал червена линия, която, според указателна табела, е мярка за бързо обслужване. Надписът гласеше, че обслужването на касите трябва да бъде по-малко от 5 минути, ако клиентът е преминал червената линия. Засякох времето и установих, че до идването на моя ред бяха изминали 6,1 минути. Служителката учтиво ме поздрави с добър ден. Обслужи ме любезно и точно. Когато заявих, че според табелата съм чакал повече от 5 минути и трябва да получа обещания бонус от 1 лв., тя изрази съмнения, насочи ме към „Информация” и се извини за забавянето. Сбогува с мен любезно, казвайки ми „Довиждане” и пожелавайки приятен ден. Трябва да отбележа, че при разплащането не бях попитан за клиентска карта.

Насочен от служителката на касата, посетих информацията, където служителката ме посрещна с кимване. Казах, че според мен съм чакал повече от 5 минути на опашка. Твърдението ми не беше проверено, не ми беше дадено обяснение или извинение. Служителката просто каза „Добре”, издаде ми документ, с който мога да получа отстъпка от 1 лв. при следващо пазаруване. Разделихме се без поздрав, с което проверката ми приключи.

Останах с добри впечатления от посетения магазин. Имаше огромно разнообразие и изобилие от стоки. Лесният достъп и потребителската информация за стоките бяха осигурени навсякъде. Обслужването беше компетентно и любезно. Хареса ми и инициативата по отношение предлагането на бързо обслужване на касите, но не и начинът, по който бе осъществено, тъй като от действията и разговорите със служителите не останах с впечатление, че се полагат реални усилия и че такъв случай няма да се повтори отново.

 

Цялостен резултат от обслужването: 85,0% - 91,9%

Проучването е проведено от International Service Check България