Проверка на Тайния клиент в Kaufland

Брой 10, октомври 2012

Дата: 22.10.2012 Коментари: 0
Снимки (1)
хипермаркет Kaufland, ул. „Скопие” 1

Kaufland, ул. „Скопие” 1, дата: 10.10.2012, час: 14:48

Огледът на паркинга на магазина показа, че той беше сравнително чист, като на него имаше доста паркирани коли. Около входа имаше автомати за кафе и портокалов сок. Всички колички бяха добре подредени, което ми направи добро впечатление. Кошчетата за боклук не бяха препълнени.

След влизане в магазина първо постих отдел „Плодове и зеленчуци”. Там всички стоки бяха добре подредени, изглеждаха свежи и атрактивни за клиента. На всеки продукт имаше ясна цена. Преминах през няколко отдела за консервирани стоки и средства за домашна хигиена, където не установих нередности, които да привлекат вниманието ми. На места имаше кашони или празни места по регалите, но в близост имаше служител, който подреждаше и се грижеше за реда.

На витрината за деликатеси имаше доста хора и няколко служителки. Наредих се на опашка от 5 души, която се обслужваше от една служителка, но след малко се присъединиха още две. Витрините бяха чисти, а продуктите имаха добър вид, с ясни наименования и цени. Попитах за пуешко филе и служителката ме уведоми, че има само на една фирма, но не каза каква е цената му. Много добро впечатление ми направи фактът, че на кантара имаше надпис: „Уважаеми клиенти, ние не измерваме вашата поръчка с опаковката!” Благодарих за обслужването, но не чух поздрав за изпращане. Всички служители зад витрината бяха с фирмено облекло, носеха баджове и бяха със средства за спазване на хигиената.

Посетих отдел „Месни охладени продукти”, който ми направи много добро впечатление. В отдел „Млечни продукти” също не открих стоки с изтекъл срок на годност. Но на места се натъкнах на лоша подредба. На регала за пресни млека един от продуктите беше опакован в полиетиленови опаковки по няколко бройки. Естествено това е неудобно за клиентите, които се налага да разкъсват полиетиленовите опаковки, да разхвърлят парчета от найлон по регала. При отдела с нехранителните стоки се забелязваше голямо разнообразие от продукти, с ясно обозначени цени. Чистотата и хигиената тук беше също на високо ниво, но отново се натъкнах на случаи на безпорядък, а имаше и стоки с лош търговски вид – счупени детски играчки, паднали и счупени слънчеви очила, разкъсана опаковка на компютърна клавиатура, паднали картички и подаръчни торбички.

Най-фрапиращ бе безпорядъкът при акционните стоки с ниска цена, които са разположени по средата на пътеката за клиентите. Там сред ученическите пособия можеше да се открие кутия прясно мляко и шоколади. Имах затруднения и в ориентирането – коя цена за кой продукт се отнася.

Отправих се към касите, където в този момент от 20 работеха 8. Нямаше дълги опашки. Когато дойде моят ред, служителката ме поздрави и ме обслужи бързо, назова точно сумата, която дължа, и рестото, което ми връща. Издаде ми касов бон, а накрая дори ме попита дали пазаруването е било приятно и нормално. Аз отговорих положително, след което тя ме изпрати. Не спомена за клиентска карта или програма за лоялни клиенти.

Моите впечатления от магазина като цяло са положителни. Хранителните продукти в този магазин винаги са пресни и с добро качество. Служителите са любезни и компетентни. Мисля, че биха могли да обръщат по-голямо внимание на реда в обекта, което ще направи обслужването още по-добро.

 

Цялостен резултат от обслужването: 75,0% - 84,9%

Проучването е проведено от International Service Check България