Методология

Progressive Кошница

 

PROGRESSIVE КОШНИЦА

 

 

 

 

► Продуктовите категории и подкатегории в потребителската кошница на списание PROGRESSIVE са подбрани така, че са едни от най-често купуваните от консуматорите в рамките на един календарен месец.

 

► Конкретните производители и марки са избрани на произволен принцип.

 

► През 2011г. в кошницата бяха добавени продукти от собствени марки на отделните търговски вериги и секция “ Плодове и Зеленчуци “.

 

► Когато даден артикул е в период на промоция, не е в наличност в момента, няма такъв артикул и т.н., това е отбелязано в легенда под всяка отделна кошница.

 

► Покупките се правят в няколко търговски вериги от три основни категории – хипермаркети, супермаркети и Cash&Carry.

 

Всяка PROGRESSIVE Кошница се провежда за период от минимум 5 до максимум 9 месеца и съдържа в себе си съответния брой отделни месечни кошници. За периода на изследването, закупуваните продукти на избраните производители и марки в съответните категории или под категории, не се променят. Търговските вериги също са фиксирани за конкретния период.

 

► Покупките се правят в един и същи обект на съответната търговска верига, в рамките на един ден. Датата и часът са отбелязани във всяка отделна кошница.

 

► Всяка PROGRESSIVE Кошница завършва с анализ, който се отнася за периода на изследването.

 

► PROGRESSIVE Кошница има 2 основни цели:

• да проследи развитието на разглежданите категории и подкатегории, за да анализира и обясни настъпилите промени в тях, за периода на проведеното изследване.

 

• да отрази ценовата политика на отделните търговски вериги, за периода на проведеното изследване.

Progressive Кошница # 13. Период: Януари / Февруари 2019 г. - Декември 2019 г.

Progressive Кошница # 13. Период: Януари / Февруари 2019 г. - Декември 2019 г.

Брой 1 / 2, януари / февруари 2020

Плавно покачване на цените през годината С приключването на 2019 година можем да обобщим, че търговия на дребно с бързооборотни стоки в България отбеляза поредна година на ръст в оборотите. По оценка на...

Прочети още
Progressive Кошница # 12. Период: Януари / Февруари 2018 г. - Декември 2018 г.

Progressive Кошница # 12. Период: Януари / Февруари 2018 г. - Декември 2018 г.

Брой 12, декември 2018

Progressive Shopping Basket АНАЛИЗ 2018 - По-високи цени през лятото, по-ниски през зимата   В следствие на благоприятната икономическа обстановка, търговията на дребно с бързооборотни стоки в Б...

Прочети още
Progressive Кошница # 11. Период: Януари / Февруари 2017 г. - Декември 2017 г.

Progressive Кошница # 11. Период: Януари / Февруари 2017 г. - Декември 2017 г.

Борба за клиенти В унисон със стихотворението на великия български поет Никола Вапцаров „Борбата е безмилостно жестока...” се развива и ритейл пазарът в България. През последните три години (от 2015 до 2...

Прочети още
Progressive Кошница # 10. Период: Януари / Февруари 2016 г. - Декември 2016 г.

Progressive Кошница # 10. Период: Януари / Февруари 2016 г. - Декември 2016 г.

Давид срещу Голиат Подобно на библейския разказ за битката между Давид и Голиат, в съвременното ни общество можем да намерим много подобни примери и аналози. В тази статия ще разгледаме българския ритейл...

Прочети още
Progressive Кошница # 9. Период: Януари / Февруари 2015 г. - Декември 2015 г.

Progressive Кошница # 9. Период: Януари / Февруари 2015 г. - Декември 2015 г.

Брой 12, декември 2015

Вериги и продукти на промоция Българският пазар за поредна година спечели битката с по-слабите вериги от модерната търговия. Макар пазарът да бе много привлекателен с приблизителен годишен оборот от близ...

Прочети още
Страница: 1 от 2
[1] 2